רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה: עורך דין מומחה משיג מיליונים לטובת התביעה

רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה
תוכן עניינים

פגיעות בעמוד השדרה עלולות להשפיע על אדם למשך שארית חייו. אנשים רבי שסובלים מסיבוכים לאחר ניתוח בעמוד השדרה, תוהים אם הפגיעות שלהם נובעות ממקרה רשלנות רפואית. אם חשד זה מטריד אתכם, עליכם להתייעץ עם עורך דין לרשלנות רפואית שיסייע לכם לחקור מה קרה בפועל ולהגיש תביעת רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה, במידת הצורך.

חולה שנכנס לניתוח בציפייה להתעורר בריא יותר, עם פחות כאב וניידות תקינה, עלול לצאת מחוסר הכרה לחיים שמאופיינים בסבל שנובע משיתוק קבוע או אובדן תחושה בכל חלק בגוף שמתחת לאזור חוט השדרה.

התביעה תופנה כלפי המנתח, הרופאים המעורבים בניתוח, הצוות הרפואי, בית החולים או המרכז הרפואי ותתבע פיצויים בגין הנזקים שנגרמו בעקבות רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה. מאמר זה דן בכמה מהשיקולים הכרוכים בתביעת רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה, ובטיעונים העיקריים שמרכיבים את כתב התביעה.

אבל קודם כדאי להבין איך רשלנות רפואית עלולה לגרום לפציעות בעמוד השדרה

חוט השדרה מכיל עצבים שמעבירים מידע לחלקי הגוף השונים ומשפיעים על תיאום טווח התנועה והמיומנויות המוטוריות. במילים אחרות, חוט השדרה הוא קו תקשורת ישיר מהמוח לשאר חלקי הגוף.

חשוב לציין כי חוט השדרה שביר, ופגיעות בחלק זה של הגוף עלולות לגרום לפגיעה קשה מערכת העצבים, שעלולה לגרום ללקויות ואף לשיתוק חלקי או מוחלט חוץ מזה, מטופלים עם פגיעות בעמוד השדרה נוטים לעתים קרובות לפתח בעיות רפואיות אחרות כגון דלקות בשלפוחית השתן, דלקות ריאה, ופצעי לחץ.

איך ניתוח עמוד שדרה יכול להסתבך?

יש יותר מ-25 תרחישים שיכולים להוביל לסיבוכים בניתוח עמוד שדרה, עם תוצאות של פגיעות משמעותיות ומצבים רפואיים נלווים כמו אובדן תפקוד המעי או שלפוחית השתן ותסמונות תנועה חמורות.

חלק מהתוצאות של רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה יכולות להיות קלות, אבל במקרים החמורים, החולים לעולם אינם מחלימים, ועשויים להזדקק לסיוע לכל החיים ולטיפולים רפואיים אפילו לפעולות הכי הבסיסיות. הטעויות הכירורגיות הנפוצות הן:

  • כשהמנתח לא מסביר למטופל את כל הסיכונים של ניתוחי עמוד שדרה, לפני הניתוח;
  • כשהמנתח או הצוות הרפואי משתמשים בציוד או במכשירים פגומים, או בשתל שאינו מתאים;
  • כשהמנתח מבצע טעות באחד מהשלבים של הניתוח;
  • כשהניתוח מתבצע על החלק הלא נכון של עמוד השדרה;
  • או כשהמנתח או הצוות הרפואי מסיימים את הניתוח ללא תיקון שבר או פגיעה בעמוד השדרה.

אני לא מרוצה מתוצאות הניתוח. האם אני יכול לתבוע?

כמובן שלא. לפעמים סיבוכים הם חלק מהניתוח, ולכן התביעה צריכה להוכיח מעבר לכל ספק שהמנתח או הצוות הרפואי התרשלו בניתוח, וחשוב עוד יותר להבין שבית המשפט בוחן כל מקרה לגופו. כך, למשל, אם הניתוח הסתיים עם פציעה חמורה או שהמטופל נפטר, בגלל שהמנתח לא ביצע את הניתוח לפי סטנדרט הטיפול שמנתח אחר היה מקפיד עליו, והמנתח האחר מעיד במהלך המשפט על ההליך הנכן שהיה צריך להתבצע, אפשר להוכיח רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה.

סטנדרט הטיפול זה מונח מקצועי שמשמש להתייחסות לטענה העיקרית בתביעת רשלנות רפואית. אין הגדרה רשמית למונח, אבל הוא מקיף כמה גורמים שבית המשפט מתחשב בהם, כמו גיל המטופל, מצבו הרפואי וההיסטוריה הרפואית שלו, בנוסף למומחיותו של איש המקצוע הרפואי. לכן כל מקרה נבחן באופן אינדיבידואלי על מנת שניתן יהיה לקבוע אם סטנדרט הטיפול באמת הופר.

מתי תביעת רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה יכולה להסתיים עם פסיקת פיצויים לטובת התובע?

אפשר להוכיח רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה עשויה בכמה דרכים, אבל חשוב להבין שתוצאות שליליות או פגיעות יכולות להתרחש אחרי הניתוח ולא במהלכו. התרחישים הכי נפוצים שגורמים לבית המשפט לפסוק פיצויים לטובת התובע יכולים להיות:

כשהמטופל לא נתן הסכמה מדעת לביצוע ההליך והמנתח לא התעקש לקבל אותה

רופאים חייבים ליידע את המטופלים על הסיכונים של ניתוח עמוד שדרה, ולעבור איתם על אפשרויות טיפול אחרות. אם המטופל מבין את האפשרויות האחרות ובכל זאת מעוניין לעבור את הניתוח, המנתח צריך ליידע אותו לגבי כל הסיכונים, כך שהוא יוכל להחליט אם לעבור את הניתוח או לא, כשהתמונה המלאה פרושה לפניו.

רופא שמדלק על שלב חשוב בפגישת הייעוץ לפני הניתוח, או שמאיץ במטופל להסכים, או חמור מכך, נזכר לקבל את הסכמת המטופל לניתוח רק כמה דקות לפני שהוא מתחיל, יכול להימצא אשם בהעדר מסירת מידע נאות למטופל על מנת שהוא יוכל לקבל החלטה מספיק מושכלת.

יכול להיות שהרופא טעה באבחון?

רופאים ממליצים על ניתוחים בהתאם למידע שיש להם אודות המצב הבריאותי של המטופל. שגיאות שנוגעות לאיסוף והצגת המידע הרפואי עלולות להוביל לאבחון מוטעה של המצב, מה שעלול להוביל לביצוע ניתוח מיותר או שאינו מומלץ.

אולי הטיפול שקיבלתם היה אגרסיבי מדי?

ניתוחי עמוד שדרה מגיעים עם כמה סיכונים שעלולים להיות קיצוניים. במקרים רבים, הניתוח צריך לייצג את האפשרות האחרונה כאשר אפשרויות טיפול אחרות נכשלו.

מנתחים עשויים לנפח את היתרונות שכישוריהם יכולים לספק למטופלים, ושיקולים אלה עשויים להפריע להם לנקוט בעדים הנכונים למטופלים על ידי המלצה על ניתוח בעמוד השדרה כשטיפול פחות אגרסיבי עשוי לעבוד באותה מידה.

טעויות בניתוח יכולות להיות הרסניות

מנתחים וצוותים רפואיים עלולים לטעות בביצוע הניתוח, ולבצע חתך עמוק מדי, במקום שגוי, לנתק עצב או לגרום לדימום מוגזם ומיותר.

גם לטעויות קטנות בניתוחים בעמוד השדרה עלולות להיות השלכות משמעותיות על המטופלים, ורופאים שאינם מקפידים על זהירות בביצוע ההליך שתמנע טעויות חמורות, עלולים להימצא אחראים בתביעת רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה.

האם קיבלתם טיפול הולם לאחר הניתוח?

שיקום מניתוח עמוד שדרה עשוי לדרוש זהירות ותשומת לב מצד המנתח וצוות בית החולים. אם המנתח והצוות הרפואי אינם עוקבים אחר מצבו של המטופל והתקדמותו לאחר הניתוח, הוא עלול לסבול מסיבוכים בריאותיים חמורים בהרבה מאלה שהניתוח כיוון לתקן.

אלה רק כמה דוגמאות לאופן שבו עלולה להתרחש רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה. לפעמים לא קל לקבוע איזו שגיאה התרחשה במהלך הניתוח, ולכן כל חולה שסבל מתוצאה בריאותית שלילית לאחר הניתוח, צריך להתייעץ מיד עם עורך דין מיומן בתחום רשלנות רפואי, שיחקור מה קרה ויקבע אם שגיאה רפואית הייתה הסיבה.

רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה: שאלות ותשובות

מתי מתקבלת החלטה על ניתוח עמוד שדרה?

המקרים הנפוצים ביותר שדורשים ניתוחים בעמוד השדרה הם מצבים כמו שברים שנגרמים כתוצאה מנפילה, שברים אוסטיאופורטיים בחוליה אחת או יותר, פציעה כתוצאה ממעשה אלימות, או כל מקרה אחר שמוביל לפגיעה חמורה בעמוד השדרה.

במקרים רבים, ההחלטה על הניתוח מתקבלת כשיש צורך לטפל בזיהום חמור בעמוד השדרה, או לשם הסרת גידול ממאיר או שפיר.
מקרים נוספים שמצדיקים ניתוח בעמוד שדרה הם מחלות ניווניות שפוגעות בעמוד השדרה או עיוות אנטומי כמו למשל עקמת אצל ילדים. מקרים נפוצים נוספים הם ניתוחים שמיועדים לטיפול בבלט או פריצת דיסק.

מהם הסיבוכים האפשריים לאחר ניתוח עמוד שדרה?

דימום בעמוד השדרה (המטומה חיצונית של עמוד השדרה), דליפה של נוזל השדרה, נזק מקרי לכלי הדם שמזינים את חוט השדרה עם דם, ונזק מקרי לעצבים כאשר הם נעים במהלך הניתוח.

האם ניתוח עמוד שדרה יכול להסתיים עם שיתוק?

שיתוק הוא סיבוך נדיר בניתוחי עמוד שדרה. מכיוון שמבני עמוד השדרה מורכבים וקרובים זה לזה, לא ניתן לקבוע בוודאות שניתוחים אלו יכולים להסתיים עם אפס סיכונים לשיתוק, אבל הסיכון הזה נחשב לנדיר ביותר.

כמה זמן נמשכת התאוששות מניתוח עמוד שדרה?

תקופת ההתאוששות נמשכת לפחות שלושה עד ארבעה חודשים לאחר הניתוח, עד שהעצמות מחלימות היטב, ותהליך הריפוי עשוי להימשך לפחות שנה.
אם עברתם ניתוח בעמוד השדרה, ככל הנראה לא תוכלו לעבוד במשך חודש עד חודש וחצי, אם אתם צעירים ובריאים ואינכם עוסקים במקצוע מאומץ במיוחד.

במהלך ניתוח עמוד השדרה שעברתי המנתח חתך עורק ותפר אותו בניתוח חוזר לאחר ארבע שעות. נרשם לי מוות קליני למשך דקה וחצי. האם זוהי רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה?

חיתוך עורק הוא סיבוך מוכר אבל נדיר שקשור לניתוחי עמוד שדרה. בחלק מהמקרים, המטופלים עלולים למות לאחר פגיעה בעורק, אבל נסיבות ההתנהלות המדויקת של המנתח מתבררות בבית משפט,
ואם הפגיעה היחידה הייתה מוות למשך תשעים שניות, יתכן שיהיה קשה להוכיח את המקרה.

בשורה התחתונה, המנתח טעה ולכן המנתח צריך לשלם

נפגעי רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה מתעוררים מהניתוח ומגלים שחייהם השתנו באופן משמעותי כתוצאה מהתנהלות רשלנית או פזיזה של המנתח או הצוות הרפואי. אם זה המקרה שלכם, אל תהססו לתבוע פיצויים, והצעד הראשון הוא לשכור שירותי עורך דין שייצג אתכם בתביעה.

כי למקרי רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה עלולות להיות השלכות הרסניות על מטופלים, שעלולים לסבול מפציעות ארוכות טווח או אפילו קבועות. אם אתם או אדם קרוב לכם סבל מפגיעה בעמוד השדרה עקב רשלנות רפואית של כירורג, יתכן שתימצאו זכאים לפיצוי בגין הנזקים.

עורך דין מומחה לרשלנות רפואית מבין את התקופה הקשה שאתם ובני משפחתכם עוברים. אז לכו לפגישת ייעוץ, ועורך הדין יחליט לפי הנסיבות אם אפשר להמשיך עם איסוף הראיות וניסוח כתב תביעה שיוביל את בית המשפט לפסוק פיצויים שיכולים להגיע למיליונים.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן