עורך דין רשלנות רפואית בהריון: איך ולמה מתרחשת רשלנות במהלך ההיריון?

רשלנות רפואית בהריון
תוכן עניינים

הריון הוא חוויה שמשנה את החיים, ומטבע הדברים, כל אישה הרה מעוניינת לעבור את תקופת ההיריון והלידה ללא תקלות וסיבוכים, אבל לא תמיד זו המציאות. מדי שנה נולדים מיליוני תינוקות עם מומים מולדים שאפשר היה למנוע אותם. 

בעיות חמורות כמו נזק מוחי ופיגור שכלי עלולות להיגרם כתוצאה מרשלנות של רופאים, במהלך טיפול טרום הלידה או במהלך הלידה. כלומר, אם רופא אינו מבצע את תפקידו כראוי, הוא עלול לגרום לתינוק לפציעות לכל החיים.

זוהי מציאות עגומה אבל מה שחמור יותר זה שניתן למנוע אותה ברוב המקרים

נשים רבות נפגעות מדי שנה במהלך הריונן, אבל המציאות העגומה יותר היא שניתן למנוע את רוב הפגיעות האלו באמצעות טיפול רפואי הולם. חשוב שנשים יבינו איך להימנע מסיבוכים במידת האפשר במהלך הריונן ולכן רופאים צריכים לספק להם את כל המידע הדרוש על הסיכונים הצפויים במהלך ההיריון.

אם נפגעת במהלך ההיריון בגלל רשלנות של רופא, עורך דין רשלנות רפואית בהריון יסייע לך להגיש תביעה, ויקבע אם יש לך עילה לבקש פיצוי בגין הפגיעה או בגין אובדן מכל סוג אחר שסבלת ממנו.

גורמים נפוצים לפגיעות במהלך ההיריון

ניתן לייחס מספר פגיעות שקשורות להריון, לרשלנות רפואית. כמה מהגורמים השכיחים ביותר למצבים רפואיים חמורים כוללים את התרחישים הבאים:

  • דימום מוגזם
  • הפרעות בשליה ואפילו קרעים
  • מצבי לב כגון התקפי לב או מצבים רפואיים שאינם מאובחנים
  • זיהומים שנובעים מסיבוכים במהלך ניתוח קיסרי
  • אי ספיקת לב שמתבטאת בשרירי לב מוגדלים במהל ההיריון 
  • קרישי דם כגון תסחיפים בריאות, במוח או באזורים אחרים בגוף
  • רעלת הריון שעלולה לנבוע מלחץ דם גבוה או מפגיעה באיברים שונים
  • מצבי בריאות הנפש שעלולים להשפיע על הגוף באופנים שונים רבים.

אלה רק חלק מהסיבות לפגיעות בהריון ולמקרי רשלנות רפואית, וזוהי חובתם של רופאים וצוותים רפואיים לפקח בקפדנות על נשים במהלך הריונן ולאחר הלידה על מנת לזהות מצבים רפואיים מסוכנים ולטפל בהם באופן מידי. 

כאשר רופאים או צוותים רפואיים אינם עומדים ברמת הטיפול הרפואית המוכרת והתוצאות הן פגיעה חמורה או אפילו מוות, עורך דין רשלנות רפואית בהריון ידרוש מאנשי המקצוע שהיו מעורבים בטיפול או שנמנעו מאבחון מצבים רפואיים בזמן, או שאבחנו מצבים רפואיים שונים באופן שגוי, לתת את האחריות על התנהלותם הרשלנית.

אחד הסיבוכים האלו הוא סוכרת הריונית

סוכרת הריונית היא תופעה שכיחה שמתבטאת במצב בו אישה הרה שמעולם לא סבלה ממחלת הסוכרת, פתאום חולה במהלך ההיריון ואז המחלה נעלמת לאחר הלידה. אם רמות הסוכר הגבוהות בדם של האם אינן מפוקחות בקפידה, ואם תהליך המחלה אינו מזוהה, העובר עלול לסבול מהשלכות חמורות. הסיבוכים עלולים לכלול: 

  • סיבוכים שקשורים ללידה בשל גודלו הגדול של התינוק;
  • התפתחות סוכרת מאוחר יותר בחיים;
  • סיכון מוגבר למות האם;
  • סיכון ללידת תינוק מת;
  • סוכר נמוך בדם;
  • או מחלה שתתפתח אצל התינוק.

גם רעלת הריון חייבת להיות מאובחנת בזמן

כחמישה עד שמונה אחוזים מהנשים ההרות עלולות לפתח רעלת הריון, ברוב המקרים לאחר השבוע העשרים, בשליש השני או השלישי. מצב זה גורם ללחץ דם גבוה, ותסמינים אחרים עשויים לכלול:

  • נפיחות הגוף
  • עלייה פתאומית במשקל
  • בעיות ראייה
  • הקאות ובחילות
  • קוצר נשימה.

אצל חלק מהנשים, רעלת הריון אינה גורמת לתסמינים ניכרים, אבל במהלך בדיקת טרום לידה, הרופא צריך לדעת לזהות סימנים נפוצים של רעלת הריון, כמו לחץ דם גבוה או חלבון בשתן, גם אם המטופלת לא שמה לב אליהם.

וזה עוד לא הכול. נשים הרות עלולות לפתח גם תסמונת HELLP

זהו מצב נוסף שנחשב לגרסה של רעלת הריון, שמהווה שינוי מסכן חיים בגוף שעלול להתרחש בסוף ההיריון או לאחר הלידה. לאישה שסובלת ממצב זה יהיו בדרך כלל אנזימי כבד גבוהים, ספירת טסיות נמוכה והמוליזה, מצב של קרע או הרס של תאי דם אדומים.

כשלאישה יש רעלת הריון חמורה או תסמונת HELLP, העובר נמצא בסיכון גבוה ללידה מוקדמת, ובחלק מהמקרים, הרופא צריך להחליט לגרום ללידה מוקדמת, על מנת למנוע את הידרדרות המצב הבריאותי של האם. בכל אחד מהמצבים שבהם תינוק נולד בטרם עת וזקוק לטיפול בבית החולים, הוא עלול לפתח רגישות למחלות.

במקרה של פגיעה בהריון, בלידה או לאחריה, עורך דין רשלנות רפואית בהריון יבדוק את הרשומות הרפואיות של בדיקות המעקב שבוצעו במהלך ההיריון, והמצבים הרפואיים שהיו צריכים להתגלות בזמן, אך לא זוהו ולא טופלו.

רופאים עלולים לסכן את העובר כשהם משתמשים בציוד שאינו תקין

אבחון שגוי נוסף במהלך ההיריון נוגע לציוד אלקטרוני (EFM) שממש לפיקוח על העובר, כדי לוודא שליבו של התינוק פועם באופן תקין. 

עורך דין רשלנות רפואית בהריון יטען שהרופא הרופא או הצוות הרפואי לא קראו נכון את תפוקת המכשיר ולכן לא הבחינו בסימנים של מצוקה עוברית או שלא ביצעו לידה קיסרית בזמן, שהכרחית במקרים מסוימים, על מנת לספק טיפול רפואי מציל חיים לתינוק.

צוות רפואי צריך לקבל הכשרה מתאימה כדי לפרש נכון את הקריאות על ציוד אלקטרוני שמשמש לבדיקות במהלך ההיריון. אפילו עם אימונים נרחבים, פרשנות הקריאות היא סובייקטיבית במידה מסוימת, ולכן מתרחשות טעויות רבות. תקשורת משובשת בין טכנאים, אחיות ורופאים עשויה גם להוביל לשגיאות אבחון.

איך רופאים ואנשי צוות רפואיים יכולים למנוע פגיעה במהלך ההיריון?

רופאים ואנשי צוות רפואיים מחויבים לתמוך בנשים הרות ולספק להן את המידע המקיף אודות מצבים בריאותיים מסוכנים ושיטות הטיפול, המניעה וההתמודדות. הנהלת בית החולים יכולה גם לנקוט בצעדים מתאימים על מנת לוודא סיכוי גבוה יותר להצלחה במניעת פגיעה ומניעת מקרי רשלנות רפואית בהריון. צעדים אלו כוללים:

  • סיוע לנשים הרות עם בעיות רפואיות כרוניות ומתמשכות במהלך ההיריון ולאחריו.
  • חינוך המטופלת לגבי מצבים מסוכנים אפשריים, הסימנים שיש לחפש ואיך לזהות אותם לפני, במהלך ואחרי ההיריון.
  • יישום שיטות ונהלים לזיהוי סימנים ותסמינים בשלב מוקדם, כך שנשים הרות יוכלו לקבל טיפול בזמן כדי לרוד מצבים מסכני חיים.
  • שיפור הטיפול במהלך ההיריון ולאחר הלידה באמצעות הליכים רפואיים איכותיים.
  • סטנדרטיזציה של טיפול בנשים הרות.
  • הדרכה, חינוך ומתן הנחיות מפורטות לרופאים וצוותים רפואיים כדי לוודא הבנה שלמה אודות ההריונות האחרונים של המטופלת, ומה עלול להתרחש בשלב מאוחר יותר.

בשורה התחתונה, יצירת קשר עם עורך דין רשלנות רפואית בהריון לקבלת סיוע בהגשת תביעה חיונית להשגת הפיצויים

אם עברת מקרה רשלנות בהריון, עורך דין רשלנות רפואית יסביר לך אם המקרה שלך עומד בקריטריונים להגשת תביעה. בהתבסס על הטעויות בוצעו במהלך הטיפול שקיבלת, הכלים בהם בוצע שימוש והתנהגותם ופעולותיהם של אנשי הצוות הרפואי, עורך הדין יקבע את עוצמת הטענה שלך ויסביר לך מה עוד נחוץ לצורך המשך בהליכים המשפטיים.

באמצעות חקירה, עורך הדין יאסוף את הראיות הדרושות כדי שהאחראים לנזקים שנובעים ממקרי רשלנות רפואית בהריון ולידה, יתנו את הדין. עורך הדין ילווה אותך לאורך כל הדיונים המשפטיים עד למיצוי הדין עם האחראים.

עורך דין רשלנות רפואית בהריון: שאלות ותשובות

 

אילו אבחנות שגויות נפוצות בהריון?

הריון חוץ רחמי מתרחש כשעובר מתפתח מחוץ לרחם, מה שאומר שההיריון מסוכן. רופאים צריכים לרשום מתוטרקסט לנשים שסובלות ממצב זה, והתרופה מפסיקה את ההיריון, כי ללא טיפול, מצב זה עלול לסכן חיים.
עורך דין רשלנות רפואית בהריון יציג במהלך הדיונים המשפטיים עדות רפואית של מומחה רפואי שיבדוק מקרה בו רופא רשם מתוטרקסט באופן שגוי, בעקבות כאבי אגן ודימום של המטפלת, שרופא מפרש באופן שגוי כסימנים להריון חוץ רחמי, כאשר העובר מתפתח באופן תקין בתוך הרחם. התרופה עלולה לגרום למומים מולדים חמורים או לגרום להפלה של הריון תקין.

איך מתרחשת רשלנות במהלך טיפול טרום לידתי?

כדי לוודא את בריאות העובר, אישה הרה צריכה להיפגש עם הרופא לפגישות מעקב קבועות. במהלך הפגישות, הרופא צריך לבצע את הבדיקות הדרושות על מנת לוודא את בריאות התינוק והאם. למרות שאישה הרה רוצה להאמין שהרופא שלה ישמור עליה ועל העובר, זה לא תמיד קורה.
שפע בעיות עלולות להתרחש במהלך ההיריון והן דורשות טיפול, ואם הרופא מחמיץ תרחיש שאינו אופטימלי, הבעיה עלולה להשפיע באופן חמור על האם והעובר. כך, למשל, אם לאישה הרה יש מצב רפואי, יש לטפל בו במהירות ובאופן נכון, כך שלא יתעוררו סיבוכים במהלך הלידה או לאחריה.

איך עורך דין רשלנות רפואית בהריון יכול לסייע?

עורך דין רשלנות רפואית מסייע למשפחות בייצוג וליווי בהליכים המשפטיים עד למיצוי הדין עם האחראים. השירות כולל:
טיפול בניירת הרלוונטית הנוגעת לטיפול ולבדיקות שבוצעו במהלך ההיריון ולאחר הלידה.
קביעת שווי התביעה.
משא ומתן על ההסדר הטוב ביותר האפשרי.
ייצוג המקרה בפני שופט.

למה חשוב לשכור שירותי עורך דין לרשלנות רפואית?

חוק הרשלנות הרפואית מאפשר למטופלים נפגעים לקבל פיצוי בגין נזקים שנגרמו להם. אם אתם מעוניינים להגיש תביעה, מומלץ לשכור שירותי עורך דין מומחה לרשלנות רפואית, שיסייע לכם להגיש את התביעה באופן נכון על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר.

 

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן