רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו: הפיצויים או הסדר הפשרה יכולים להגיע למאות אלפי שקלים

רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו
תוכן עניינים

גסטרואנטרולוגים מחויבים לטפל בחולים בשקדנות ולבצע טיפול הולם. מכיוון שרופאים אלה מטפלים בבעיות בדרכי העיכול, שעלולות להשפיע באופן חמור על שאר חלקי הגוף, רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו או מתן טיפול שגוי עלולים להוות השלכות הרסניות על המטופל.

אם אתם או מישהו קרוב אליכם נפגע מטעות או חוסר זהירות של גסטרואנטרולוג, אתם זקוקים לעזרתו של עורך דין מומחה ברשלנות רפואית, שילווה וייצג את זכויותיכם בכל שלב של ההליכים המשפטיים.

מה התפקיד של רופא גסטרואנרולוג?

גסטרואנטרולוג הוא רופא שמתמחה במניעה, אבחון וטיפול במחלות והפרעות בדרכי העיכול. מערכת העיכול היא צינור באורך 25 מטרים שמשתרע מהפה עד פי הטבעת, דרכו מעובד מזון. מערכת העיכול כוללת את הוושט, הקיבה, המעיים הקטנים והגדולים, הלבלב, הכבד וכיס המרה. גסטרואנטרולוגים מטפלים במספר מצבים ומחלות, כולל:

  • צרבת;
  • אולקוס כיבי;
  • מחלת כיס המרה;
  • מחלות מעי דלקתיות;
  • תסמונת מעי רגיז;
  • מחלת צליאק;
  • סרטן המעי הגס;
  • מחלת ריפלוקס במערכת העיכול;
  • דיברטיקוליטיס.

כמו כל מומחה רפואי אחר, אם גסטרואנטרולוג אינו נוקט בצעדים הולמים או אינו מטפל כראוי בסוגיית דרכי העיכול, הוא עשוי להימצא אחראי למקרה רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו.

מה קורה כשרופא משפחה לא מפנה לרופא גסטרו?

הפניית רופא משפחה לרופא גסטרו מתרחשת ברוב המקרים עם מציאת כמה סממנים אשר יכולים להעיד על התפתחות של זיהום או מחלה באזור מערכת העיכול. כך, למשל, אם המטופל מדווח על תסמינים מסוימים, הרופא צריך לבצע את הבדיקות המתאימות שיובילו לאבחנה הנכונה. הסימנים והתסמינים שמצריכים הפניה לרופא גסטרו הם:

  • עצירות שגורמת לכאבים חמורים ופוגעת בתפקוד השגרתי;
  • הקאות ושלשולים כרוניים;
  • דיווחים על תסמינים שיכולים להעיד על מחלת צליאק או על מחלת מעי דלקתית אחרת;
  • איתור סימנים שמעידים על סרטן המעי הגס או כיבים פפטיים;
  • הפרעה בתפקודי הכבד;
  • זיהומים בדרכי העיכול;
  • אנמיה כרונית.

אם רופא המשפחה אינו מאבחן באופן הולם את המצב הרפואי של המטופל, או מתעלם מדיווחיו ואינו מפנה אותו לבדיקת רופא גסטרו, ולמטופל נגרם נזק חמור כתוצאה מכך, יש לו עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו, שתופנה נגד רופא המשפחה.

איך מאבחנים בעיות בדרכי העיכול?

בדיקת גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה נחשבות לבדיקות הידועות לאבחון בעיות במערכת העיכול. בדיקה חשובה נוספת היא בדיקת אנדוסקופיה, שבמהלכה מוחדר סיב אופטי עם מצלמה בקצה, דרך הפה עד הקיבה.

בדיקה זו בודקת נוכחות של מצבים רפואיים בעייתיים בקיבה כמו למשל כיבי קיבה או בעיות אחרות במערכת העיכול. על מנת לבצע אבחנה של פגיעה בדרכי המרה ובכבד, רופא גסטרו מבצע (או צריך לבצע) בדיקות הדמיה שונות כמו EUS; ERCP; או MRCP.

אלו הן בדיקות פולשניות שכרוכות בהחדרת עצם זר לגוף המטופל, ולכן לפני הבדיקה הרופא חייב ליידע את המטופל בנוגע להליך הבדיקה ולהסביר לו היטב את תופעות הלוואי והסיבוכים האפשריים שעלולים להתעורר בעקבות הבדיקות.

מהן ההשלכות של אי אבחון או אבחון שגוי?

אבחון וטיפול במחלות במערכת העיכול כרוך ברוב המקרים בבדיקות פולשניות, כמו קולונוסקופיה או אנדוסקופיה. טעויות בביצוע נהלים אלה עלולות להוביל לניקוב או לאי אבחון מצבים שעלולים להוביל לסרטן, ושני המצבים מסכני חיים.

אבחון שגוי, ובמיוחד אבחון שגוי של סרטן, עלול לאיים על חיי מטופל. כשרופא אינו מאבחן נכון סרטן, הטיפול לא יכול להתחיל בנקודת הפתיחה היעילה ביותר – כשהסרטן בשלביו המוקדמים ביותר. עורך דין לרשלנות רפואית מייצג לקוחות שפיתחו סרטן המעי הגס, סרטן פי הטבעת, סרטן גרון ומחלות אחרות בגלל רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו.

מתי אפשר לקבוע עילה לתביעת רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו?

חלק מהטעויות שרופא מומחה יכול להימצא אחראי להן כוללות פגיעה במטופל בעקבות אבחון שגוי או הימנעות מביצוע הבדיקות הנכונות, כולל הימנעות מהזמנת בדיקות שנחשבות בדרך כלל כמתאימות; מתן שגוי של מינון הרדמה, טעויות במהלך או לאחר הניתוח, או העדר מעקב יסודי אחר מצבו הבריאותי של המטופל.

עורך דין לרשלנות רפואית יעזור לכם להגיש תביעה אם הגסטרואנטרולוג לא הזמין בדיקת מיעי גס, למרות שיש לכם סיכון לסרטן המעי הגס בהתבסס על ההיסטוריה המשפחתית שלכם, גילכם או אורח החיים שלכם. במקרים אלו, הרופא עלול להחמיץ לחלוטין את האבחנה של סרטן המעי הגס, או שהאבחנה עלולה להתעכב ולגרום להחמרה משמעותית של המצב.

ברוב המקרים, בדיקות גסטרו מתבצעות תחת הרדמה או חומר מטשטש, ולמרות שהבדיקות נחשבות לבטוחות יחסית, עדיין קיים חשש להתרחשות סיבוכים שונים כמו למשל קשיי התעוררות מההרדמה או התפתחות תגובה אלרגית לחומר ההרדמה.

כשהרופא אינו מתמודד באופן הולם עם הסיבוכים, וכתוצאה מכך המטופל סובל מנזקים חמורים, יתכן שתהיה לו עילה להגשת תביעת רשלנות בבדיקת גסטרו.

איך מוכיחים רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו?

רשלנות רפואית היא דוקטרינה חוקית שמחייבת את נותני שירותי הבריאות לדבוק בסטנדרט מסוים של טיפול בחולים, והיא מתרחשת כאשר איש מקצוע רפואי אינו משתמש בסטנדרט המקובל של הטיפול בו היו משתמשים מקצוענים רפואיים באותה מומחיות, באותן נסיבות.

כדי להוכיח רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו, עורך הדין ישווה את ההתנהלות של הגסטרואנטרולוג להתנהלות של איש מקצוע אחר בתחום זה באותה סיטואציה. וזה לא הכול. העדר השימוש בסטנדרט האבחון המקובל חייב להיות גורם ישיר ומוצק לפגיעה של המטופל על מנת שניתן יהיה לקבוע אחריות על פי תיאוריית רשלנות רפואית.

מה כוללת תביעת רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו?

תביעת רשלנות רפואית כוללת נזקים ממוניים וגם נזקים שאינם ממוניים. נזקים ממוניים מכסים בדרך כלל היבטים כמו חשבונות רפואיים, שכר אבוד ועלויות שיקום. נזקים שאינם ממוניים כוללים היבטים כמו כאב וסבל, הצטלקות ועיוות, ואובדן בלתי מוחשי אחר.

אם איבדתם אדם אהוב בגלל רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו, יתכן שתצליחו להשיג נזקי מוות בעוולה. נזקים אלה כוללים ברוב המקרים:

  • אובדן הכנסה;
  • אובדן חברות;
  • אובדן תמיכה;
  • עלויות לוויה.

מטבע הדברים, סכום הפיצוי המדויק שהמטופל או בני משפחתו יהיו זכאים לקבל ישתנה בהתאם לעובדות הספציפיות של המצב.

רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו: שאלות ותשובות

מה זה אנדוסקופיה?

במהלך ביצוע אנדוסקופיה, הרופא מכניס אנדוסקופ, שהוא צינורית פלסטיק דקה עם מצלמה ואור מחובר בקצה, במורד הוושט או אל פי הטבעת על מנת לבחון את החלקים השונים של מערכת העיכול.
האנדוסקופ יכול לשמש גם לאיסוף דגימות רקמות לביופסיה, הסרת פוליפים טרום סרטניים והכנסת מכשירים למניעת דימום כיב. אפשר להשתמש גם בסוג של אנדוסקופיה שנקראת הליך אנדוסקופי כולנגי-פנקראטוגרפיה כדי להזיז או להסיר אבני מרה. זוהי בדיקה מורכבת שיש לבצע בדייקנות, כי כל שגיאה או סטיה מתקן הטיפול עלולים לפצוע את המטופל באופן חמור.

מהם סיכוני בדיקת אנדוסקופיה?

לעתים רחוקות מאוד בדיקת אנדוסקופיה גורמת לפציעה קשה. הסיכונים האפשריים כוללים:

דימום מוגבר
התפתחות זיהום
תופעות לוואי מחומר ההרדמה שניתן לפני ההליך
וניקוב דופן הקיבה או אזור אחר.

האם בדיקת גסטרוסקופיה מספיקה?

בחלק מהמקרים, בדיקת גסטרוסקופיה אינה מניבה ממצאים בעייתיים או חשודים, ובמקרים אלו הרופאים אינם מבצעים בדיקות נוספות שיכולות לעזור בזיהוי בעיה רפואית חמורה או מחלה של המטופל.
מקרים אלו מהווים עילה לתביעת רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו

איך אפשר לדעת אם רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו גרמה לפציעה?

למעט ניקוב דופן הקיבה, התרחשות של אחד מהסיכונים אינה עלולה להוות עילה לתביעת רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו. אפשר לקבוע רשלנות כאשר הרופא אינו עוד בסטנדרטים של איש מקצוע מיומן למדי בתחומו.
תופעות לוואי של דימום, זיהום ותגובות שליליות לחומר ההרדמה הן תופעות לוואי מעט בלתי נמנעת של אנדוסקופיה, והרופא צריך להזהיר את המטופלים מפני סיכונים אלו לפני הבדיקה ולקבל את הסכמתם לביצוע ההליך. במקרים קיצוניים שעלולים להיות תוצאה של רשלנות רפואית, הזיהום עלול להיגרם על ידי ציוד מזוהם או מתן חומר הרדמה שגוי.

איך קובעים את הנזקים?

זכיה בתביעת רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו וקביעת הפיצויים תלויים במידת הטיפול הרפואי הנוסף לו המטופל זקוק, והחשבונות הרפואיים שנובעים מהרשלנות.
כל אובדן שכר והוצאות קונקרטיות אחרות, כמו גם סכום הכסף בגין הכאב והסבל, נקבע על ידי השופט.

בשורה התחתונה, אם הרופא התרשל, יכול מאוד להיות שמגיעים לכם פיצויים והם יכולים להיות ממש גבוהים

אם סבלתם מפציעה עקב רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו, או אם בן משפחה שלכם נפטר כתוצאה ממקרה שבתי המשפט מכירים כמוות בעוולה, יתכן שתוכלו לתבוע פיצויים בגין הנזקים, ועורך דין לרשלנות רפואית יעזור לכם לקבוע אם יש לכם עילה להמשיך בתביעה.

אנשי מקצוע אלו מבינים שההתמודדות עם מצב או מחלה קשה היא אף פעם לא קלה, אבל אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהם יטפלו במקרה שלכם בקפדנות וברגישות רבה. על מנת לדון ביתר פירוט בנסיבות המקרה שלכם,

אז אל תהססו, וצרו קשר עם עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית, עם התמחות במקרי רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו, כדי להרכיב את כתב התביעה ולקבל ייצוג מקצועי הולם בדיונים המשפטיים עד להשגת הפיצויים.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן