עורך דין רשלנות רפואית בניתוח: סקירת הסיבות והסוגים הנפוצים של טעויות כירורגיות

עורך דין רשלנות רפואית בניתוח
תוכן עניינים

מטופלים רבים שומעים מהמנתחים שלהם במקרים רבים שהניתוח שהם עוברים אינו “פשוט” או “קטן”, מכיוון שאין מונח כזה בעולם הכירורגיה. ניתוח להסרת תוספתן או ניתוח מעקפים הם ניתוחים שווים מבחינת המורכבות והסיכונים הכרוכים בביצועם, וההצהרה האחרונה שמטופלים מעוניינים לשמוע מהמנתח שלהם היא שבוצעה טעות בניתוח שלהם.

אבל האם כל טעות כירורגית פירושה בהכרח רשלנות? לא תמיד. במדריך מקיף זה, המומחים המשפטיים של MedLawyers מסייעים לכם להבין מתי טעות כירורגית עשויה להיחשב כרשלנות שמצדיקה שכירת שירותים מקצועיים של עורך דין רשלנות רפואית בניתוח, כך שתוכלו ליצור קשר עם חברת עורכי הדין שתמצאו באתר, כדי להתקדם בהליכים.

מתי נדרש ייצוג של עיורך דין רשלנות רפואית בניתוח?

לכל הליך כירורגי עשויות להיות תוצאות שונות, גם בניתוחים דומים. חשוב להבין גם שלכל טעות כירורגית (והגורם הבסיסי שגרם לה) יש פוטנציאל להיות ייחודי, אבל חשוב שמטופלים יבינו את הסיכונים הכרוכים לצד הטעויות שעלולות להתרחש, כמו במצבים הבאים:

חוסר יכולת מקצועית של המנתח או הצוות הרפואי

כשלמנתח אין את הבקיאות המקצועית הדרושה, הניסיון והמיומנות לבצע את ההליך בהצלחה, או כשצוות רפואי חדש בתחום ביצע שגיאה ללא השגחת המנתח הראשי. במקרים אלו, ניתן להוכיח התקיימות נזק ראייתי רשלנות רפואית.

תכנון לקוי לפני הניתוח

לפני הניתוח, המנתח והצוות הרפואי חייבים להיות מוכנים היטב לכל שלב בהליך, לכל תרחיש בלתי צפוי וכמובן שלכל סיכון. ההכנה המוקדמת כוללת תכנון של כל שלב בהליך, אימונים במעבדת תרגולים, והכנת תוכנית התנהלות למקרה של כל סיבוך שעלול להתרחש.

ההכנה המוקדמת כוללת גם הנחיות מתאימות לצוות הרפואי, כך שכל איש מקצוע שנוכח בחדר הניתוח יידע היטב את תפקידו, לצד הכנת כל המכשירים שצריכים להיות זמינים לשימוש במהלך הניתוח.

פציעה במהלך הניתוח

בחלק מהמקרים, מנתחים או צוותים רפואיים מבצעים ניתוח בצורה כל כך פזיזה הגורמת נזק למטופל, לעיתים אף באופן בלתי הפיך. במהלך הניתוח, המנתחים עשויים:

  • לפגוע באיברים פנימיים
  • לקרוע סיבי עצב או שריר
  • לבצע את תהליך ההרדמה באופן שגוי
  • להתעלם לחלוטין מסימנים חיוניים
  • להשאיר מכשירי ניתוח בתוך הגוף

פציעות כאלו עלולות להתרחש על גבי טעויות אחרות, או שהן עלולות להתרחש גם במהלך ניתוח שבוצע ללא רבב. בשני המקרים, החולה עלול לסבול מנזק בלתי הולם.

תקשורת לקויה בין המנתח לבין הצוות הרפואי

כשהצוות הרפואי אינו מבין היטב את מהלך הניתוח או את הנחיות המנתח, עלולות להתרחש טעויות חמורות. כך, למשל, המנתח עלול לבצע את ההליך על האיבר השגוי בגוף, עשוי לסמן את האתר הלא נכון לניתוח, או להשתמש בציוד ניתוחי שגוי.

עשוי להתרחש גם מצב של העדר תקשורת הולמת או הימנעות מהוראות ברורות מצד המנתח, בכל הנוגע למינון הנכון של התרופה שנקבעת למטופל. כל אחד מהכשלים הללו עלול להוביל לפגיעה חמורה במטופל, רק בגלל חוסר הקפדה על ניהול סיכונים רשלנות רפואית.

עייפות המנתח או הצוות הרפואי

מנתחים, רופאים, וצוותים רפואיים עובדים במשמרות ארוכות, לפעמים מסביב לשעון, ללא מנוחה. יש ניתוחים שעשויים להימשך יממה שלמה ואף יותר, מה שעלול לגרום לעייפות המנתח והצוות, ולהגביר את הסיכונים לביצוע טעויות.

סמים/אלכוהול

בחלק מהמקרים, מנתחים או צוותים רפואיים משתמשים באלכוהול או בסמים על מנת להקל את הלחץ האופייני למקצוע.

למרות הזעזוע במחשבה על תרחיש כזה, חשוב להבין שאלו מקרים שקורים, וכשהם מתרחשים, הם מהווים עילות חזקות להגשת תביעות נגד רופאים רשלנות רפואית.

הזנחת המטופל

במקרים שבהם מנתחים או צוותים רפואיים מתנהלים ברשלנות, התביעה נדרשת להוכיח שהמנתח לא עמד בציפיות לגבי איכות הטיפול שמנתח אחר עם כישורים מקצועיים סבירים, בביצוע אותו הליך, היה מספק. זהו ההיבט המורכב ביותר להוכחה, מכיוון שתקן הטיפול המצופה ממנתחים הוא בדרך כלל התקן הגבוה ביותר בשל הסיכונים הכרוכים בהליכים כירורגיים.

בחלק מהמקרים, מנתחים פשוט לא זהירים כפי שהם צריכים להיות. זה יכול לכלול אי הקפדה על חיטוי הולם של המכשירים המשמשים לביצוע הניתוח, או החלטה להשתמש במכשירים הדרושים לביצוע הניתוח, למרות שידוע להם שמכשירים אלו פגומים, אינם תקינים או לא חדשניים.

בכל אחד מהמקרים האלו, עורך דין רשלנות רפואית בניתוח ירכיב טיעונים מבוססים להוכחת אחריות המנתח או הצוות הרפואי, בכתב תביעה שיוגש לבית המשפט.

על מנת שמטופל יזכה בתביעת רשלנות רפואית שבוצעה בחדר ניתוח, הוא נדרך להציג עדות מומחה רפואי, שקובע מה הייתה צריכה להיות רמת הטיפול במצב. לאחר מכן, המומחה מציג לבית המשפט את האופן בו המנתח או הצוות הרפואי חרגו מתקן הטיפול הראוי. בגישה זו, הנפגע יכול לקבוע שהטיפול שקיבל לא התבצע בהתאם לתקן הטיפול המתאים.

ניתוח פלסטי שגוי

ניתוחים פלסטיים שגויים עלולים לגרום לתרחישים חמורים של רשלנות רפואי, כמו למשל:

  • עיוותי גוף או פנים
  • צלקות גדולות ומכוערות
  • נזקים עצביים
  • התפתחות זיהומים חמורים באזור הניתוח.

כמעט בכל המקרים, האשמה נופלת על מנתחים פלסטיים רשלניים או מנתחים שאין להם הכשרה מקצועית לביצוע ההליך.

אם הניתוח הפלסטי התרחש לאחר ניתוח אחר, על מנת לשפר את התוצאות, או שהוא בוצע במטרה לתקן שגיאות רשלניות של ניתוח קודם, יש להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית בניתוח כדי לקבוע אם מתקיימת עילת תביעה.

נכון שכל הליך כירורגי כרוך בסיכונים בלתי צפויים מסוימים, הליכים כירורגיים פלסטיים או קוסמטיים כרוכים בסיכונים ייחודיים. זהו תחום שעשוי למשוך אליו מנתחים שאינם מוסמכים, או שהם מוסמכים, אבל אין להם את ההכשרה או הניסיון לבצע את הניתוח הפרטני המבוקש.

חשיבות הייעוץ המשפטי

עורך דין רשלנות רפואית יסייע לכם למצות את הדין עם המנתח הפלסטי שאחראי לטעות הניתוחית, כך שאם אתם או אדם קרוב אליכם נפצעתם כתוצאה מניתוח קוסמטי או פלסטי, כדאי שתתייעצו עם איש מקצוע מומחה בתחום עוד היום.

עורך הדין ידריך אתכם לגבי האפשרויות המשפטיות שלכם, ולהחליט אם להתקדם עם התביעה למשפט או להגיע להסדר פשרה רשלנות רפואית שיהיה לטובתכם.

בשורה התחתונה, אם אתם חושדים שבוצעה טעות בניתוח שלכם, זה הזמן להתייעץ עם עורך דין מנוסה בתחום

אם אתם תוהים או חושדים שטעות או רשלנות בניתוח שבוצעה במהלך ההליך הכירורגי שעברתם מקורה ברשלנות רפואית של המנתח או הצוות הרפואי בחדר הניתוח, חשוב לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מהמומחים בתחום.

למרות המורכבות של תביעות אלו, וההליכים המשפטיים שעשויים להימשך זמן רב, סיכויי הצלחת התביעה תלויים בייצוג וליווי של איש מקצוע מיומן בייצוג נפגעי רשלנות רפואית והתנהלות נכונה במערכת בתי המשפט או במגעים להגעה להסדרים עם הנתבעים.

רופא ועורך דין רשלנות רפואית, כמו הצוותים המשפטיים המיומנים שתמצאו באתר MedLawyers, מנוסים בזיהוי שורש הבעיה ובקביעה אם יש או אין לכם עילה לתביעת רשלנות רפואית, ויש להם מוניטין של מובילים בתחומם, אז פנו עוד היום לייעוץ משפטי.

המומחים של MedLawyers עונים על השאלות הנפוצות שלכם

מהי שגיאה כירורגית?

במילים פשוטות, טעות כירורגית היא טעות הניתנת למניעה במהלך הניתוח. כל הניתוחים כרוכים במרכיב של סיכון. מסיבה זו, מנתחים מחתימים את המטופלים על טופס "הסכמה מדעת" לפני הניתוח.
טופס זה, שאושר על ידי משרד הבריאות רשלנות רפואית, מציג את הסכמת המטופל לעבור את ההליך, עם הבנתו את כל הסיכונים הכרוכים בו. אבל חשוב להבין שטעויות ניתוח חורגות מהסיכונים הידועים בהליכים כירורגיים. שגיאות כירורגיות הן טעויות בלתי צפויות שניתן היה למנוע.

האם ניתן לתבוע את האחראים אם הניתוח משתבש?

אם ניתוח משתבש, ייתכן שניתן יהיה לתבוע פיצויים. מכיוון שניתוחים הם מסוכנים מטבעם, הצלחתה של תביעת רשלנות כירורגית תלויה בגורמים רבים, לרבות הוכחת הנזקים שנגרמו למטופל כתוצאה מרשלנותם של הרופאים הכירורגים, וחומרת הפגיעה.
אז אם אתה חושדים שהפגיעה או הפציעה שלכם או של אדם קרוב לכם נגרמה מטעות כירורגית, פנו לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית בניתוח. הצוות המשפטי יבחן את פרטי המצב וידריך אתכם לגבי ההתנהלות בשלבים הבאים.

מתי מתרחשות שריפות כירורגיות?

אלו הם תרחישים מסויטים נוספים שכרוכים בהעלאת המטופל באש תוך כדי ניתוח. מנתחים מסתמכים לרוב על מכשירים חשמליים, כולל לייזרים ומצרבים, לביצוע משימות כירורגיות מורכבות. בסביבה עשירה בחמצן כמו חדר ניתוח, מכשירים אלו עלולים להתלקח.
מכיוון שהמטופל כנראה לא יהיה ער במהלך האסון, הוא מתעורר כשגופו מכוסה בכוויות וצלקות קשות, וזה במקרה הטוב. בתרחיש הגרוע ביותר, החולה יכול להיהרג. בשני המקרים, למטופל או למשפחתו יש סיכוי להשיג את סכום הפיצוי ההולם עם ייצוג של עורך דין רשלנות רפואית בניתוח.

מהם שיעורי ההצלחה של תביעות רשלנות כירורגית?

תביעות רבות של רשלנות רפואית מצליחות, אם כי לפעמים קשה להוכיח אותן. בעוד שהנתונים מראים שרופאים ואנשי מקצוע שונים בתחום הבריאות זוכים גם הם בתביעות רשלנות כירורגית, פסקי דין והסדרים מוצלחים יכולים להסתיים לטובת התובע. במקרים מסוימים, המקרה עשוי להסתיים במאות אלפי או מיליוני שקלים.
הצלחת תביעה שמוגשת על ידי צוות של משרד עורכי דין רשלנות רפואית ברמת גן, תלויה במידת ההוכחה המוכיחה עד כמה רופא, מנתח או צוות רפואי התרשלו בביצוע חובותיהם הרפואיות ובחומרה/השפעה ארוכת טווח של הפציעה.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן