נכות עקב רשלנות רפואית: מה חשוב שתדעו כדי לפתוח בהליכים משפטיים?

נכות עקב רשלנות רפואית
תוכן עניינים

נכות אינה סתם מוגבלות פיזית. תביעות נכות עקב רשלנות רפואית מתמקדות בנזקים פסיכולוגיים ופיזיים, כי במובנים רבים, ההפרעות הנפשיות שנובעות מאבחון ושירותי בריאות באיכות ירידה, יכולות להיות מתישות אפילו יותר מההפרעות הגופניות.

הפרעות נפשיות שודדות את האדם מרווחתו הנפשית, כמו גם מיכולתו להתפרנס. בכל מקרי הנכות שנגרמים כתוצאה מרשלנות רפואית, המטופל סובל והרופאים והמוסדות שטיפלו בו צריכים לפצות אותו על סבלו.

מה זה רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא פגיעה במטופל שניתנת למניעה ונגרמת כתוצאה מהתנהלות שגויה או רשלנית של איש מקצוע רפואי או צוות בבית החולים. בעיקרו של דבר, זוהי פגיעה או מוות שמתרחשים מכיוון שרופא, אחות, אח, חבר צוות רפואי, גורם מקצועי או ארגון אחר בתחם הבריאות, לא עשו את מה שהם אמורים לעשות.

ההשלכות של נכות עקב רשלנות רפואית עלולות להיות הרסניות ולכלול:

  • טראומה כמו פגיעה מוחית או שיתוק;
  • פציעה שמובילה למום;
  • אירוע מוחי, התקף לב או התפתחות זיהומים שמובילים לנכות;
  • אבחון מוטעה או מאוחר שמוביל לנחות;
  • שגיאות ניתוח שמובילות לנכות.

למרבה הצער, לרוב המטופלים הפצועים אין את הידע הרפואי להבין שמשהו השתבש. חוץ מזה, לעתים קרובות לא מספרים להם כי ניתן היה למנוע את הפציעה שלהם, ואפילו רופא המשפחה המהימן שלהם עשוי שלא להבין שהפגיעה שלהם לא הייתה צריכה להתרחש.

איזה מסר אפשר להעביר עם תביעת רשלנות רפואית?

בהתאם לשבועתם ההיפוקרטית, חובתם הראשונה של רופאים בכל מקום היא “לא לפגוע”. תביעות נכות עקב רשלנות רפואית מסייעות לתבוע פיצויים בגין הנזקים שנגרמו למטופלים, ולקבל תשלומים להתמודדות עם מקרים של נכות שנגרמו להם על ידי רופאים, אחים ואחיות וצוותים רפואיים אחרים בגלל טעויות והזנחה.

מניעה תמיד טובה יותר מריפוי, והשיטה היחידה למנוע רשלנות רפואית היא לוודא שהרופאים בקיאים בביצוע ההליכים הרפואיים המתקדמים, ובמקרה של מחדלים, חשוב שיבינו שעליהם לשלם עבור כל הטעויות שהם מבצעים. יש לכך את היתרון הנוסף של הפצת חדשות. ככל שעולם הרפואה יודע יותר על טענות לרשלנות רפואית, כך הרופאים מקפידים יותר על הטיפולים שהם נותנים.

איך עורך דין לרשלנות רפואית יכול לעזור?

עורך דין לרשלנות רפואית הוא איש מקצוע מתחום המשפט שמתמקד רק בתיקי רשלנות רפואית. הוא יגיש תביעה בשם מטפל פצוע או בשם בני משפחתו על מנת לדרוש פיצוי כספי בגין נכות עקב רשלנות רפואית.

תביעות רשלנות רפואית הן מורכבות וטכניות ביותר, מבחינה משפטית ורפואית. האמת היא שמעורבים בתביעות אלו רופאים ואנשי מקצוע אחרים בתחום שירותי הבריאות בתחום המומחיות שלהם.

עורך הדין מנהל את ההליכים המשפטים באופן שונה משמעותית מתביעות רבות אחרות בנושא נזקי גוף אחרים, והייצוג המשפטי כרוך בהתמודדות מול ארגונים חזקים במיוחד עם משאבים משמעותיים שכוללים בתי חולם, מרפאות, חברות ביטוח וארגוני ביטחון.

מקרה נכות עקב רשלנות רפואית שמנוהל כהלכה ידרוש ברוב המקרים עורך דין או משרד עורכי דין שמתמחה בתחום, ושיש לו קשרים עם מומחים רפואיים, ואת הידע המקצועי הדרוש להבאת התיק שלכם בפני בית המשפט.

מה לעשות אם אתם חושדים שנגרמה לכם נכות עקב רשלנות רפואית?

קיימים כמה צעדים שמטופלים או בני משפחה למטופלים שנפגעו יכולים לנקוט בהם אם הם חושדים שהפציעה שלהם נגרמה בגלל שגיאה רפואית או שגיאה של צוות רפואי בבית חולים:

  • לסמוך על האינסטינקטים שלכם. האם אתם מאמינים שחוויתם תוצאה בלתי צפויה או בלתי מוסברת של הטיפול?
  • תיעוד ההתרחשויות כפי שזוכרים אותם, באמצעות רישום הערות מפורטות, תאריכים, שינויים בתסמינים ואיסוף מסמכים.
  • איסוף מידע באמצעות קבלת אבחון נוסף, שאלת שאלות, בקשה לקבלת רשומות רפואיות, ייעוץ עם רופא המשפחה ומחקר על הטיפול ההולם שהיה צריך להתבצע.
  • יצירת קשר עם עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית וקבלת פגישת ייעוץ ראשונה.

למה רופאים נתבעים בעילת נכות עקב רשלנות רפואית?

אם למטופל נגרמה נכות בגלל רשלנות קלינית, יתכן שניתן יהיה לתבוע פיצויים שיעזרו לו להתמודד עם הנכות בחיי היום יום. יתכן גם שהמטופל איבד את מקום העבודה או את העסק שלו. במקרים רבים, מטופלים סובלים מנכות בגלל רשלנות רפואית שבוצעה בבית החולים, או אפילו כתוצאה מרשלנות של רופא המשפחה, ורבים מהם קיבלו פיצויים בשיעורים של יותר ממיליון שקלים.

הנקודה היא שהפציעות שלהם שינו את חייהם וחשוב שהם יקבלו את הסכומים המתאימים, כך שזוהי זכותו וחובתו של כל מטופל שסובל ממקרה של נכות עקב רשלנות רפואית, להגיש תביעה לפיצויים.

טעויות של רופאים וצוותים רפואיים נחשבות תמיד בדיוק כאלה, פעולות שאמנם בוצעו בשגגה, אך גרמו לנזק משמעותי. תום הלב של הרופא אינו אמור להוות שיקול מבחינת המטופל שנפגע, והתביעות נוגעות הן לרופאים האישיים של המטופלים והן למרפאות או לבתי חולים שבהם התרחשו התקריות המצערות.

איך מבססים עילת רשלנות רפואית?

כדי לקבוע שרופא, איש מקצוע אחר בתחום הבריאות או צוות רפואי בבית החולים התרשל, על עורך הדין שלכם לקבוע באמצעות ראיות מומחים:

  • הטיפול שהתקבל ירד מתחת לסטנדרט הטיפול של איש מקצוע רפואי מיומן למדי;
  • הרשלנות הייתה הגורם לפגיעה או לנכות;
  • אלמלא הרשלנות, התוצאה הייתה נמנעת;
  • נזקים, כלומר פיצויים;
  • אובדן כסי, כולל כסף שמושקע בטיפולים עתידיים, וזמן לקבלת טיפולים רפואיים;
  • כאב וסבל.

איזה סוג פיצוי אפשר לקבל כתוצאה ממקרה נכות עקב רשלנות רפואית?

מטופל שנפגע זכאי לקבלת פיצוי מלא בגין פגיעתו, אם היא נגרמה כתוצאה מרשלנות. רפואית. הפיצוי כולל השבת האובדן הכספי או ההוצאות הכספיות שנגרמו כתוצאה מהפגיעה, כמו אובדן הכנסה, וכן כספים לרכישת ציוד, סחורה או שירותים, למשל:

  • רכישת בית או ביצוע שינויים בבית;
  • שירותי רפואה ושיקום;
  • הוצאות כספיות על סיוע תעסוקתי;
  • הוצאות נסיעות;
  • טיפולי ריפוי בעיסוק או התמחות בשינוי הרגלי החיים כתוצאה מהנכות.

נכות עקב רשלנות רפואית: שאלות ותשובות

איך אפשר לדעת אם מתקיימת עילת תביעת רשלנות רפואית במקרה של נכות?

אם נפגעתם בגלל אשמה או התנהלות פסולה של רופא, יתכן שיש לכם עילת תביעת רשלנות רפואית לפיצויים בגין ההפסדים. כמה דוגמאות לסוגי תרחישים שמהווים עילת תביעת רשלנות רפואית במקרה של נכות כוללים:

טיפול רפואי באמצעות מכשירי טיפול פגומים.
רשלנות רפואית של הרופא המטפל, המנתח או הצוות הרפואי
רשלנות ביידוע מלא לגבי הסיכונים הכרוכים בביצוע טיפול רפואי או ניתוח.
מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה ברשלנות רפואית בהקדם האפשרי לאחר הגיעה כדי לקבע אם מתקיימת עילת תביעה.

אילו נזקים אפשר לתבוע במקרה של נכות עקב רשלנות רפואית?

ניתן לתבוע שני סוגי נזקים: נזק ממוני ונזק שאינו ממוני. נזקים ממוניים מיועדים לפיצוי על הפסדים כלכליים בעבר ובעתיד. נזקים אלה עשויים לכלול פיצויים בגין החשבונות הרפואיים, אובדן שכר עבודה ואובדן כושר השתכרות.

נזקים שאינם ממוניים מיועדים לפיצוי על השפעות הנכות על איכות החיים עכשיו ובעתיד. נזקים אלה עשויים לכלול תשלום עבור כאב וסבל, נכות לצמיתות ואבדן הנאה מפעילות רגילה בחיי היומיום.

כמה זמן התובע יצטרך להקדיש להליכים המשפטיים?

אלא אם כן התיק שלכם עומד למשפט, משך הזמן שידרוש את מעורבותכם האישית בהליכים המשפטיים לבירור מקרה של נכות עקב רשלנות רפואית הוא מינימלי יחסית. הפגישה הראשונה במשרד עורך הדין נמשכת בדרך כלל כשעה, ואז מתנהל קשר טלפוני עם עורך הדין לבדיקת ההתקדמות ועדכונים שוטפים.

לפני הגשת התביעה, מתקיימת פגישה במשרד עורך הדין על מנת לבדוק שהטיעונים שהועלו בכתב התביעה תואמים את המקרה שלכם, וחתימה על ניירת שנדרשת על פי תקנות בית המשפט. את התביעה יש לגבות בתצהיר, לעבור בדיקה רפואית אצל רופא שנבחר על ידי הצד השני, ולהשתתף בדיון קדם משפט שנקבע על ידי בית המשפט, ובדיון ההוכחות שנמשך כמה שעות.

כמה זמן נמשכים הליכים משפטיים במקרה של נכות עקב רשלנות רפואית?

משך הזמן הדרוש להליכים משפטיים במקרה של נכות עקב רשלנות רפואית תלוי במספר גורמים, כולל כמה זמן נדרש לטפל בפציעות, האופן שבו עורכי הדין מצד ההגנה מנהלים את תגובתם לכתב התביעה, והאופן בו בית המשפט מעריך את המקרה.
בדרך כלל, אם תיק רשלנות רפואית אינו מסתיים בפשרה, הוא מגיע לבית המשפט מספר חודשים לאחר הגשת התביעה.

בשורה התחתונה, מה אתם יכולים לעשות (היום) אם אתם מאמינים שהנכות נגרמה לכם כתוצאה מרשלנות רפואית?

ובכן, אינכם יכולים לעשות שום דבר בקשר לזה לבדכם. כדי להבטיח שתקבלו ייצוג הולם בבית המשפט, התייעצו עם עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית על החוויה שעברתם וקבלו את הייצוג המשפטי המתאים במקרה שעורך הדין יקבע, בעזרת מומחים רפואיים, שאכן יש לכם עילה להגשת תביעה והשגת הפיצויים המתאימים.

אבל אל תשכרו את שירותיו של סתם עורך דין ותיק. אתם זקוקים לאיש מקצוע שבקיא בחוק הסובב את הרשלנות הרפואית, וכדאי שתאמינו שיש המון חוקים ותקדימים גם בתחום זה של פרקטיקה משפטית. חפשו באתר את עורך הדין המתאים לכם כדי לקבע פגישת ייעוץ ראשונה לדיון בנסיבותיכם האישיות.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן