רשלנות רפואית בזמן הריון: כדאי שתביני את זכויותייך

רשלנות רפואית בזמן הריון
תוכן עניינים

הריון הוא חוויה שמשנה את החיים. באופן טבעי, כל אישה הרה רוצה שההיריון ולידת התינוק שלה יתנהלו באופן חלק, אבל לפעמים מתעוררים סיבוכים. בכל שנה נולדים מיליוני תינוקות עם מומים מולדים שניתן היה למנוע. סוגיות חמורות כמו נזק מוחי פיגור שכלי נגרמים כתוצאה מרשלנות רפואית בזמן הריון.

בין אם המצב נובע כתוצאה מטיפול שגוי לפני הלידה או במהלך הלידה, אם הרופא אינו מבצע את תפקידו בצורה הנכונה, המצב עלול לגרום לפציעות לכל החיים.

איזה טעויות רפואיות במהלך ההיריון עלולות להתרחש?

כדי להבטיח את בריאות העובר, אישה הרה צריכה להתייעץ בקביעות עם רופא הנשים שלה. במהלך פגישות אלה, הרופא מבצע את הבדיקות הנחוצות על מנת להבטיח את בריאות העובר והאם. למרות שאישה הרה רוצה להאמין שהרופא שלה ישמור על בטחונה ועל בטחון העובר שלה, לא תמיד זה המצב.

קיימת שורת חששות נוספים שיש להתייחס אליהם במהלך הריון, ואם הרופא מחמיץ מצב כלשהו, טעות זו עלולה לעלות לאם ולעובר בבעיות בריאותיות ולהוות עילה לתביעת רשלנות רפואית בזמן הריון. לדוגמא, אם לאם יש מצב רפואי מסוים, יהיה צורך לטפל בו במהירות ובאופן תקין כך שלא יתעוררו סיבוכים במהלך הלידה או לאחריה.

אילו סיבוכים עלולים להתרחש במהלך הריון?

למיילדות, אחיות, רופאים ואנשי צוות רפואיים אחרים צריך להיות סטנדרט מקצועי של טיפול רפואי כשהם מטפלים בנשים לאורך כל הריונן ובמהלך הלידה. כשרופאים אינם מקפידים על הסטנדרט המקובל המצופה מהם בתחום מקצועם, וכתוצאה מכך רשלנותם פוגעת במטופלת, יתכן שבית המשפט ימצא אותם אחראים בתביעת רשלנות רפואית בזמן הריון.

כמה דוגמאות לרשלנות למקרי רשלנות רפואית במעקב הריון, שעלולים להוביל לסיבוכי הריון ולידה הן:

  • אי אבחון מצבים בריאותיים חמורים.
  • אי טיפול במצבים בריאותיים חמורים.
  • העדר אבחון בעיות בצוואר הרחם.
  • סוכרת הריון.
  • יתר לחץ דם
  • גידול תוך רחמי.
  • ניטור לקוי אחר בריאות האם והעובר במהלך ההיריון.
  • העדר טיפול מונע לידה מוקדמת.
  • העדר זיהוי מצוקה עוברית.
  • עיכוב בהחלטה על ביצוע ניתוח קיסרי בזמן.

מה זה סוכרת הריון?

סוכרת הריון, למשל, היא תופעה שכיחה במהלכה אישה שמעולם לא חלתה בסוכרת, מקבלת לפתע את המחלה למשך תקופת ההיריון, ואז המחלה נעלמת ברגע שהתינוק נולד. אם לא מפקחים בקפידה אחר רמות הסוכר הגבוהות בדם של האם, ואם לא זוהה תהליך המחלה, עלולות להיווצר השלכות חמורות לתינוק. הסיבוכים עשויים לכלול:

  • סיבוכים שקשורים ללידה עקב גודלו הגדול של התינוק;
  • התפתחות סוכרת במשך החיים;
  • סיכון מוגבר למוות של יילודים;
  • לידת תינוק מת;
  • סוכר נמוך בדם (גלוקוז);
  • או מחלה אצל היילוד.

איך מטפלים במצוקה עוברית?

במצבים בהם קיימת “מצוקה עוברית”, שהיא קצב לב עוברי גבוה מאוד או נמוך מאוד, ניתן להשתמש במעקב פנימי אחר מצב העובר. אלקטרודה קטנה מאוד מחוברת לבטן האם ומתעדת את קצב הלב של העובר.

מעקב מסוג זה מספק משוב מהיר ומכריע ביותר ומאפשר לרופאים להחליט במהירות אם יש צורך בניתוח קיסרי מידי. אם הרופאים האחראים על הלידה אינם מבצעים בדיקה זו ואינם מגיעים בזמן להחלטה על ביצוע ניתוח קיסרי, ההשלכות עלולות להרוס חיי משפחות שלמות.

איזה טעויות עלולות להתרחש במהלך הלידה?

לידת תינוק אמורה להיות אירוע שמח. האם המצפה סוף סוף פוגשת את התינוק ומחזיקה אותו בזרועותיה, ומבחינת נשים רבות זהו אירוע חיובי שמשנה חיים. יחד עם זאת, אצל חלק מהנשים הלידה אינה מתקדמת כצפוי, היות ובמהלך הלידה, באחריות הרופא לוודא שהתינוק הגיח לעולם בריא ככל האפשר.

רשלנות רפואית בזמן הריון מתרחשת כשהרופא אינו מבצע מעקב אחר בריאות העובר במהלך ההיריון וכתוצאה מכך מתרחשים סיבוכים במהלך הלידה. ניטור לסירוגין מתבצע במקרים רבים על ידי דופלר סוניקייד, שהוא מכשיר ידני שמונח על בטנה של האם על מנת להקשיב לדופק הלב של התינוק, מאפשר איתור בזמן של סיבוכים אפשריים במצבו של העובר.

איזה השלכות יש לרשלנות רפואית בזמן הריון?

אם רופא אינו עוקב כראוי אחר מצב העובר, או שלוקח לו זמן רב מדי לבצע ניתוח קיסרי, טיפול רשלני זה עשוי לגרום לבעיות גופניות ונפשיות שישפיעו על חיי התינוק לאחר הלידה ובבגרותו.

בשל רשלנות רפואית בזמן הריון והתרשלות הרופא במהלך הלידה, תינוקות רבים נולדים עם שיתוק מוחין או נזק מוחי קשה. בנסיבות אלו, עלייך לפנות לעורך דין מיומן בפגיעות לידה על מנת להעריך את מצבך.

איך מוכיחים רשלנות רפואית בזמן הריון?

רשלנות רפואית היא מונח משפטי לתיאור רשלנות מקצועית בתחום הרפואה והבריאות. כדי לבסס טענת רשלנות רפואית בזמן הריון, על התובע להוכיח:

  • את רמת הטיפול הראויה.
  • סטייה מהתקן המקובל.
  • פגיעה שנגרמת כתוצאה מאותה סטייה.
  • התרחשות נזקים שנגרמים כתוצאה מהסטייה בטיפול הסטנדרטי.

במערכות יחסים בין רופא למטופלת, על הרופא מוטלת החובה לנקוט באותו טיפול הולם ושקדנות כפי שרופא מוסמך בנסיבות זהות או דומות יבצע. על התובע להוכיח כי הרופא סטה מאותו תקן מקצועי ובכך הפר את החובה.

וזה לא הכול. יש להראות כי הפגיעה שנגרמה, התרחשה כתוצאה מכישלונו של הרופא לממש מיומנות או טיפול נאותים, ונדרשת עדות מומחה לביסוס גורמים אלה במקרים רפואיים משפטיים.

איך קובעים את הנזקים או הפיצויים על פגיעה במהלך ההיריון?

בית המשפט יכול לקחת כמה מרכיבים בקביעת הנזקים או הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית בזמן הריון:

  • נזקים ממוניים, כמו עלויות הוצאות רפואיות בעבר ובעתיד.
  • אובדן הכנסה כתוצאה מטיפולים רפואיים.
  • אובדן כושר השתכרות.
  • הפסדים שאינם ממוניים כמו כאב וסבל, נכות או עיוות.

רשלנות רפואית בזמן הריון: שאלות ותשובות

מה הסיבות להגשת תביעת רשלנות רפואית בזמן הריון?

הסיבות להגשת תביעת רשלנות רפואית בזמן הריון מתחילות להתגבש כבר בשלבים המוקדמים של ההיריון. גם רשלנות בייעוץ גנטי שמנע ביצוע בדיקות פרטניות יכול להוות עילה לתביעת רשלנות רפואית. עם ההתעברות והתחלת ההיריון, האישה צריכה לקבל טיפולי מעקב קבועים אצל רופא הנשים. מטרת בדיקות נוספות הן לעקוב אחר התפתחות ההיריון באמצעות בדיקות מסוג:

סיסי שליה
שקיפות עורפית
דיקור מי שפיר
סקירת מערכות מורחבת ומוקדמת
בדיקות מוניטור שגרתיות
וכל הבדיקות האחרות שחשובות למעקב אחר הריון תקין וזיהוי בזמן של מצבים שעלולים לסכן את האם והעובר.

מתי מתקיימת עילת רשלנות רפואית בזמן הריון?

כדי שתתקיים עילת תביעת רשלנות רפואית בזמן הריון, התביעה צריכה להוכיח שהמטופלת, העובר או התינוק סבלו מנזקים פיזיים או רגשיים. אין זה מספיק לטעון שהרופא טעה. דוגמא אופיינית היא מקרה של מטופלת שקיבלה את התרופה השגויה במהלך ההיריון, ונגרם לה נזק שהיווה עילה לתביעת רשלנות רפואית.

מהי מטרת בדיקת אולטרסאונד במהלך הרון?

בדיקת אולטרסאונד במהלך ההיריון מתבצעת מסיבות רבות, כולל: אישור הריון, בדיקת הרחם והשחלות של האישה, קביעת גיל העובר ותאריך לידה משוער, זיהוי נוכחות הריונות מרובים, כולל תאומים או שלישיות, בדיקת פעימות לב עובריות, מעקב אחר גדילת העובר, הערכת טווח תנועה ושרירים, זיהוי מומים מולדים אפשריים ומצבים בריאותיים אחרים שעלולים להשפיע על העובר, אבחון סיבוכים שקשורים להריון, כגון הריון חוץ רחמי, קביעת תנוחת התינוק לפני הלידה, זיהוי גורמי סיכון אפשריים לפגיעות בלידה.

האם אפשר לתבוע פיצויים במקרה של רשלנות רפואית בזמן הריון או במהלך הלידה?

אם התביעה יכולה להוכיח את אחריות הרופא ברשלנות הרפואית, הנפגעת יכולה לתבוע פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לה. בית המשפט יכול לפסוק פיצויים גבוהים ביותר למקרי רשלנות רפואית במהלך הלידה, כשמחסור בחמצן במהלך הלידה הוביל ללידת תינוק שסובל משיתוק מוחין.

בשורה התחתונה, עורכי דין מומחים ברשלנות רפואית משנים את המצב

אם את חושדת שהתינוק שלך סובל מפציעות שעשויות להיות תוצאה של רשלנות רפואית בזמן הריון, או כתוצאה מטיפול שאינו תקין שניתן על ידי הרופא שלך, עלייך להתייעץ עם עורך דין שיבחן את הרשומות הרפואיות שלך.

למשפטנים מומחים ברשלנות רפואית יש עשרות שנים של ניסיון בהכרעות משפטים והשגת פיצויים, והם יספקו לך ייצוג מקצועי של זכויותייך המשפטיות, בבית המשפט ומחוצה לו. יש להם את המשאבים והמיומנויות הנחוצים כדי להשיג את הפיצויים המגיעים לך, כך שמומלץ להתייעץ בהקדם האפשרי על מנת לראות מה המומחים יכולים לעשות עבורך.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן