רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי: מתי בית המשפט יפסוק פיצויים?

רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי
תוכן עניינים

בדיקת הריון שמניבה תוצאות חיוביות היא ברוב המקרים סיבה למסיבה, היות ומשמעותה הבאת חיים חדשים לעולם בתוך כמה חודשים. הריון הוא גם זמן רצוף חששות, שינויי גוף, התרגשות, תשוקות ביזריות ושינויים הורמונליים עבור נשים שמצפות ללידת תינוק אהוב.

יחד עם זאת, מעקב טרום לידה אצל הרופא הוא המפתח לאיתור כל הסיבוכים ומציאת הפתרונות המתאימים לפני שהם הופכים לאירועים טרגיים כמו רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי. במצב זה, הביצית המופרית מתחברת ומתחילה לצמוח מחוץ לרחם.

אם הביצית מושתלת בכל מקום אחר שאינו הרחם, היא לא תוכל להתפתח כרגיל ולשרוד, וצמיחתה עלולה להיות קטלנית עבור האם, אם המצב אינו מתגלה בזמן ומטופל בהקדם.

איך מזהים הריון חוץ רחמי?

כדי לזהות בזמן הריון חוץ רחמי ולמנוע אותו, הרופא צריך לבצע בדיקות מעקב סדירות, ובין היתר, לשאול את האישה על סימנים ותסמינים שכוללים:

  • דימום מהנרתיק.
  • היסטוריה של מחלות דלקתיות באגן, מחלה שעלולה להופיע ברחם, בשחלות ובחצוצרות.
  • היסטוריה של סיבוכים עם קשירת חצוצרות, או עם קשירת חצוצרות הפורה.
  • שימוש בתרופות פוריות או בטיפולי פוריות.
  • עישון של האם.
  • זיהום שמועבר במגע מיני.
  • כאבי אגן או בטן.
  • התעלפויות או סחרחורות.
  • כאבי כתפיים כתוצאה מגירוי עצבי שנובע מדליפת דם מחצוצרות מחוררות.
  • הריון חוץ רחמי קודם.
  • סיבוכים שקשורים לאגן או ניתוחים קודמים באגן או ברחם, כולל הריונות חוץ רחמיים קודמים שהותירו רקמה צלקתית.
  • גיל מתקדם של האם.
  • הפסקות הריונות קודמים.
  • ובמיוחד חשוב לבדוק מצב של בדיקת הריון שהניבה תוצאה חיובית, אבל בדיקת אולטרסאונד הניבה תוצאה שלילית.

כשהביצית המופרית מתפתחת בכל מקום מלבד הרחם, היא תוביל למצב של קריעת האיב שאליו היא מחוברת, כמו החצוצרה. מצב זה יגרום לכאבים עזים ולדימום פנימי, ועלול להיות קטלני אם אינו מטופל מיד.

רופאים יכולים לאבחן הריונות חוץ רחמיים גם באמצעות אולטרסאונד ולהגיב בהתאם

אם בדיקת הריון ביתית או דגימת דם חוזרת עם תוצאה חיובית להריון, רופאים צריכים לבצע סוגים שונים של בדיקות הדמיה באולטרסאונד על מנת לבדוק את הרחם, השחלות והחצוצרות של האישה, לקביעת מיקום צמיחת הביצית.

למרבה הצער, אין שיטה להציל או להזיז את הביצית המופרית אם היא מתחילה לגדול במקום אחר מלבד הרחם. לטיפול בהריון חוץ רחמי, רופאים צריכים לסלק את הביצית בניתוח דרך חתך קטן בטבור, או שהם צריכים לתת לאישה תרופות מתאימות להפרדת הביצית המופרית. אם התרחש קרע בחצוצרה, הרופאים יצטרכו להסיר חלק ממנה או את כולה.

נשים עדיין יכולות לעבור הריונות עתידיים מוצלחים לאחר הריון חוץ רחמי, במיוחד אם הריון זה לא הוביל לקריעת החצוצרה ולא גרם נזק חמור לאיברי הרבייה.

רשלנות רפואית בהריון חוץ גופי: שאלות ותשובות

איך מתרחש הריון חוץ רחמי?

ברגע שביצית מופרית על ידי זרע, בתוך פרק זמן קצר לאחר קיום יחסי מין, היא עוברת דרך צינורית שנקראת החצוצרה, ואז מתחברת לדופן הרחם ומתחילה להתפתח לעובר. אם הביצית אינה מצליחה להתחבר לרחם, מתרחש הריון חוץ רחמי שעלול להוביל למצב חירום בריאותי, כמו גם למות האם והעובר.

הריונות חוץ רחמיים הם הגורם המוביל לתמותת אימהות בשליש הראשון להריון. אם הרופא לא הצליח לאבחן כראוי הריון חוץ רחמי אצל בת זוגכם או ביתכם, יתכן שתימצאו זכאים בהליך רשלנות רפואיות בהריון חוץ גופי, לגביית הנזקים שנגרמו כתוצאה מההתנהלות הרשלנית של הרופא או הצוות הרפואי.

מה זה רמות HCG בהריון חוץ רחמי?

חלק מהנשים נמצאות בסיכון להריון חוץ רחמי, אם יש להן היסטוריה משפחתית של הריונות אלו, או שהן עברו הריון מסובך קודם, או שהן מעשנות או סובלות ממחלת מין. במקרים אלו, הרופאים, חמושים במידע המתאים, נדרשים לבדוק את רמות ה-Gcg, על מנת להתוות את עליית ההורמון.

בהריון רגיל ללא אירועים מיוחדים רמות אלו יופיעו במצב קבוע, ובקצב ספציפי ועקבי, אבל עלייה איטית באופן משמעותי מיוחסת להריון חוץ רחמי אפשרי.
יש לאבחן הריונות חוץ רחמיים במהלך השבועות הראשונים להריון, וניתן לאבחן אותם עד השבוע השמיני לאחר ההתעברות. הריונות אלה דורשים טיפול מהיר ודחוף, וכל עיכוב רשלני עלול להוביל לתוצאות חמורות.

האם רופאים יכולים להחמיץ הריון חוץ רחמי?

אם קיים חשד להריון חוץ רחמי, רופאים צריכים לבחור להסיר את הביצית באמצעות חיתוך דרך הטבור של האם על מנת להגיע אליה, או שהם יכולים לבחור לספק לה תרופות שממיסות ביציות. כשהריון חוץ רחמי מתגלה מאוחר מדי וגורם לקריעת החצוצרה, יתכן שיהיה צורך לבצע ניתוח להסרת החצוצרה, באופן חלקי או מלא.

אבחון הריון חוץ רחמי מגיע עם זיהוי שילוב תסמינים, כמו כאבי בטן ואגן שהאישה חווה, ובאמצעות בדיקות כמו אולטרסאונד.
לכן ברגע שאישה מגלה את ההיריון, באמצעות בדיקת הריון ביתית או באמצעות דגימת דם, הרופא צריך לבדוק את רמות הגונדוטרופין הכורוני האנושי בדם (hCG), אם קיים חשד להריון חוץ רחמי או אם האישה נמצאת בסיכון גבוה להריון חוץ רחמי. hCG הוא הורמון שנמצא רק במהלך ההיריון, וזה מה שבדיקות הריון ביתיות מודדות לזיהוי הריון.

האם יש לכם עילה לתביעת רשלנות רפואית בהריון חוץ גופי?

הרופאים צריכים להכיר את גורמי הסיכון וסימני האזהרה של הריונות חוץ רחמיים, ולהזין את הבדיקות המתאימות בזמן על מנת למנוע פגיעה חמורה באישה. אם החצוצרה או איבר אחר אכן נקרעו, הרופאים צריכים לספק את הטיפול הטוב ביותר האפשרי על מנת למנוע נזק חמור יותר או קבוע לאישה.

תביעות רשלנות רפואית בהריון חוץ גופי מבוססות על תקן הטיפול, כלומר: באותן נסיבות, מה היה עושה רופא אחר, בהתנהלות סבירה, על מנת למנוע הריון חוץ רחמי, או להפסיק אותו בזמן? אם יתברר כי הרופא שלכם אינו עומד בסטנדרט זה של טיפול, יתכן שיש לכם עילה לתביעת פיצויים.

מחפשים עורך דין מומחה לרשלנות רפואית?

אם אתם מאמינים שהרופא שלכם היה צריך לנקוט בכל האמצעים כדי לאבחן בזמן או למנוע הריון חוץ רחמי, עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית, עם ניסיון בייצוג מקרי רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי, יכול לעזור. מומלץ למצוא עורך דין עם ניסיון נרחב בייצוג מקרים אלו, ושיש לו שפא של משאבים שיסייעו לכם בניהול התביעה.

הריונות חוץ רחמיים אינם אמורים להתרחש אם אתם מקבלים מפגשי מעקב קבועים לפני הלידה. אבל אם עברתם מקרה של הריון חוץ רחמי, התייעצו בהקדם עם עורכי דין כדי להבין את האפשרויות המשפטיות שלכם, לוודא שהצדק ייעשה ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן