רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים: מה עושים כשהמנתח התרשל?

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיק
תוכן עניינים

מטופלים שעברו הליכים כירורגיים, ובמיוחד מטופלים שעברו ניתוחים קוסמטיים, מצפים לתוצאה סופית מסוימת, אבל חשוב להבין שלא כל ניתוח שהשתבש מהווה עילה לתביעת רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים; אלא אם כן המנתח התרשל והפר את חובת הזהירות כלפי המטופל, הוא עשוי להימצא אחראי לכל נזק שהתרחש.

עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית ויש להם ידע וניסיון עשיר בטיפול בתיקי רשלנות רפואית, כולל בייצוג נפגעים שעברו ניתוחים פלסטיים וקוסמטיים, בקיאים בהשפעות ההרסניות שיכולות להיות לניתוחים קוסמטיים כושלים ומחויבים להטיל אחריות על אנשי מקצוע בתחום הרפואה שהתרשלו בתפקידם.

אם אתם או אדם יקר לכם עברתם ניתוח פלסטי או קוסמטי ונפגעתם כתוצאה מהליך שבוצע ברשלנות והוביל לעוויתות או לסיבוכים רפואיים לאחר ההליך, יתכן שיש לכם עילה להבאת המקרה שלכם לדיונים בבית המשפט בטענת רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי.

מה זה רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים?

ניתוחים פלסטיים מתבצעים ממספר סיבות, החל מרצון לשנות את המראה הגופני באמצעות הליכים כירורגיים כמו:

  • הגדלות חזה;
  • עיצוב האף מחדש;
  • ניתוח עפעפיים;
  • שאיבת שומן אלקטיבית;
  • מתיחות פנים;
  • מתיחות בטן;
  • הליכי תיקון עיוותים או צלקות.

העלויות הכרוכות בניתוחים פלסטיים עשויות להיות גבוהות ביותר, ורוב ההליכים אינם מכוסים במסגרת קופות החולים, כך שהמטופלים מממנים את ההליכים היקרים האלה בעצמם.

מה זה סטנדרט רפואי מקצועי הולם?

בעוד שניתוחים פלסטיים אינם כוללים אחריות לתוצאות מושלמות, רוב המטופלים מצפים מהרופא שלהם לבצע את ההליך ברמת מקצועיות גבוהה. כמו אצל כל אנשי מקצוע בתחום הבריאות, מנתחים פלסטיים חייבים לפעול באופן סביר ולבצע את ההליך באותה דרך שבה מנתח אחר בתפקידם יבצע את אותו הליך.

במקרים בהם ביצוע הניתוח אינו עומד בסטנדרטים המינימליים המקובלים בקהילה הרפואית, והמטופל מסיים את ההליך עם פציעה, הרופא עשוי להימצא אחראי לנזקים.

מתי מתרחשת רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים?

מדדים אפשריים לתביעת רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים כוללים:

  • מנתחים שאין להם הכשרה מקצועית לעסוק בניתוחים פלסטיים, ומבצעים את הניתוחים ללא ההסמכה הנדרשת.
  • העסקת רופא מרדים שאינו מוסמך, כדי לחסוך בעלויות.
  • ביצוע הליכים ממושכים במרפאות פרטיות הרחק מבתי חולים, כשהמרפאה אינה מצוידת היטב להתמודדות עם סיבוכים כלשהם.
  • העדר סקירת היסטוריה רפואית מלאה של המטופלים.
  • חריגה מקבלת הסכמה מדעת של המטופלים לביצוע ההליך.
  • פעולה בחלק הלא נכון של הגוף.

מגמה עולה בכירורגיה פלסטית היא ביצוע הליכים קוסמטיים על ידי מנתחים שאין להם הכשרה והסמכה מקצועית לבצע ניתוחים פלסטיים. חלק מהרופאים עשויים לעבור קורס בנושא ניתוחים קוסמיים ואז לפרסם את עצמם כמנתחים פלסטיים.

כמו בכל סוג של ניתוח, גם לניתוחים קוסמיים יש את המורכבויות והסיבוכים משלהם, ומטפל שאינו מיומן ובלתי מוסמך אינו מסוגל לזהות בזמן סיבוכים שמתעוררים ולטפל בהם או למנוע אותם.

מה אפשר לתבוע במסגרת תביעת רשלנות רפואית?

ברוב המקרים, תביעת רשלנות רפואית כוללת שתי תביעות עיקריות: נזקים ממוניים, ונזקים שאינם ממוניים.

נזקים ממוניים

נזקים ממוניים כרוכים בשני סוגי נזקים עיקריים:

הוצאות על טיפוליים רפואיים. מטופלים עשויים להימצא זכאים לקבלת פיצויים על כל העלויות הרפואיות השוטפות, וכן על כל ההוצאות הרפואיות הקשורות לטיפולים בפגיעות עתידיים.

שכר אבוד. מטופלים שנפגעו במידה שאינה מאפשרת להם לשוב לעבודתם, זכאים לתבוע את הרופא שהתרשל בשכר עתידי שהם יכלו להרוויח.

נזקים שאינם ממוניים

נזקים שאינם ממוניים כרוכים בשלושה סוגי נזקים עיקריים:

כאב וסבל. מטופלים שסובלים מעוגמת נפש עשויים להימצא זכאים לקבלת פיצויים כספיים שיאפשרו להם לקבל טיפולים נפשיים שיקלו על היקף הטראומה הנגרמת על ידי הרשלנות הרפואית.

מוות בעוולה. במקרים בהם רשלנות הרופא המטפל הובילה למות המטופל, בני המשפחה עשויים להימצא זכאים לקבלת פיצויים. הנזקים הקיימים בתביעה עשויים לכלול אובדן פנסיה, אובדן שכר עבודה, אובדן אדם אהוב, ועלויות הלוויה.

נזקי עונשין. במקרים בהם פעולת איש המקצוע בתחום הבריאות או כישלון הפעולה שלו נמצאו על ידי בית המשפט זדוניים במיוחד, ניתן לפסוק פיצויי עונשין על מנת להעניש את הנאשם ולהרתיע אנשי מקצוע אחרים מהתנהגות דומה.

איך מנצחים בתביעת רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים?

כדי לנצח בתביעת רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים, שמופנית נגד כירורג פלסטי או קוסמטי, על התובע להוכיח:

  • חובת הזהירות המקצועית של הרופא כלפי המטופל.
  • הפרת חובה זו באמצעות פעולה רשלנית או העדר פעולה מתאימה.
  • פגיעת המטופל.
  • הפציעה היא תוצאה של ההפרה המקצועית של הרופא.

איזה נזקים אפשר לתבוע בתביעת רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים?

ניתוחים פלסטיים עלולים להסתיים עם סיבוכים מסכני חיים, והעדר ביצוע פעולות נכונות במיומנות ובהתאם לנהלי הטיפול המקובלים עלול להוות סיכון חמור למטופל. פציעות שעשויות לנבוע כתוצאה מרשלנות של הרופא, המנתח או הצוות הרפואי במהלך ניתוחים פלסטיים עשויות לכלול:

  • צלקת גלויה.
  • השחתת המראה.
  • צניחה או התקפלות של האזור המנותח.
  • שינוי צבע עור או חריגות עור אחרות.
  • התפתחות זיהום באזור הניתוח, כולל צלקות, עיוותים, וצורך בהליכים כירורגיים נוספים ומתקנים.
  • הצטברות נוזלים מתחת לעור.
  • דלקת ריאות.
  • קרישת דם.
  • דימום מוגזם במהלך הניתוח.
  • נזק עצבי קבוע שמוביל לשיתוק.
  • תגובות שליליות של המטופל לחומר ההרדמה.
  • מות המטופל.

מנתחים פלסטיים חייבים להסביר את הסיכונים האלה למטופליהם, ולהדגיש את הסיכונים האפשריים במיוחד בפני מטופלים שיש להם היסטוריה של מחלות לב וכלי דם, מחלות ריאה, סוכרת או השמנת יתר. גם עישון עלול להגביר את הסיכון לסיבוכים כירורגיים.

איך בוחרים את עורך הדין הטוב ביותר לרשלנות רפואית במקרה שלכם?

במהלך בחירת עורך הדין הטוב ביותר לרשלנות רפואית במקרה שלכם, מומלץ לקחת בחשבון את מיומנות עורך הדין, ניסיונו, היכרותו עם תחום המשפט ואישיותו. עליכם לבדוק את תוצאות המקרים הקודמים שהושגו על ידי המשרד, ולחקור את רמת שביעות הרצון של מטופלים קודמים.

חשוב להבין שלא כל המקרים כלים, ומקרי פגיעה רפואית ומוות הם מורכבים ודורשים מיומנות והכנה מקיפה. עורכי דין מנוסים, עם רקורד מוכח של תוצאות, ידעו לבנות תיק מהיסוד, החל מהתייעצות ראשונית וחקירת המקרה לפני הכנת כתב התביעה.

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים: שאלות ותשובות

מה זה ניתוחים פלסטיים?

ניתוחים פלסטיים משחזרים אזורים בעור או באברים, לממשל ניתוח פלסטי לתיקון כוויות קשות. סוגים רבים של ניתוחים פלסטיים נדרשים על מנת לתקן נזק כלשהו למטופל, אבל ניתוחים אלו חשבים לניתוחים אלקטיביים, שנבחרים ברוב המקרים כשיטה להעצים את דימוי הגוף.
הקטנת או הגדלת חזה או מתיחת פנים הם דוגמאות לניתוחים פלסטיים. מכיוון שניתוחים אלה הם ניתוחי בחירה, לעתים רחוקות הם מכוסים במסגרת קופות החולים, מה שאומר שרוב האנשים שמעוניינים לעבור ניתוח פלסטי צריכים לממן אותו.

אילו סוגי ניתוחים פלסטיים מהווים סיכון למטופלים?

סוגים רבים ושונים של ניתוחים פלסטיים מבוצעים על ידי מנתחים פלסטיים מדי יום. חלק מהניתוחים שמסכנים מטופלים כוללים ניתוח שאיבת שומן, הגדלת חזה, ניתוח אף או ניתוח עפעפיים.

לכן, לפני הניתוח, מנתחים פלסטיים צריכים ליידע את המטופלים לגבי כל הסיכונים ותופעות הלוואי, ולבצע את הניתוח רק לאחר שהם מוודאים שהמטופלים מודעים לכל ההשלכות ושיש להם ציפיות מציאותיות מתוצאות הניתוח.

אילו פציעות יכולות להתרחש כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים?

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים עלולה להוביל לתוצאות הבאות:

כאבים חזקים
טראומה רגשית
צלקות גלויות
נזק לעצבים
מוות
שיתוק
התפתחות זיהומים
חלקי גוף שאינם פרופורציונליים
דימום יתר.

אילו היבטים יש לקחת בחשבן כשבוחרים מנתח פלסטי?

מומלץ להחליט על בחירת מנתח פלסטי בהתאם לשיקולים הבאים:

סקירת ההיסטוריה המקצועית של המנתח הפלסטי.
התרשמות מרמת הניסיון שיש לו.
בדיקת רמת ההכשרה שלו.
המלצות של מטופלים אחרים.

בשורה התחתונה, אל תהססו לתבוע את הפיצויים המגיעים לכם

האם אתם או אדם קרוב לכם עברו ניתוחים פלסטיים או קוסמטיים שהסתיימו עם חבלות? אם כן, יתכן שתימצאו זכאים לפיצויים בגין ההפסדים שלכם.

על מנת שעורך דין מומחה לרשלנות בכירורגיה פלסטית יבדוק את תביעתכם, פנו לקבלת ייעוץ משפטי שיסייע לכם להבין אם יש לכם עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח פלסטי, ליווי בהרכבת כתב התביעה וייצוג מקצועי בהליכים המשפטיים עד להשגת הפיצויים ההולמים.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן