רשלנות רפואית בניתוח מפרק ירך: חושבים שיש לכם עילת תביעה?

רשלנות רפואית בניתוח מפרק ירך
תוכן עניינים

ניתוח החלפת מפרק ירך הפך להיות די נפוץ לאחרונה, אבל בעוד שרוב הניתוחים האלה מתבצעים ברמה גבוהה ללא השפעה שלילית על המטופל, קיימים כמה מקרים מצערים בהם רמת הטיפול אינה עומדת בסטנדרט המקובל, והם מהווים סיכונים מסוימים.

אם זה קרה לכם ואתם סובלים מתופעות שליליות, יתכן שתוכלו להגיש תביעת רשלנות רפואית בניתוח מפרק ירך, שהתנהל ברשלנות. אז בואו נבחן את תחום ניתוחי החלפת מפרק ירך והשיקולים השונים שעליכם לקחת בחשבון לפני שתגישו את התביעה.

מהם הסיכונים?

ניתוח החלפת מרפק ירך מעלה שני סוגים של סיכונים: סוגי הסיכונים הנובעים מכל סוג של ניתוח, והסיכונים שקשורים ספציפית לניתוח החלפת מפרק.

חלק מהסיכונים הכלליים הנפוצים יותר בניתוח הם התקף לב או אירוע מוחי שמתרחש במהלך ההליך, בעיות נשימה, דלקות ונפילות לאחר הניתוח. הסיכונים הקשורים באופן ספציפי לניתוח החפת מפרק ירך כוללים:

  • דימום מוגזם במהלך הניתוח.
  • היווצרות קרישי דם במהלך הניתוח או מעט לאחריו. ניתוח להחלפת מפרק עלול לגרום לאחד משני סוגים של קרישי דם, או פקקת ורידים עמוקה, כלומר, כאשר נוצר קריש דם ברגל לאחר הניתוח, או תסחיף ריאתי, כשקריש הדם עובר לריאות.
  • זיהום במפרק החדש.
  • חולשה או נוקשות במפרק החדש.
  • התרופפות המפרק החדש לאורך הזמן.
  • שבירת המפרק החדש לאורך הזמן בשל בלאי.
  • תגובה אלרגית למפרק המלאכותי.
  • כאבים מוגזמים וארוכי טווח מהניתוח והמפרק החדש.
  • שינוי אורך הרגל.

גורם נוסף שחשוב להבין על ניתוח החלפת מפרק ירך הוא שלמפרק המלאכותי יש תוחלת חיים מוגבלת, והוא מחזיק מעמד רק לפרק זמן שנע בין עשר לעשרים שנים בממוצע.

כלומר, ניתוחי מפרק ירך אינם מתייחסים רק לניתוח, אלא לשיקולים רבים אחרים

רשלנות רפואית בניתוח מפרק יכך יכולה להתרחש גם במהלך ההכנה לפני הניתוח, במהלך הניתוח, או בצורה של טיפול רשלני לאחר הניתוח. לכל הסיטואציות יש פוטנציאל לפגיעה קשה בבריאותו של המטופל, במיוחד כאשר הוא מבוגר מאוד או מוגבל.

גורם נפוץ לכישלון בהחלפת מפרק הירך נקבע כשהמנתח אינו ממקם את החלק המלאכותי בצורה נכונה ובטוחה. הניתוח עשוי להיראות בהתחלה כמוצלח, אבל לאחר שהמטופל הפעיל את המפרק החדש במשך פרק זמן מסוים, המפרק המלאכותי מתרופף וגורם לחוסר יציבות.

השלכות התנהלות רשלנית בניתוח החלפת מפרק ירך

במקרים חמורים מטופלים טוענים כי התרחשה אצלם פגיעה ברקמות שנגרמה על ידי רכיב רופף שהפך להיות חופשי ונשבר, מה שגרם לבעיות בזיהום ובניידות גם לאחר פעולות מתקנות חוזרות ונשנות.

רשלנות רפואית בניתוח מפרק ירך יכולה להתרחש גם כשהמנתח אינו בודק את אורכי הרגליים והמטופל מסיים את הניתוח עם רגל ארוכה יותר מהשנייה. גם אם ההבדלים הם מזעריים, הם עלולים להוביל לכאבים משמעותיים וקשיים בהליכה.

השיקולים שמנחים עדים מומחים

חוות הדעת של עד מומחה מבוססת על נקודות כמו:

  • המצב הרפואי של המטופל לפני הניתוח.
  • התלונות הרפואיות והנפשיות שלו בהווה.
  • הממצאים הרפואיים האובייקטיביים של הרופא.
  • מיומנות הרופא בביצוע ניתוחים להחלפת מפרקים.
  • מה אומרת הספרות הרפואית לגבי מועד ביצוע ניתוחים להחלפת מפרקים.
  • מה הרופא הסביר למטופל בנוגע לסיכונים וליתרונות של הניתוח, ובין היתר, על שיעור הסיבוכים הידוע של ניתוחים כאלה.

המלצות הספרות הרפואית והממצאים הרפואיים האובייקטיביים של הרופא הם גורמים חשובים מאוד במקרים של החלפת מפרקים.

ידעתם שגם המלצה על ניתוח יכולה להיחשב כרשלנות?

נניח שיש לכם כאבי מרפק ירך, ואתם צריכים לקחת משככי כאבים אחרי אימון אינטנסיבי, ויש כמה פעולות שאתם בכלל לא יכולים לבצע, אבל אתם חיים עם המצב. המנתח שלכם ממליץ על החלפת מפרק ירך, ועברתם את הניתוח, אבל המפרק החדש פשוט אינו מסתדר טוב. אתם עדיין סובלים מכאבים ונוקשות, ואחת הרגליים שלכם קצת קצרה יותר מהשנייה.

במקרה זה, המנתח שלכם יכול להימצא אחראי בתביעת רשלנות רפואית בניתוח מפרק ירך, משום שהחליט להמליץ על הניתוח ולבצע אותו מלכתחילה, והתביעה תתמקד גם באופן ביצוע ההליך. הספרות הרפואית קובעת שהחלטת המנתח להמליץ על הניתוח עלולה להיות רשלנית מכיוון שאולי הכאבים שלכם לא היו חמורים מספיק לניתוח החלפת מפרק הירך.

ואז, כאשר המומחה הרפואי של עורך הדין שלכם מעריך בדיוק איך המנתח ביצע את הניתוח, הוא עלול לגלות שהמנתח טענה בניתוח שגרם לקיצור הרגל שלכם.

אפשר להוסיף על הדוגמא הזאת

נניח שהייתם בגיל 43 בלבד כשהמנתח המליץ על החלפת מפרק הירך, והוא מעולם לא אמר לכם שהחלפת הירך תחזיק מעמד רק למשך עשר עד עשנים שנים. אם הייתם יודעים עובדה זו, הייתם ממתינים עד שתתבגרו, כדי להחליף את מפרק הירך, על מנת להימנע מניתוח החלפה שני.

גם במצב זה, המנתח עשוי להיות אחראי בגין רשלנות רפואית בניתוח מפרק ירך, היות ולא מסר לכם מידע חשוב מאוד על הניתוח.

רשלנות רפואית בניתוח מפרק ירך: שאלות ותשובות

למה לעבור ניתוח להחלפת מפרק הירך?

בניתוח להחלפת מפרק הירך, המנתח מסיר את רוב המפרק השחוק או את כולו, ומחליף אותו במפרק מלאכותי. הסיבה הנפוצה ביותר להחלפת מפרקים היא דלקת מפרקים ניוונית, מצב שבמהלכו הסחוס במפרק נשבר או נשחק.

הסחוס מונע את חיכוך העצמות זו בזו במפרקים, כך שסחוס שחוק מאפשר לעצמות להתחכך ביניהם, וזהו מצב כואב מאוד.

מתי טעות בניתוח הופכת לרשלנות רפואית?

כדי להוכיח שרופא או מנתח ביצעו רשלנות רפואית בניתוח מפרק ירך, עורך הדין של המטופל צריך תחילה להשיג את כל הרשומות הרפואיות הנוגעות למהלך הניתוח. עורך הדין רוצה לוודא שהוא מבין היטב ככל האפשר בדיוק למה המנתח קיבל את ההחלטה להמליץ על ביצוע הניתוח.

בהמשך, עורך הדין ישכור עד מומחה רפואי שייקרא את הרשומות הרפואיות וייתן חוות דעת שתקבע אם המנתח התרשל. אלא אם כן מומחה רפואי מוסמך ייתן חוות דעת לפיה נקבע שהמנתח התרשל, לא ניתן יהיה להמשיך בתביעה נגד המנתח. במילים אחרות, רוב התובעים ברשלנות רפואית יוכיחו רשלנות רפואית באמצעות עד רפואי מומחה.

איך ההגנה תתייחס לטענות התביעה?

עם גיבוש הטיעונים, התביעה תוגש לבית החולים, לרופא המנתח ולכל הצוותים שהיו מעורבים בניתוח שלכם, והם יקבלו הזדמנות להגיב, להתגונן, לקחת על עצמם את האחריות ולהגיש הצעת פיצויים, או לטעון טענות שכנגד.
הצעת הפיצויים צריכה לקחת בחשבון נזקים שנגרמו לכם כתוצאה מהחלפת מפרק הירך, כמו רווחים שהפסדתם בעקבות הניתוח הכושל, למשל, אם הייתם צריכים לקחת יותר זמן חופש מהעבודה לטיפולים נוספים או לתקופת החלמה. שיקולים נוספים כוללים את העלויות של הטיפולים בכל בעיות הבריאות העתידיות שיגרמו לכם כתוצאה מהרשלנות.

מה קורה במקרה של סירוב בית החולים לקחת אחריות?

אם הנהלת בית החולים, הרופא המנתח והצוות הרפואי מסרבים לקחת אחריות, או שאינכם מסכימים להצעת הפיצויים שקיבלתם, עורכי הדין שלכם יגישו תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט.
קיימת הגבלת זמן מוגדרת להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח מפרק ירך, לכן חשוב ליצור קשר במהירות עם מומחי רשלנות רפואית ולשאול איך הם יכולים לעזור.

איך עורך דין מומחה ברשלנות רפואית יכול לעזור?

למשפטנים מומחים ברשלנות רפואית יש ניסיון בטיפול בכל סוגי תביעות הרשלנות הרפואית, כולל תביעות רשלנות רפואית בניתוח מפרק ירך.
הצוות המשפטי יסביר לכם בפירוט את סיכויי התביעה שלכם ויברר אם המקרה שלכם כרוך ברשלנות, והאם תנאי הטיפול כשקיבלתם גרמו לכם לפציעה או למחלה. רק אם אתם עומדים בשני קריטריונים אלה, התביעה שלכם יכולה לקבל תוקף של פסק דין.
על התובע מוטלת החובה להוכיח רשלנות ונזקים כאחד. הצוות המשפטי יחקור ויאסוף מידע זה, ויגבה את הטיעונים עם עדים מומחים שיבדקו אם המנתח או הצוות הרפואי יכולים להימצא אחראים בתביעת הפיצויים שלכם.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן