רשלנות רפואית בניתוח קטרקט: האם סיבוכים בניתוח יכולים להיחשב לרשלנות?

רשלנות רפואית בניתוח קטרקט
תוכן עניינים

אם חוויתם תוצאה שלילית לאחר ניתוח קטרקט, יתכן שאתם תוהים אם אתם יכולים או צריכים לתבוע את המנח שלכם בגין רשלנות רפואית בניתוח קטרקט. האם אתם תוהים כיצד מגישים תביעת רשלנות רפואית בניתוח קטרקט?

אם אתם תוהים איך ניתן לתקן את הפגיעה שהתרחשה במהלך הניתוח, או מעוניינים להתייעץ עם עורכי דין לרשלנות רפואית, שיש להם התמחות במקרי רשלנות הליכים כירורגיים בעיניים, על מנת לברר אם יש לכם תביעה תקפה, צרו קשר עם עורך דין מיומן בתחום, כדי לקבל את הייעוץ המשפטי המקיף.

אל תוותרו על הפיצויים שמגיעים לכם

עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית מטפלים בתביעות רשלנות בניתוח קטרקט, עם ניסיון עשיר בתחום שיעזור לכם להשיג את הפיצויים שמגיעים לכם בצדק, אם סבלתם מסיבוכים לאחר הניתוח.

מאמר זה דן בסיכונים הנפוצים ביותר בניתוחי קטרקט, איך להוכיח רשלנות רפואית, והאתגרים הניצבים בפניכם בתביעת רשלנות בניתוח קטרקט.

ניתוח קטרקט – הנה מה שאתם חייבים לדעת

ההערכה היא שלמעלה מ-75,000 מבוגרים בישראל יחלו בקטרקט עד גיל שמונים. קטרקט הוא היווצרות מסה שעשויה מחלבות והתכווצה באופן שמעכיר את עדשת העין ובכך מכשילה את הראייה. ראוי לציין כי עדשת העין עשויה ממים וחלבון ומאפשרת לאור לעבור דרך הרשתית, תוך העברת מסרים למרכז הוויזואלי במוח.

במקרים רבים, קשה לקבוע אחריות במקרי רשלנות בניתוח קטרקט, כי רוב ההשפעות המזיקות עשויות להתרחש כתוצאה מסיכונים מסורתיים של ההליך ויתכן שאינן מעידות על רשלנות רפואית. על מנת לבסס טענת רשלנות רפואית, יש להוכיח כי הרופא התרשל בטיפול שנתן וכי הרשלנות גרמה לסיבוכים קבועים משמעותיים.

אילו סוגי רשלנות רפואית בניתוח קטרקט יכולים להתרחש?

ניתוח קטרקט כולל הסרת עדשה שגורמת לראייה מעורפלת מעין המטופל והחלפתה בעדשה צלולה ומלאכותית. למרות שתהליכי קטרקט הפכו להיות שגרתיים למדי ולעתים רחוקות המטופלים סובלים מסיבוכים רציניים, עדיין קיימים כמה סיכונים שקשורים לניתוח. הסיכונים הנפוצים ביותר שעלולים להתרחש במהלך הניתוח הם:

  • רשלנות במתן הרדמה או תרופות אחרות וכתוצאה מכך גרימת נזק.
  • טעויות כירורגיות כגון ניתוח בעין הלא נכונה.
  • קרע בקפסולה אחורית.
  • התקנת עדשה חלופית שאינה תקינה.
  • התקנת עדשה בחוזק שגוי.
  • אי שימוש בטכניקות רפואיות או כירורגיות מתאימות, שעלולות לגרום לזיהום או נזק לעין או לחלקי גוף אחרים.
  • אי מתן הוראות מתאימות לפני הניתוח ולאחריו.
  • מגוון סיבוכים לאחר הניתוח, כמו נפיחות וזיהומים או סיבוכים חמורים אחרים, כתוצאה מהעדר הנחיות מתאימות.
  • שגיאות במרשם התרופות או מתן התרופות לפני או אחרי הניתוח.

רשלנות רפואית בניתוח קטרקט: שאלות ותשובות

מה קורה כשהמנתח מציב בעין עדשה מלאכותית באופן שאינו הולם או מקצועי?

העין היא חלק עדין ביותר בגיף, והיא נעדרת חסינות טבעית. בנוסף, אנשים סומכים במידה רבה על ראייתם ויכולותיהם לנווט את דרכם בסביבתם ולבצע משימות יומיומיות רבות. אם הראייה שלכם נפגעה לצמיתות בגלל רשלנות רפואית בניתוח קטרקט, כל החיים שלכם עלולים להיפגע קשות.

עורכי דין מיומנים במקרי רשלנות רפואית, עם התמחות בתביעות רשלנות בניתוח קטרקט מנהלים את המקרה שלכם בבית המשפט ומרכיבים כתב תביעה שמוכיח טיעוני החדרת עדשה מלאכותית בלתי הולמת, שימוש בעדשה מלאכותית פגומה, או התנהלות רשלנית במהלך הניתוח.

מה ההבדל בין רשלנות רפואית בניתוח קטרקט שמתרחשת בגיל עשרים לבין פגיעה במטופלים קשישים?

היות ורוב המטופלים בניתוחי קטרקט הם קשישים, ערך המקרה עשוי להיות מוגבל. טענות כאב וסבל כאשר ראייה נפגעת כתוצאה מניתוח, עשויות להתברר בבית המשפט כטענות נגדיות שמבוססות על פונקציה של תוחלת חייו של המטופל המבוגר, ובמיוחד כמה זמן המטופל חי עם ראייה ירודה.
כתוצאה מכך, פגיעה במטופל בשנות העשרים המוקדמות לחייו, אינה דומה לפגיעה שנגרמה למטופל מעל גיל חמישים. לכן יש לגבש היטב את כתב התביעה כך שיוכיח שהפגיעה נגרמה כתוצאה ישירה של רשלנות רפואית בניתוח קטרקט, שהובילה ללקות ראייה.

מתי יש הצדקה להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח קטרקט?

רשלנות רפואית בניתוח קטרקט מתרחשת ברוב המקרים כשהרופא אינו מצליח להעניק טיפול שתואם את סטנדרט הטיפול אותו קבע מקצוע הרפואה לכל הרופאים.
סביר להניח שתנצחו בתביעת רשלנות בניתוח קטרקט אם יש לצידכם עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית, שיוכיחו שרופא אחר בעל יכולת רפואית סבירה, לא היה מתנהל באופן רשלני דומה, וכתוצאה מכך ניתן היה למנוע את הפגיעה במהלך הניתוח.

סיבות תקפות אחרות להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח קטרקט שהשתבש כוללות הסבר מוטעה או כוזב למטופל לפני הניתוח, היעדר הסכמה מדעת, רופאים שאינם מספקים למטופלים הדרכה ברורה לגבי ההתנהלות לאחר ניתוח קטרקט, ואי טיפול בזיהומים בזמן.

איך מוכיחים טענת רשלנות רפואית בניתוח קטרקט?

כדי להוכיח טענת רשלנות רפואית בניתוח קטרקט, יש למצוא עד רפואי מומחה שיש לו ידע נרחב וניסיון עשיר בביצוע ניתוחי קטרקט. ברוב המקרים איש מקצוע זה יהיה רופא עיניים מומחה, שיעיד בבית המשפט על רמת הטיפול הראויה, ואז יראה שרופא העיניים שביצע את הניתוח נפל מהסטנדרט התקני, וכתוצאה מכך המטופל נפגע בשל אותה רמת טיפול תת-תקנית.

מקרי רשלנות רפואית מציגים אינטראקציה מורכבת בין סוגיות רפואיות ומשפטיות, ובמקרים רבים נדרש עורך דין מיומן ברשלנות רפואית, שמשתף פעולה עם עד מומחה מוסמך היטב שיציג את המקרה באופן הטוב ביותר.
אזאם ניתוח קטרקט רשלני גרם לכם או לבן משפחתכם לפציעה או לאובדן מכל סוג שהוא, עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית יעזרו לכם להמשיך בתביעה לפיצויים.

בשורה התחתונה, כדאי לעזוב את הניחושים בצד ולהתייעץ כמה שיותר מהר עם המומחים

חוויתם פגיעה לאחר ניתוח קטרקט ואתם שוקלים להגיש תביעה אבל לא בטוחים מהם סיכויי ההצלחה שלכם בבית המשפט? כדאי שתעזבו את הניחושים בצד ותניחו לאנשי המקצוע המומחים בתחום לבחון את המקרה ולקבוע את סיכויי הצלחת התביעה שלכם, כולל הנחיות לגבי הצעדים הבאים לביצוע.

במהלך פגישת הייעוץ תקבלו הסבר מקיף לגבי גיבוש כתב התביעה, חשיבות עדויות המומחים הרפואיים במהלך הדיונים המשפטיים, וליווי משפטי צמוד לאורך כל ההליך עד להשגת הפיצויים ההולמים.

אז אם נפגעתם או סבלתם ממחלה כתוצאה מניתוח קטרקט שגוי, חשוב שתקבלו ייעוץ משפטי מקיף שיעזור לכם להבין את זכויותיכם החוקיות, לחקור את ההתנהלות במהלך הניתוח, ולגבש את התביעה לפיצויים שמגיעים לכם.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן