רשלנות רפואית בזריקת אפידורל: בית המשפט יכול לפסוק מיליונים

רשלנות רפואית בזריקת אפידורל
תוכן עניינים

ברוב המקרים, זריקה אפידורלית ניתנת על ידי רופא מרדים בקיא בתחום ההתמחות בטיפול בכאבים. הזרקות אלו צריכות להתבצע במלוא ההקפדה, תשומת הלב והזהירות, בשל הקרבה לחוט השדרה.

פגיעות בהזרקת אפידורל עלולות לגרום למגבלות חמורות. אם אתם או אדם קרוב לכם נפגעתם כתוצאה מהזרקה שגויה, ואתם סובלים מכאבים, שיתוק, או כל מצב רפואי אחר לאחר קבלת הזריקה, יתכן שיש לכם עילה לתביעת רשלנות רפואית בזריקת אפידורל.

מה זה הזרקת אפידורל?

זריקות אפידורליות הן זריקות שניתנות על ידי רופאים מרדימים לטיפול בכאבים של המטופל. זריקות אלו עלולות להיות מסוכנות בשל הצורך בהזרקה סמוך לחוט השדרה.

כאשר ההזרקות ניתנות כראוי, הן יכולות להיות יעילות מאוד בניהול כאבים, ומאפשרות לבצע את הטיפול ללא הפרעה למטופל. אבל כשהזריקות מבוצעות באופן שגוי, עלולות להתרחש פציעות חמורות וקבועות שמהוות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בזריקת אפידורל.

מה יכול להשתבש עם זריקת אפידורל?

פגיעת רשלנות רפואית בזריקת אפידורל עשויה להתרחש במספר אופנים, וכדי שתתקיים עילת תביעה, עורך הדין שלכם צריך לבדוק היטב את נסיבות המקרה, ולהביא עדות מומחה רפואי אחר שיעיד על האופן הנכון בו היה על הרופא לתת את הזריקה.

בית המשפט ישמע את עדות המומחה ויפסוק בהתאם להוכחת התנהלות שגויה, שיכולה להתבטא באופנים שונים, כמו למשל:

אם לא מקפידים על בדיקות מקדימות, אי אפשר לדעת כמה זריקות אפשר לתת

יש לבצע בדיקות מקדימות חיוניות לפני ההזרקה, ולהגביל את מספר הזריקות האפידורליות שניתנות למטופל בפרק זמן קצר, אחרת סיבוכים עלולים להתרחש.

זריקת אפידורל כשאין צורך בהזרקה

אם ניתנת זריקה למצב שאינו ידוע כמסייע, עלול להתרחש סיבוך שנקרא תסמונת זנב סוס cauda equina)), שמתחילה בכאבים חמורים בגב התחתון והעדר חולשה בחלקים בגוף שיתכן שזקוקים לטיפול כירורגי במקום לזריקה. במקרים אחרים, אם התרופה מוזרקת ישירות לעמוד השדרה, היא עלולה לגרום לשיתוק קבוע.

ההזרקה בוצעה באופן רשלני

כלומר, החדרת המחט בוצעה באופן שטחי או עמוק מדי, במיקום שגוי, תוך שימוש במחט או ציוד פגום, וללא חיטוי האזור.

המטופל קיבל מינון שגוי של חומר ההזרקה

בעקבות החלטה שגויה של הרופא המרדים שלא לקח בחשבון את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, משקלו, ורגישויות שונות.

הרופא לא פיקח כמו שצריך על מצב המטופל לאחר הזריקה

זהו מצב של רשלנות במעקב אחר מצב המטופל לאורך הטיפול לאחר ההזרקה ועד לתום הטיפול, כמו גם הימנעות מפיקוח על מצבו לאחר הטיפול כדי שניתן יהיה לאתר לאתר בזמן התרחשות נזקים זמניים או קבועים, או התפתחות זיהום, ולהגיב להם לפני שהם יהפכו לסיבוכים.

זריקת אפידורל שניתנת ללא הסמכה

זריקת אפידורל שניתנת על ידי איש צוות שאין לו הסמכה או הכשרה מתאימה לביצוע הרדמה, ואין לו את הניסיון הדרוש להזרקת אפידורל.

לא התקבלה הסכמה מדעת

במצב זה, הרופא המרדים הזריק למטופל אפידורל מבלי להסביר לו באופן מפורט את מהלך ההזרקה, תופעות הלוואי האפשריות, הסיבוכים והסיכונים שעלולים להתעורר, ולא קיבל את הסכמתו בכתב לביצוע ההזרקה.

חשוב להבין שגם אם המטופל חתם על טופס הסכמה מדעת, אבל בבית המשפט הוצגו הוכחות שלא ניתן לו המידע השלם על ההליך, יתכן שההליך המשפטי יסתיים בקביעת רשלנות רפואית בזריקת אפידורל.

הרופא איתר בזמן תופעות לוואי לאחר ההזרקה, אבל הגיב לא נכון

במקרה זה, הרופא המרדים התרשל בתגובה מתאימה לתסמינים ולתופעות הלוואי שהתעוררו אצל המטופל לאחר ההזרקה, או שהוא לא התייחס ברצינות לדיווחי המטופל על תופעות לוואי שהוא חווה כתוצאה מההזרקה.

רשלנות רפואית בזריקת אפידורל במהלך הלידה

נשים שמקבלות זריקות אפידורל שאינן תקינות עלולות לסבול מיתר לחץ דם, דום לב, התקפים או מצבי חירום אחרים שעלולים לגרום לפציעות בתינוק. כל אחד ממקרי חירום אלה עלול לשלול מהתינוק את החמצן ולגרום לפגיעות לידה חמורות. הנה כמה פגיעות הלידה הנפוצות ביותר הקשורות למקרי רשלנות רפואית בזריקת אפידורל:

  • שיתוק מוחין, פגיעות שמשפיעות על מיומנויות מוטוריות, דיבור והתפתחות אינטלקטואלית.
  • פציעות שמשפיעות על שרירים בידיים, בזרועות ובכפיים.
  • מחלת לב.
  • מחלה בדרכי הנשימה.
  • פגיעות מוחיות.
  • שבץ.
  • מוות פתאומי של התינוק.

רשלנות רפואית בזריקת אפידורל לנשים במהלך הלידה, עלולה להוביל לירידה משמעותית בלחץ הדם, וגם אם מתרחשת ירידה של עשרים אחוז בלבד בערכים הקיימים של לחץ הדם, העובר עלול לסבול ממצוקה כתוצאה מהפחתת כמות הדם שמגיעה אליו.

רשלנות רפואית בזריקת אפידורל: שאלות ותשובות

איך עובדת זריקת אפידורל?

אפידורלים חוסמים כאבים באזור אחד בגוף. פעולת שיכוך הכאבים מתבצעת על ידי חסימת דחפים עצביים בנקודת ההזרקה האפידורלית, והפחתת הכאב שמורגש באזור זה.
בשל הסכנות הכרוכות בזריקה סמוך לחוט השדרה, זריקות אפידורל ניתנות רק על ידי מרדימים מיומנים.

מהם הסיכונים הכרוכים בזריקת אפידורל?

זריקה אפידורלית שאינה מבוצעת כראוי עלולה להוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים ולהפרעת כאב חשוכת מרפא שנקראת אקנודיטיס. הפרעה זו נגרמת על ידי הזרקת האפידורל לבוי נואיד, קרום מגן על חוט השדרה, עצבים בעמוד השדרה, ועל המוח. אם הקרום המגן מודלק באופן חמור, רקמת צלקת עלולה להיווצר ולגרום לפגיעה בעצב השדרה.
ההנה כמה תופעות לוואי שעלולות להתרחש כתוצאה ממקרה של רשלנות רפואית בזריקת אפידורל:

כאבי גב עזים ומוגברים.
התרחשות תגובות אלרגיות.
כאבי ראש.
גלי חום.
התפתחות פריחות.
התרחשות זיהומים באזור ההזרקה.
דימום פנימי.
שיתוק זמני או קבוע.

האם קיימת עילת תביעה גם כשהזריקה אינה ניתנת בהתאם לסטנדרטים התקניים?

הרופא המרדים עלול לבחור מינון שגוי של התרופה, או לדקור את המטופל או המטופלת כמה פעמים ובכך לגרום לנזק. במקרים אחרים, יתכן שהוא יבחר אזור שגוי להזרקה, ויחדיר את המחט לגב באופן שאינו תקני. כל השגיאות האלו, ורבות אחרות, עלולות לפגוע בעצבים באזור ההזרקה, במצב שעלול, בין היתר, להוביל לסיבוכי חוסר תחושה באזור המוזרק או באזורים אחרים בגוף, או לנזקים קבועים חמורים אחרים.

זריקת אפידורל היא הליך פולשני שמתבצע בגב, באזור מוקף בעצבי חוט השדרה, ובכל מקרה שבו נגרם למטופל נזק כתוצאה מרשלנות הרופא המרדים, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית, להציג בפניו את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, לתאר את נסיבות המקרה, ולהבין האם קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית בזריקת אפידורל.

מתי מתקיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית בזריקת אפידורל?

עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בזריקת אפידורל מתקיימת כשבית המשפט מתרשם מההוכחות שהוצגו בפניו וקובע שאכן קיים קשר סיבתי בין ההתנהלות הרשלנית או השגויה של הרופא, לבין הנזק שנגרם למטופל.

במילים אחרות, על התביעה להוכיח מעבר לכל ספק שהפגיעה התרחשה כתוצאה מההזרקה, וסכום הפיצויים שייפסקו לטובת התובע יושפעו, בין היתר, מאופי הנזקים שנגרמו, האם הם זמניים או קבועים, ורמת הכאב והסבל שנגרמו למטופל. הפסיקה יכולה להסתכם במספר של שבע ספרות.

הנקודה היא שאם עורך הדין שלכם מציג את התביעה בבית המשפט עם ראיות חותכות, הפיצויים יכולים להסתכם בכמה מיליונים

מטופלים אינם אמורים לסבול מפגיעות שנגרמו כתוצאה משגיאת איש צוות שאחראי על מתן ההרדמה או כתוצאה מהזרקת אפידורל במיקום שגוי.

עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית יבדוק את המקרה שלכם ויקבע איך כדאי להמשיך בתביעת פיצויים בגין הפציעות, ההוצאות הרפואיות, והכאב והסבל שלכם, וליווי במהלך הדיונים המשפטיים להוכחת התביעה.

אז אם אתם מוכנים להגיש תביעת רשלנות רפואית בזריקת אפידורל בעקבות פגיעה שנגרמה לכם, לאדם אהוב לכם או לאישה במהלך הלידה, עורכי דין מומחים בתחום יסייעו לכם להחלים ולהמשיך הלאה. עורכי הדין יודעים עד כמה פגיעת הזרקה רשלנית של אפידורל יכולה להיות הרסנית, והם יעזרו לכם לקבל את הפיצוי הכספי ההולם שאתם זקוקים לו.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן