רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית: כדאי שיהיה לכם ייצוג משפטי מעולה

רשלנות רפואית בסרטן הערמונית
תוכן עניינים

סרטן הערמונית הוא הסרטן המאובחן ביותר בקרב גברים, ומשפיע במיוחד על גברים מבוגרים. כשהסרטן מאובחן מספיק מוקדם, ברוב המקרים ניתן לטפל בו ביעילות, אבל רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית עלול להוביל להשלכות משמעותיות.

עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית, ושיש להם ניסיון בייצוג נפגעי הליכים רפואיים רשלניים, מסייעים לנפגעים ולבני משפחותיהם בהגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית.

אז אם אתם חושדים שההתנהלות הרפואית במקרה שלכם הייתה שגויה או שניתן יהיה לאבחן את הסרטן מספיק בזמן כדי לטפל בו בהקדם, קבלו את הייעוץ המשפטי שינחה אתכם בהליכים.

איך מתפתח סרטן הערמונית?

כשתאים בבלוטת הערמונית גדלים באופן בלתי נשלט, סרטן הערמונית מתחיל להתפתח. הערמונית היא בלוטה מתחת לשלפוחית השתן, שממוקמת מול פי הטבעת, נמצאת אצל זכרים ואחראית על חלק מהנוזל שיוצר זרע., כאשר רופא אינו מצליח לאבחן סרטן הערמונית, הסרטן מקבל הזדמנות להתפשט לחלקים אחרים בגוף.

אם סבלתם ממקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית, או שהסרטן לא אובחן בזמן, עורך דין מיומן ברשלנות רפואית יעזור לכם להבין את זכויותיכם והאפשרויות המשפטיות שלכם.

האם הרופא הבחין בסימני האזהרה של סרטן הערמונית?

על רופאים מוטלת האחריות להמליץ על בדיקות מתאימות לכל גבר שנמצא בסיכון לסרטן הערמונית. כשרופאים אינם עומדים בתקני המקצוע שלהם, הם יכולים להימצא אחראים לתוצאות באמצעות תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית.

בהתאם להנחיות המקצועיות הנוכחיות, גברים צריכים להיבדק לסרטן הערמונית מדי שנה לאחר גיל 45 או חמישים. סימני האזהרה כוללים השתנה תכופה או קשיי השתנה וכאבים באזור הערמונית. אם לאדם יש אחד מהתסמינים האלו, על הרופא שלו מוטלת האחריות להזמין בדיקת אנטיגן פרטנית לערמונית (PSA), ולבצע מעקב אחר תוצאות חיוביות באמצעות ביופסיה או בדיקות אחרות.

מהי ההתנהלות הנכונה לאחר אבחון סרטן הערמונית?

כשמתעורר חשד לסרטן הערמונית, נהלי המיון הראשוניים כוללים ברוב המקרים את בדיקת פי הטבעת (DRE) ובדיקת דם אנטיגן פרטנית לערמונית. אם מתגלות חריגות גופניות כלשהן, או שהרופא מאתר רמות גבוהות של אנטיגן ספציפי לערמונית בדם, עליו לבצע בדיקות מעקב נוספות.

לרוע המזל, קל מאוד לבלבל בין הסימפטומים של סרטן הערמונית לבין הסימפטומים של מצבים אחרים שנעים בין דלקת בדרכי השתן להיפרפלזיה שפירה של הערמונית.

מטופלים עלולים להיפגע מאבחון שגוי כשהרופאים מחמיצים סימנים של סרטן הערמונית, מתעלמים מדיווחי המטופלים על התסמינים, מבצעים בדיקות באופן שגוי, לא קוראים את תוצאות הבדיקות, לא מזמינים בדיקות מעקב כאשר התוצאות הראשוניות מצדיקות זאת, או מאבחנים את החלה בצורה שגויה.

האם נפגעתם מסרטן הערמונית שלא אובחן וטופל בזמן?

העדר אבחון או אבחון וטעה של סרטן הערמונית עלול להוביל להשלכות חמורות. סרטן שאינו מטופל עלול להתרחב ולשלוח גרורות, להפחית באופן משמעותי את היעילות של אפשרויות הטיפול, ואת סיכויי המטופל להחלמה מלאה.

בעוד שבדיקות קבועות לסרטן הערמונית מתחילות בערך בגיל חמישים, יש להזמין בדיקות מתאימות לגברים בכל גיל, שמתלוננים על תסמינים כגון: השתנה תכופה או קשיי השתנה, בקרת זרימת שתן לקוי, כאבים בשפיכה, בעיות זקפה או כאבים או נוקשות בגב התחתון, בירכיים או בירכיים העליונות.

החלטות האבחון שהרופא שנתקל בתסמינים אלו יכולות להוביל להשלכות עמוקות על תוצאות המטופל.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית: שאלות ותשובות

איזה השלכות יש לאבחון מוטעה או לאי אבחון של סרטן הערמונית?

בשלבים הראשונים, יתכן שלא יופיעו סימנים או תסמינים לסרטן הערמונית. אבל ככל שהוא מתפתח, הסימנים והתסמינים עשויים לכלול קשיים במתן שתן, אי נוחות באזור האגן, דם בזרע, כאבי עצמות, כאבים בירכיים או בגב התחתון, ובעיות זקפה.

שתי בדיקות שמשמשות רופאים לאבחון סרטן הערמונית כוללות בדיקת פי הטבעת, במהלכה הרופא מנסה לקבוע אם הערמונית מוגדלת או מתקשה על ידי תחושה דרך פי הטבעת. הבדיקה השנייה היא בדיקת אנטיגן ספציפית לערמונית על מנת לקבוע אם הערמונית מייצרת חומר שיכול להיות מאובחן כסרטן הערמונית.
בבדיקות אלו ניתן לאתר ברוב המקרים את הסרטן בשלבים המוקדמים. העדר ביצוע בדיקות אלו כדי לקבוע אם למטופל יש סרטן, עלול לגרום לאבחון שגוי או לאיחור באבחון.

מהי ההתנהלות הרפואית הנכונה עם קבלת תוצאות בדיקות לסרטן הערמונית?

אם שתי הבדיקות חוזרות עם תוצאות שאינן תקינות, הרופא צריך לבצע מעקב אחר ביופסיה, שהיא הבדיקה הראויה היחידה לאישור סרטן הערמונית, ויש לבצע אותה לאחר שמתקבלות תוצאות שאינן תקינות של הבדיקות הקודמות.
ניתן לבצע בדיקות אחרות על מנת לקבוע אם הסרטן התפשט, כמו סריקת עצם, בדיקת MRI, CT או בדיקות דם. העדר מעקב תקין עלול לגרום להתפשטות סרטן, וברגע שהוא יתפשט, יהיה קשה או פשוט בלתי אפשרי לטפל בו.

איך מוכיחים רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית?

על מנת להוכיח כי כל אחת מהטעויות האלו הסתכמה במקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית, לפי עובדות המקרה, נדרש שיתוף פעולה הדוק בין הצוות המשפטי שלכם לבין מומחי הרפואה המייעצים לעורכי הדין.
בחלק מהמקרים, למשל, הרופאים אינם מצליחים לבדוק סרטן הערמונית כשהם מבלבלים את תסמיני הסרטן עם תסמינים של מצבים רפואיים אחרים, ורושמים תרופות לטיפול בתסמינים אחרים. לדוגמא, רופא שמטפל בבעיות זקפה עשוי שלא לבצע אבחנה דיפרנציאלית מתאימה ופשוט להזמין תרופות לטיפול בבעיות זקפה.
אי ביצוע אבחנה דיפרנציאלית ראויה, העדר ביצוע בדיקות מתאימות או אי אבחון סרטן הערמונית מסיבות אחרות, עשוי להוות בסיס לתביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית.

איך עורך דין מיומן מציג את הטיעונים המשפטיים בתביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית?

רשלנות רפואית מתקיימת כשהרופא מפר את הסטנדרט המקצועי של הטיפול, ובכך גורם לפציעות של המטופל. במילים אחרות, אם איש מקצוע בתחום הבריאות אינו מצליח לנקוט בצעדים המתאימים לאבחון סרטן הערמונית, כפי שרופא מוסמך אחר היה מתנהל, ובכך אינו מאבחן את הסרטן, יתכן שקיימת אפשרות לתבוע נזקים בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית.

הצוות המשפטי יציג עדות של מומחה שיספק חוות דעת לגבי רמת הטיפול המקצועית, יקבע אם הרופא הפר אותה, והאם ההפרה הייתה הגורם להעדר האבחון בזמן או מוות של אדם קרוב. עורך דין מנוסה ברשלנות רפואית יודע אילו מומחים רפואיים יתאימו להצגת המקרה שלכם במהלך הדיונים בבית המשפט, להוכחת טענותיכם.

בשורה התחתונה, אם הייתם קרבן לאבחון שגוי או מאוחר של סרטן הערמונית, חפשו את האפשרויות המשפטיות

אם חליתם בסרטן הערמונית שלא טופל, או שאיבדתם אדם קרוב בשל אבחון שגוי או מאוחר, אל תהססו לפנות למשרד עורכי דין שמתמחה בתביעות רשלנות רפואית, על מנת לדון בעילה שלכם לתביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית. עורכי הדין יבדקו את המקרה שלכם ויסבירו לכם על האפשרויות המשפטיות שלכם.

אם תבחרו לפתוח בהליכים, הצוות המשפטי יסייע לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם. לכן חשוב לקבל את הייעוץ המשפטי בהקדם האפשרי ולפתוח בהליכים לתביעת הפיצויים ההולמים.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן