רשלנות רפואית בניתוחי גב: הכירו את זכויותיכם כי הפיצויים יכולים להגיע למיליונים

רשלנות רפואית בניתוחי גב
תוכן עניינים

מאמר זה מדבר על סוגי השגיאות שעלולות להתרחש במהלך ניתוחי גב, או טעויות שיפוט של הצוות הרפואי, שיכולים להוביל לתביעת רשלנות רפואית נגד הרופא או הצוות הרפואי. לפגיעה בגב עלולות להיות השלכות חמורות, כולל שיתוק שדורש תמיכה לכל החיים, או אפילו מוות.

אם אתם או אדם יקר לכם חוויתם פגיעה או סיבוכים לאחר ניתוח גב, יתכן שאתם תוהים אם הפציעות שלכם הן תוצאה של רשלנות רפואית. מאמר זה דן בסיכונים הנפוצים ובאופי הכללי של תביעות רשלנות רפואית בניתוחי גב.

יש כמה סוגי תביעות רשלנות רפואית בניתוחי גב

פגיעות רבות בגב עלולות להיגרם כתוצאה מרשלנות רפואית. אלו יכולות לכלול:

טעויות כירורגיות וטיפול שגוי

במהלך ניתוח גב, מנתחים ואנשי מקצוע בתחום הרפואה צריכים לבצע עבודה בטוחה ומיומנת. אבל שגיאות בניתוח אכן עלולות להתרחש ולפגוע בעמוד השדרה, מסיבות שונות:

  • טעות של המנתח.
  • טעות שהתרחשה כתוצאה מפעולה שבוצעה על ידי איש מקצוע רפואי שעובד בלחץ מוגזם.
  • שגיאה שנובעת מהיעדר כישורים רפואיים הולמים או ניסיון מתאים של המנתח.

טעויות בהרדמה

טעויות עלולות לפגוע בעמוד השדרה במהלך ההרדמה, או בשל מתן זריקה שמטרתה להקל על הכאב.

עיכוב באבחון

כל עיכוב באבחון מצב עמוד השדרה עלול לגרום להחמרת המצב ולהוביל לפגיעה קשה בעמוד השדרה. ניתן להגדיר מצב זה כרשלנות מצד איש המקצוע הרפואי שאחראי על זיהוי המצב והרכבת תוכנית טיפול מתאימה. המצבים הבאים הם דוגמאות לפגיעה בעמוד השדרה כתוצאה מרשלנות רפואית שקשורה לעיכוב באבחון:

  • פגיעה בעצבים, בחוליות ובדיסקים.
  • מורסה בחוט השדרה.
  • גידול בחוט השדרה.
  • דלקת קרום המוח.

אבחון מוטעה

אבחון מוטעה יוצר עיכוב באבחון נכון של מצב הגב, ועלול גם להוביל לטיפול שאינו הולם בגב. אבחנות שגויות של כל אחד מהמצבים שהוזכרו לעיל עלולים לגרום לפציעה ולנזק בעמוד השדרה ובאזורים סביבו.

איך אפשר לדעת אם התרחשה רשלנות רפואית?

תביעות רשלנות רפואית בניתוח גב מתעוררות עקב טעויות שבוצעו על ידי רופאים, מנתחים או אנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות. בעוד שרשלנות רפואית יכולה להופיע במגוון צורות, קיימות שלוש אפשרויות לקביעת אחריות רפואית של מנתח או צוות רפואי בכל הנוגע להוכחת רשלנות רפואית:

  • ביצוע ההליך ברשלנות או אי זיהוי סיבוך.
  • המלצה על ההליך במקרה שבו ההליך אינו מומלץ, או העדר יידוע המטופל על הליכים חלופיים זמינים.
  • כישלון ביידוע המטופל באופן מלא על כל הסיכונים לפני ביצוע ההליך.

רשלנות רפואית בניתוחי גב עלולה להתרחש במהלך הליך שגרתי, ניתוח או מקרה של אבחנה מעוכבת או שהוחמצה. הרשלנות עלולה להתעורר גם אם לא נתתם הסכמה מדעת לביצוע ההליך.

מתי המנתח יימצא אשם ברשלנות כירורגית?

בשני הסוגים הראשונים של רשלנות רפואית בניתוחי גב, השאלה היא האם מנתח מוסמך או איש צוות רפואי אחר יכול להימצא אחראי לטעות, בטענה שנקראת הפרת הסטנדרט הרפואי לטיפול. לדוגמא, רק בגלל שהמנתח שלכם פגע באחד מהעצבים בגב, אין פירוש הדבר בהכרח שהתקיימה רשלנות רפואית. השאלה היא האם רופא מיומן היה יכול להימנע מאותה טעות.

כדי לטעון רשלנות רפואית, סיכויי ההצלחה בתיק ישתפרו עם הצגת הראיות הנכונות. לכן חשוב להוכיח:

  • שהטיפול שקיבלתם ירד מתחת לתקן הצפוי, בטענה שנקראת הפרת חובה.
  • שחוויתם כאב וסבל כתוצאה מטיפול שגוי או אבחון מוטעה.
  • שפעולות המנתח או הצוות הרפואי הובילו ישירות לאובדן כספי משמעותי.

רשלנות רפואית בניתוחי גב: שאלות ותשובות

איך מוכיחים רשלנות רפואית בניתוחי גב?

הראיות שיצורפו לכתב התביעה ושיוצגו במהלך הדיונים המשפטיים כוללות:

דוחות של רופאים מומחים.
הצהרות עדים.
רשומות מהתיק הרפואי.
ראיות להוצאות כספיות שנגרמו למטופל בעקבות הניתוח הכושל.
בסופו של דבר, השופט צריך להכריע בשאלה זו לאחר ששמע עדויות סותרות של עדים רפואיים מומחים משני הצדדים בתיק.

האם אפשר לבסס תביעה בטענה שלא הוצגו אפשרויות טיפול חלופיות?

כשזה מגיע להעדר המלצת המנתח על הליך חלופי, או האם בכלל היה צריך להמליץ על ניתוח גב, חשוב להבין כי מקרי רשלנות רפואית זוכים להתייחסות רצינית של בתי המשפט.
למרות שקיימת מידה לא קטנה של מחלוקת סביב הליכי ניתוחי גב ושיטות טיפול עם הרבה חילוקי דעות בקרב אנשי מקצוע מיומנים, היו כמה מקרים שבהם תביעות רשלנות רפואית בניתוחי גב, שבוצעו למרות שלא היה צורך להמליץ עליהם מלכתחילה, הובילו לפסיקת פיצויים גבוהים לנתבע.

מה זה טענת אי יידוע?

טענת רשלנות רפואית בניתוחי גב יכולה להתבסס על כישלון המנתח להזהיר את המטופל באופן מלא על כל הסיכונים האפשריים, כולל הסיכונים האפשריים לפני הניתוח, למשל בזריקות או בחומר ההרדמה. טענה זו נקראת “חוסר הסכמה מדעת”, בהתאם למצב, יהיה צורך להוכיח כי המטופל היה רוצה לקבל את המידע החסר, או שרופא סביר היה מיידע את המטופל לגבי כל האפשרויות.

כך או אחרת, על התובע לשכנע את השופט שאילו הסיכון היה נחשף, המטופל היה מסרב להליך. בהתחשב בסיבוכים הידועים של ניתוחי גב, הרופא צריך לפרט למטופל את הסיכונים האפשריים באופן אישי ולהחתים אותו על טופס הסכמה מדעת לפני ההליך.

מה זה סיכונים מהותיים ומי קובע מהו סיכון מהותי?

סיכונים מהותיים הם סיכונים שהמטופל, ולא הרופא, מחשיב כמשמעותיים. אבל חשוב להבין גם שחתימה על הטופס אין פירושה אובדן הסיכויים של טענת הסכמה מדעת, למרות שיתכן שהתביעה תתקשה להוביל לזיכוי בתיק.

מוכנים להתייעץ?

אז אם אתם מאמינים שהייתם קרבן לפגיעה בגב, שנגרמה כתוצאה מרשלנות רפואית, חשוב שתקבלו את הייעוץ המתאים להגשת כתב התביעה.

התייעצו עם עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית, ושיש להם ניסיון בתביעות רשלנות רפואית בניתוחי גב, על מנת לדון במקרה שלכם. הצוות השפטי יבדוק את האפשרות להגיש תביעה נגד רופא יחיד, בית חולים, צוות רפואי או כל איש מקצוע אחר שהיה מעורב בניתוח.

ייעוץ משפטי עם צוות מומחים ברשלנות רפואית על פגיעה שחוויתם לאחר ניתוח גב יכולה להוביל להגשת תביעת רשלנות רפואית. צרו קשר עם משרד שמתמחה בתחום, כדי להבין את סיכויי התביעה שלכם ואפשרות קבלת הפיצויים ההולמים.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן