רשלנות רפואית בבדיקת עיניים: חושבים שיש לכם עילת תביעה?

רשלנות רפואית בבדיקת עיניים
תוכן עניינים

ילדים ומבוגרים סובלים מעיוורון חלקי או מוחלט שניתן לייחס אותו לרשלנות רפואית. הטעויות הרפואיות שעלולות להוביל לאובדן ראייה בקרב מטופלים כוללות אבחנות שהוחמצו או עוכבו, טעויות כירורגיות, והעדר מעקב נכון אחר מטופלים בסיכון גבוה למחלות עיניים, כמו תינוקות שנולדו בטרם עת.

יש גם חולים רבים שסובלים מעיוורון שנגרם כתוצאה מזיהומים חיידקיים שנובעים מחוסר הקפדה של רופאים לרחוץ את ידיהם לפני שהם בודקים או מטפלים במטופליהם, או שימוש במכשור רפואי שאינו מחוטא.

כל מקרה כזה, ומקרים רבים אחרים יכולים להתברר כמקרי רשלנות רפואית בבדיקת עיניים, ואם ההתנהלות הרשלנית של הרופא או הצוות הרפואי הוביל לעיוורון, הפיצויים שייפסקו על ידי בית המשפט יהיו גבוהים.

מתי עיוורון עלול להתרחש כתוצאה מרשלנות רפואית?

מטופלים רבים סובלים מעיוורון כתוצאה ממקרי רשלנות רפואית, וכישלון הרופא באבחון ובטיפול במקרה שיתברר כגורם הבסיסי לאובדן הראייה. האמת היא שרוב תביעות רשלנות רפואית בבדיקת עיניים כרוכות בשגיאות אבחון, ובמקרים רבים, האבחנה שהוחמצה או עוכבה נובעת מכישלונו של הרופא באיתור תסמינים והזמנת בדיקות המשך מתאימות.

לדוגמא, ניוון מקולרי שקשור לגיל (AMD), היא מחלה חשוכת מרפא שנחשבת לאחד הגורמים שמובילים לאובדן ראייה בקרב מבוגרים. יחד עם זאת, במחקר שפורסם בשנת 2017 בכתב העת JAMA Ophthalmology, החוקרים גילו כי בסביבות 25% ממקרי הניוון המקולרי לא אובחנו על ידי רופאים במרפאות ראשוניות לטיפול בעיניים.

יחד עם זאת, קיימים סוגים רבים של טיפולים למניעת התקדמות המחלה, אבל רק במקרים בהם הרופאים מאבחנים את המצב וקובעים את הטיפול בזמן.

האם פגיעות בלידה עלולות להוביל לעיוורון?

רטינופתיה של פגים (ROP) מתרחשת כשתינוק נולד לפני שכלי הדם שמזינים את הרשתית התפתחו במלואם. שיבוש צמיחת תאי הדם עלול לגרום להיווצרות כלי דם חריגים שעלולים לדלוף ולגרום להצטלקות הרשתית. במקרים החמורים ביותר, הרשתית עלולה להתנתק.

רשלנות רפואית בבדיקות עיניים טמונה במקרים רבים בכישלון הרופא במעקב הולם אחר תינוק שנמצא בסיכון גבוה לפתח רטינופתיה של פגים. לדוגמא, ככל שהתינוק נולד מוקדם יותר, וככל שהוא שוקל יותר, כך הסיכון שלו לפתח רטינופתיה גבוהים יותר.

מחלה זו ניתנת לטיפול, אם היא מאותרת בזמן, אבל אם הרופא אינו מאבחן את המצב בזמן ובאופן הנכון, התינוק עלול להתמודד עם לקות ראייה קבועה.

שאלת האחריות

כדי להרכיב תביעת רשלנות רפואית בבדיקת עיניים, עורכי דין לרשלנות רפואית יוכיחו את הטיעונים הבאים:

  • רופא העיניים הפר את חובת הזהירות המקצועית בביצוע הבדיקה;
  • רופא העיניים לא עמד בחובת הטיפול המקצועי.
  • הוכחת הסיבתיות;
  • הוכחת הנזקים.

חובת הזהירות המקצועית היא מידת הטיפול שבה משתמש רופא עיניים מיומן וזהיר בנסיבות דומות. וזה לא הכול. התביעה תוכיח כי אי עמידה בחובת הזהירות המקצועית היא שגרמה לנזקים שלכם. עורכי דין מיומנים ברשלנות רפואית יעריכו אם עובדות המקרה שלכם עומדות במרכיבי טענת הרשלנות הרפואית.

בחלק מהמקרים, נזק לעיניים או עיוורון נובעים מתוצאה של רופא ראשוני שנכשל בזיהוי המועד הנכון להפניית המטופל למומחה עיניים, כך שניתן יהיה לבצע את הטיפול המתאים או את הניתוח. אם נפגעתם כתוצאה מכישלון הפנייה, התביעה תוגש כנגד הרופא המטפל הראשון.

רשלנות רפואית בבדיקת עיניים: שאלות ותשובות

אילו מחלות נובעות כתוצאה מרשלנות באבחון?

קטרקט וגלאוקומה הם דוגמאות נוספות למצבים שבהם רופאי עיניים עשויים להתרשל באבחון בעקבות החמצת תסמינים, או כשאינם מזמינים בדיקות ייעודיות.
יחד עם זאת, עיוורון עלול לנבוע גם ממקרה רשלנות רפואית בבדיקות עיניים שיכולות לאתר סוגים אחרים של מצבים שעלולים להוביל לאובדן ראייה, כמו סוכרת או לחץ דם גבוה.

איך מכינים תביעת רשלנות רפואית בבדיקת עיניים

עורכי דין לרשלנות רפואית מתכוננים היטב להליכים המשפטיים, בודקים את כל הרשומות הרפואיות והמסמכים הרלוונטיים, ומציגים את עדויות המומחים הרפואיים. כל ההתנהלות הזו מכוונת להשגת פיצויים הולמים, מלאים והוגנים בגין חשבונות רפואיים שנגרמו למטופלים כתוצאה ממקרה רשלנות רפואית בבדיקת עיניים, אובדן הכנסה, כאבים פיזיים, סבל ואובדן ההנאה מהחיים.

הם יהיו מוכנים להגיע לדיונים המשפטיים עם הטיעונים המשפטיים החזקים ביותר, עד לקבלת פסק הדין המתאים. מעל לכל, אתם יכולים לסמוך על הצוות המשפטי שלכם שייקח בחשבון את הצרכים שלכם לאורך כל התהליך המשפטי.

אילו נזקים אפשר לתבוע בתביעת רשלנות רפואית בבדיקת עיניים?

זכותכם לתבוע החזר נזקי פיצויים בגין רשלנות רפואית בבדיקת עיניים. נזקים אלו עשויים לכלול אובדן ממוני וגם אובדן שאינו ממוני, כמו למשל חשבונות רפואיים, אובדן הכנסה, צורך ברכישת ציוד רפואי, עלויות טיפולי שיקום, וכאבים וסבל.

איך עורכי דין לרשלנות רפואית יכולים לסייע לכם?

עם ניסיון ארוך שנים בטיפול בתביעות רשלנות רפואית בבדיקת עיניים, עורכי דין שמתמחים בתחום בקיאים בהליכי חקירת המקרה שלכם, בדיקת הרשומות הרפואיות, וקביעה אם רשלנות אנשי מקצוע בתחום הרפואה גרמה לכם או לאדם קרוב לכם לסבול מעיוורון.

הצוות המשפטי יתייעץ עם מומחים שיש להם ידע נרחב בתחום רפואת עיניים, והמומחים יבחנו את הראיות בעניינכם ויעזרו לצוות המשפטי לקבוע האם רופאים או צוותים רפואיים אחרים לא הצליחו לעמוד בסטנדרט הטיפול הרלוונטי, והאם התנהלות רשלנית זו גרמה לאובדן הראייה.

בשורה התחתונה, עם צוות משפטי מיומן לצידכם, הסיכויים להשגת הפיצויים גבוהים

עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית מלווים מטופלים שראייתם הוחמרה או נפגעה מהתנהלות רשלנית של רופאים או צוותים רפואיים, ומסייעים למטופלים לתבוע נזקים פיזיים, רגשיים וכלכלים שמסייעים לנפגעים ולבני משפחותיהם. אם רשלנות רפואית בבדיקת עיניים גרמה לכם או לאדם קרוב לכם לסבול מעיוורון, עורכי הדין ילוו אתכם בהליכים המשפטיים.

הצוות המשפטי בקיא בזיהוי הטעויות הרפואיות שמובילות לפציעות כמו עיוורון, ונוקטים בכל הצעדים להשגת הפיצויים שמגיעים לקורבנות. על מנת לדון בעניינכם, חשוב להגיע לפגישת ייעוץ כדי להבין איך ממשיכים מכאן.

אנשי מקצוע אלו מבינים עד כמה הרסני יכול להיות עיוורון שנגרם כתוצאה מרשלנות רפואית, והם מבינים ג את הנטל שהעיוורון עלול להטיל על הנפגע ובני משפחתו. הם ינקטו בכל הצעדים העומדים לרשותם להשגת פסק דין הולם שמתייחס לנזק שנגרם לכם שלא באשמתכם.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן