רשלנות רפואית בניתוח בקע: אל תחמיצו את הסיכויים שלכם לקבלת פיצויים

רשלנות רפואית בניתוח בקע
תוכן עניינים

בקע הוא מצב רפואי שכיח מאוד, במיוחד בקרב אנשים שסובלים מעודף משקל או קשישים. מצב זה עשוי להתרחש כתוצאה מניתוח או אפילו כתוצאה מפעילות גופנית מאומצת מדי. בעוד שניתוח בקע הוא אחד הסוגים הנפוצים ביותר של ניתוחים, רופאים ומנתחים מנוסים עדיין עלולים לטעות.

אם הייתם קרבן למקרה רשלנות רפואית בניתוח בקע, יתכן שתוכלו לקבל פיצויים בגין הכאב והסבל שנגרמו לכם. אבל כדי להבין איך רשלנות עלולה להתרחש במהלך ניתוח בקע, חשוב קודם להבין היטב מה זה בקע ואילו פגיעות בקע עלולות להתרחש.

מה זה בקע?

כשאיבר או חלק מהרקמה השומנית נדחף החוצה דרך נקודה חלשה בשריר או ברקמה מסביב, נוצר בקע. קיימים חמישה סוגים עיקריים של פגיעות בקע שמטופלים עלולים לחוות.

בקע בקיבה. סוג זה של בקע מתרחש לרוב באזור הקיבה, כשהבטן בולטת דרך ההיאטוס, פתח בסרעפת שבה עובר הוושט. בקע בקיבה עלול להתרחש גם כאשר המעי נדחף פנימה.

בקע במערכת השתן. זהו סוג של בקע שנוצר באזור המפשעה או באיברי המין. מצב זה מתרחש כשהשלפוחית או המעי נדחפים לאזור המפשעה.

בקע שנגרם כתוצאה מחתך. סוג זה של בקע נוצר לאחר שבוע חתך בסביבתו, והוא פוגע לרוב באנשים מבוגרים לאחר ניתוח, אם כי המצב עלול להתרחש גם לאחר שאישה ילדה באמצעות ניתוח קיסרי.

בקע טבורי. מצב זה מתרחש כשחלק מהמעי הדק חודר לדופן הבטן.

מהם הסוגים השונים של ניתוחי בקע?

ניתוח בקע הוא הליך כירורגי נפוץ ביותר, שכולל הצבת הרקמות או האיברים הבולטים בחזרה למיקומים המקוריים שלהם, וסגירת הפער שנוצר. קיימים שני סוגים של ניתוחי בקע:

ניתוח בקע

זה הסוג הנפוץ הקלאסי של ניתוח בקע, שמנתחים עדיין משתמשים בו היום. בהליך זה, המנתח מבצע חתך על הבקע ופותח אותו באמצעות כלים כירורגיים. פעולה זו מאפשרת לו לגשת לאזור הבעייתי ולדחוף את הרקמה או האיבר הבולט למקומו המקורי.

לאחר מכן, המנתח מסיר את שק הבקע וסוגר בתפר את הפתח. בסיום ההליך, כל הפצע נתפר ונסגר.

הצבת רשת

בהליך זה, המנתח מבצע חתך על הבקע ודוחף את האיבר או הרקמה הבולטים חזרה למקומם. אבל במקום לתפור את הפתח, המנתח יניח רשת מעל האזור, שעשויה בדרך כלל מפלסטיק גמיש.

המנתח יתפור רשת זו לרקמות הסובבות, לאספקת תמיכה לרקמות חלשות ופגועות אחרות סביב הבקע, כאשר הן גדלות ומתאוששות. ניתוח מסוג זה ידוע גם כתיקון בקע ללא מתיחה.

איך בוחרים את הסוג המתאים של ניתוח בקע?

שני הסוגים של ניתוחי בקע ניתנים לביצוע באמצעות לפרוסקופיה או דרך חתך גדול יותר. סוג הבקע יקבע את סוג הניתוח בו ישתמש המנתח על מנת לתקן את בקע. ללא קשר למיקום, ניתן לסווג את חומרת הבקע בשלושה אופנים:

בקע חסום. סוג זה של בקע מתרחש כשאספקת הדם הבולטת באיבר או ברקמה חסומה, מכיוון שהיא תקועה בבקע.

בקע כלוא. אם לא ניתן לדחוף את הרקמה או האיבר הבולט לתוך החור שלו, המצב נחשב לבקע כלוא או בלתי ניתן לצמצום.

בקע שניתן לצמצום. אם ניתן לדחוף את הרקמה או האיבר הבולט לתוך החור שלו, המצב נחשב לבקע שניתן לצמצום.

אילו סיבוכים יכולים להתרחש בניתוח בקע?

תופעות לוואי בולטות נחשבות למצב רגיל לאחר ניתוח בקע, והמטופלים עשויים להבחין שאזור החתך נפוח או אדום. הם יגלו גם כי אזור הניתוח כואב למגע ואף עלול לגרום לכאבים כאשר המטופל אינו  בתנועה. תופעות אלה תקינות ואינן תוצאה של רשלנות רפואית בניתוח בקע.

אבל קיימות מספר טעויות כירורגיות שעלולות להוביל לתסמינים אצל המטופל, שמחייבות טיפול רפואי נוסף:

  • עצבים לכודים.
  • פגיעות במעיים.
  • זיהום סביב אזור הניתוח.
  • חסימה במעיים.
  • שיבת הבקע.

למרבה הצער, חלק מהמטופלים שאצלם התרחשה פגיעה לאחר ניתוח בקע, עשויים שלא לחוות תסמינים עד כמה שנים לאחר הניתוח. החדשות הטובות הן שמטופלים שהיו קורבנות של רשלנות רפואית בניתוח בקע, יכולים להגיש תביעות רשלנות רפואית לקבלת פיצויים בגין החשבונות הרפואיים הנוספים שלהם.

אז האם הייתה זו רשלנות רפואית?

לפעמים, אפילו עם מיטב הרופאים והצוות הרפואי במרכזי הרפואה הטובים ביותר, לא יושגו התוצאות הצפויות של הניתוח. מצבים אלו עשויים לנבוע מאופי הבקע או מצבים רפואיים בסיסיים אחרים.

יחד עם זאת, קיימים כמה סימנים לכך שניתוח בקע בוצע ברשלנות, והמטופל יכול להגיש תביעה נגד המנתח או הצוות הרפואי:

אי אבחון נכון של המצב. אם הרופא לא אבחן כראוי את מצב המטופל בפעם הראשונה, המטופל עלול לחוות החמצת הזדמנויות לטיפול.

אבחון מושהה של חור במעיים. רשלנות רפואית בניתוח בקע עלולה לגרום לחורים במעיים, מבלי שיתפתחו תסמינים אצל המטופל עד לפרק זמן של שנה או שנתיים, ואז יהיה צורך בניתוח תיקון.

מרשם התרופות השגויות. דוגמא אחת לרשלנות רפואית היא כשהרופא רושם למטופל תרופות שגויות או מינונים שגויים של תרופות.

שימוש בסוג שגוי של רשת בניתוח בקע. קיימים כמה סוגים של רשתות שממשמשות לניתוח בקע, והרשת הנכונה תלויה בסוג הבקע שהמטופל סובל ממנו. שימוש בסוג של רשת עלול לגרום לפגיעה אישית חמורה.

השארת חפץ זר בגוף המטופל. כל חפץ או מכשיר רפואי שהמנתח משאיר בגוף המטופל, שאינו חלק מהניתוח, נחשב למקרה של רשלנות רפואית בניתוח בקע.

מה משפיע על סכום הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע?

חשוב שעורך דין שמתמחה בתביעות רשלנות רפואית יבחן את נסיבות המקרה, וייקבע, ביחד עם מומחה רפואי, אם הבעיה טמונה בהתנהלות המנתח או הצוות הרפואי או שהאחריות מוטלת על יצרן רשת הבקע, כך שניתן יהיה לנסח בהתאם את כתב התביעה.

מספר גורמים ישפיעו על סכום הפיצויים שהמטופל יכול לצפות לקבל ממקרה רשלנות רפואית בניתוח בקע:

  • הסכום הכולל של החשבונות הרפואיים שהמטופל נדרש לשלם כדי לתקן את הניתוח הרשלני.
  • אובדן כושר השתכרות.
  • כאב וסבל.

סכומי התביעה יכולים להגיע למיליוני שקלים, וייצוג הולם של משרד עורכי הדין הנכון יעזור למטופלים לקבל את הפיצוי הגבוה ביותר האפשרי.

רשלנות רפואית בניתוח בקע: שאלות ותשובות:

איך נגרם בקע?

בקע נגרם כתוצאה מחולשה או פתיחה בשריר, והלחץ באזור עלול לגרום להיווצרות בקע. לדוגמא, הרמת משאות כבדים, הפעלת מאמץ במהלך עצירות, ניתוחים או התעטשות ושיעול מוגזם עלולים גם הם להיות צורות של לחצים שעלולים לגרום לבקע.

אבל למרות שפעולות אלו עלולות לגרום לבקע, לעתים קרובות הבקע יתפתח רק כעבור שנה או שנתיים, כאשר מופיעים תסמינים כואבים.
ניתן להבחין בבקע במהלך פעילות גופנית מאומצת או עבודה פיזית קשה. אנשים שסובלים מבקע יבחינו בתסמינים כמו כאבים חמורים לאורך תקופה ארוכה, או בליטה שהולכת וגדלה. ברוב המקרים, השיטה היחידה לתקן את המצב היא באמצעות ניתוח בקע.

האם השימוש בחיזוק רשת הכרחי לניתוח בקע גדול?

תיקון רשת אינו יכול להוות תחליף לגישה מקיפה שמבוצעת היטב על ידי מנתח מיומן. חשוב להבין שניוח בקע הוא ניתוח גדול ומורכב עם סיכון להישנות המצב, לכן בהרכבת תכנית הטיפול, המנתח צריך לקחת בחשבון השלכות ותוצאות בטווח של לפחות חמש שנים קדימה לאחר הניתוח.

איך יודעים אם ניתוח בקע חוזר נדרש כתוצאה מרשלנות רפואית שבוצעה בניתוח המקורי?

לא תמיד הצורך בניתוח בקע חוזר נובע מרשלנות רפואית שהתרחשה במהלך הניתוח המקורי, מכיוון שבקע עלול לחזור גם לאחר הניתוח.
כדי להבין אם קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע, יש לאסוף את הניירת הרלוונטית של הניתוח הראשון, לקבל חוות דעת מוסמכת של מומחה בכירורגיה, ולהתייעץ עם עורך דין לרשלנות רפואית.

איך אפשר להוכיח רשלנות רפואית בניתוח בקע?

כדי להוכיח רשלנות רפואית בניתוח בקע נדרשת חוות דעת מוסמכת של מומחה רפואי בתחום הכירורגיה, שיבדוק את המטופל ואת מכלול התיעוד מהניתוח המקורי, כולל הניירת הרלוונטית, צילומים וסרטון הניתוח, ויקבע אם אכן התרחשה רשלנות רפואית, או שהניתוח בוצע באופן שגוי שהוביל לתוצאה של גרימת נזק למטופל.

כמה מילים לפני סיום

למרות שניתוח בקע הוא ניתוח נפוץ ביותר, רופאים, מנתחים וצוותים רפואיים עדיין עלולים לטעות. החדשות הטובות הן שמטופלים יכולים לעתים קרובות לממן את החשבונות הרפואיים הנוספים שלהם באמצעות הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע.

אם אתם חושדים שעברתם מקרה של רשלנות רפואית בניתוח הבקע שלכם, חשוב שתתייעצו עם עורכי דין שמתמחים בתחום. פגישת הייעוץ היא הצעד הראשון בדרך לקבלת פיצויים בגין ניתוח בקע שבוצע שלא כשורה.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן