רשלנות רפואית בהפריה חוץ גופית: איזה גובה פיצויים אפשר לתבוע?

רשלנות רפואית בהפריה חוץ גופית
תוכן עניינים

ההתקדמות הרפואית בבריאות הרבייה מאפשרת לאנשים רבים לשקול מגוון אפשרויות להגדלת המשפחה. הפריה חוץ גופית (IVF) היא אפשרות נפוצה לשיפור ותמיכה בפוריות. צוות רפואי מוסמך צריך להבין את הטעויות והסיכונים של התהליך, אותם יש לקחת בחשבון, על מנת לטפל כראוי בכל מקרה.

אם אתם או אנשים קרובים אליכם עברתם פגיעה עקב רשלנות רפואית בהפריה חוץ גופית, אתם זקוקים לעורך דין מיומן ומנוסה ברשלנות רפואית, שיבחן את המקרה שלכם וייעץ לכם גבי התקדמות בהליכים משפטיים נגד האחראים.

איך רופאים או צוותים רפואיים יכולים לשגות בהליך הפריה חוץ גופית?

כדי שתהליך הפריה חוץ גופית יצליח, חייב להתקיים פיקוח צמוד ועקבי מצד הרופא והצוות הרפואי שמבצעים את ההליך. הטיפול כרוך בסיכונים רבים ושונים שעלולים להתרחש בקלות כתוצאה מטעויות של רשלנות רפואית. כמה דוגמות של רשלנות רפואית בהפריה חוץ גופית כוללות:

שימוש בזרע, ביצית או עוברים שגויים בתהליך הפריה חוץ גופית

אנשי מקצוע רפואיים עלולים להשתמש בטעות בזרע או בביצית שגויים במבחנה לביצוע תהליך הפריה חוץ גופית, אבל במקרים חמורים יותר הם עלולים לבצע השתלה של העובר הלא נכון.

במצב זה, העובר המופרה של בני הזוג מתערבב עם עובר אחר, ואז מושתל בטעות עובר שגוי ברחם האישה. מצב זה כרוך במצוקה רגשית חמורה שנלווית להריון עם העובר שאינו של בני הזוג ולידת תינוק של משפחה אחרת. למרות שסיכון זה נדיר, הוא עלול להתרחש.

כשאישה נכנסת להריון עם עובר של משפחה אחרת, עשויה להידרש על פי חוק להמשיך בהריון, ואז למסור את התינוק להורים הביולוגיים לאחר הלידה. מצב זה עלול לגרום לכאב וסבל רגשיים וגופניים קיצוניים.

ביציות או עוברים מאוחסנים באופן שגוי

לפני ביצוע ההשתלה באישה שעוברת תהליך הפריה חוץ גופית, יש לאחסן את העוברים והביציות כראוי במתקן רפואי, אחרת עלול להתרחש הרס או נזק חמור.

הרופא או הצוות הרפואי לא בדקו היטב את המצב הבריאותי של התורמים

אם תורם הזרע או תורמת הביצית לא עברו בדיקות מקיפות, ההשתלה עלולה להסתיים בהסתברות גבוהה לפגם גנטי בעובר שיושתל.

ההפריה בוצעה באופן שגוי

עובר שמושתל באופן שגוי או כושל, עלול לגרום להריון חוץ רחמי מסוכן, ומצב זה מהווה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בהפריה חוץ גופית.

מרשם התרופות השגויות

מרשם שגוי של תרופות או העדר ביצוע בדיקות מקיפות למטופלת לפני קביעת תרופות פוריות שאינן מתאימות, עלול להוביל לפגיעה חמורה.

רשלנות רפואית בהפריה חוץ גופית: שאלות ותשובות

אילו פציעות או בעיות בריאות עלולות להיגרם כתוצאה מטיפול לקוי בהפריה חוץ גופית?

טיפולי הפריה חוץ גופית צריכים להתבצע תחת פיקוח צמוד של רופא. כשרופא אינו מפקח מקרוב על תוכנית ההפריה, עלולות להתרחש טעויות מזיקות. כמה דוגמאות למצבים מסוכנים שעלולים להתרחש בעקבות רשלנות רפואית בהפריה חוץ גופית, כוללות:

העדר איתור בזמן של סימני מצוקה או מומים מולדים אפשריים בעובר, עם השלכות שעלולות להיות קטלניות לעובר;
הרס עוברים מופרים מבני הזוג;
אובדן הביציות או הזרע שחולץ מבני הזוג;
הפוריות מופחתת כתוצאה מרשלנות כירורגית;
הזרקת זרע שגוי;
העדר ביצוע בדיקות הכרחיות כמו בדיקה גנטית לפני ההשתלה וכתוצאה מכך הולדת תינוק עם בעיות בריאות חמורות;
ביצוע תהליך הפריה חוץ גופית באופן שאינו הולם ושאינו עומד בסטנדרט הרפואי התקני.

מהן ההשלכות של רשלנות רפואית בהפריה חוץ גופית?

גם אם נראה שהשתלת העובר התבצעה בהצלחה, עדיין קיימים סיכונים בריאותיים רבים לאם ולתינוק. מקרים מסוימים כוללים הזרעת עוברים מרובים, במצב שעלול להוביל לסיכון גדול יותר לפגיעה במטופלת ובעוברים.

הריונות מרובים, שכוללים יותר מעובר אחד, כרוכים בסיכון גבוה לסיבוכים, יותר מאשר הריונות עם עובר אחד בלבד. במקרים רבים, נוצרים עוברים רבים לשימוש בכל מחזור הפריה חוץ גופית. כאשר מושתלים עוברים רבים מדי, לא רק הם נמצאים בסיכון, אלא גם בריאות האם נמצאת בסיכון.
במקרים אלו, זוגות נאלצים להתמודד עם ההחלטה הקשה להפסיק את ההיריון של אחד או יותר מהעוברים, מצב שניתן למנוע באמצעות פיקוח טוב יותר של הרופא. לכן על הרופא מוטלת החובה לבצע בדיקות מקיפות על מנת להבטיח שהמטופלת מועמדת אידיאלית להפריה חוץ גופית, וליידע אותה לגבי הסיכונים הכרוכים בטיפול.

האם אפשר לתבוע מרפאת פוריות או בית חולים על שימוש בזרע שגוי?

עורכי דין לרשלנות רפואית בישראל יודעים שהספקטרום של תרחישי רשלנות רפואית פוטנציאליים רחב יותר מכפי שרוב האנשים מבינים. בחלק מהמקרים, ניתן להקל על הנזקים באמצעות הליך מעקב, או מספר הליכי מעקב, שמבוצעים על ידי רופא אחר ומיומן יותר.

אבל טעויות אחרות, כמו שימוש בזרע השגוי במהלך יצירת עובר, הן טעויות קבועות שאינן ניתנות לתיקון. רשלנות רפואית בהפריה חוץ גופית מתרחשת כאשר פגיעה נובעת מטיפול רפואי שחורג מסטנדרטים מקובלים.

איך עורכי דין לרשלנות רפואית יכולים לעזור במקרה של רשלנות רפואית בהפריה חוץ גופית?

טיפולי הפריה חוץ גופית כרוכים בסיכונים, אבל סיכונים וסיבוכים רבים ניתנים למניעה אם הרופא והצוות הרפואי מקפידים על טיפול בהתאם לסטנדרט הנכון והתקני, ומתן הסבר מקיף ומלא לבני הזוג על הסיכונים האפשריים. על מנת לדון במקרה ביתר פירוט ולקבוע אם קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית בהפריה חוץ גופית, יש להתייעץ עם עורכי דין שמתמחים בתחום.
עורכי דין מומחים בתחום בקיאים ביסודיות בדיני רשלנות מורכבים ויבקשו בהצלחה נזקים עבור לקוחות שנפגעים עקב רשלנות רפואית בהפריה חוץ גופית.

בשורה התחתונה, אתם צריכים צוות משפטי מעולה שייצג אתכם

הליכי הפריה חוץ גופית כרוכים בסיכונים רבים, ויש אמצעי זהירות רבים שרופאים וצוותים רפואיים צריכים להקפיד עליהם כדי למנוע כישלון או סכנה לאם ולתינוק. אם סבלתם מפציעות קשות או שאיבדתם הריון עקב שגיאה שבוצעה על ידי הרופא או הצוות הרפואי שטיפל בכם, אם זקוקים לעורך דין עם ניסיון עשיר בתחום, שילווה אתכם וייצג אתכם בהליכים המשפטיים.

עורכי דין לרשלנות רפואית, שיש להם ניסיון של שנים בהתמודדות עם רשלנות רפואית בהפריה חוץ גופית, מבינים עד כמה חשוב התהליך שביקשתם לעבור, ועד כמה הרסניות יכולות להיות השלכות רשלנות רפואית במקרה שלכם.

לכן חשוב ליצור קשר עם עורכי דין שמתמחים בתחום, ולקבל ייעוץ שיסייע לכם להתקדם בהגשת תביעת רשלנות רפואית שקשורה להפריה חוץ גופית.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן