רשלנות רפואית בניתוח עיניים: האם המנתח התרשל וגרם לפציעה?

רשלנות רפואית בניתוח עיניים
תוכן עניינים

העין היא חלק עדין ביותר בגוף, וחשוב לטפל בכל נושא רפואי שקשור אליה בקפדנות יתרה, כי כל נזק לעין עלול להוביל לתוצאות חמורות ארוכות טווח עבור המטופל. אם אתם או אדם קרוב אליכם סבל מפגיעה בעיניים בעקבות ניתוח בעיניים, עליכם להתייעץ עם עורך דין לרשלנות רפואית בהקדם האפשרי.

כקורבנות למקרי רשלנות רפואית בניתוח עיניים, סביר להניח שהפציעות שלכם יובילו להליך רפואי עתידי וטיפול ארוך טווח, ואינכם צריכים להיות מחויבים בתשלום עלויות אלה.

עורך דין מומחה לרשלנות רפואית ייצג אתכם בהליכים המשפטיים עד להשבת ההוצאות הרפואיות שלכם, ואם ניתוח העיניים שלכם הוביל ללקויות ראיה חמורות, עד שאינכם מסוגלים לעבוד, אתם זכאים לפיצוי בגין שכר אבוד עכשיו ובעתיד.

אילו מקרים יכולים להוביל להאשמת מנתחי עיניים ברשלנות רפואית?

רפואת עיניים היא ענף רפואה שעוסק באנטומיה, בתפקודים, בפתולוגיה ובטיפול בעיניים. טעויות ברפואת עיניים עלולות להוות השלכות חמורות ולהוביל לאובדן ראייה קבוע, וסוגי טעויות אלה מחייבים במקרים רבים את המטופלים לעבור טיפול נוסף.

כמה דוגמאות נפוצות של רשלנות רפואית בניתוחי עיניים שעשויות להוות עילה לתביעת רשלנות רפואית כוללות שגיאות כירורגיות, כמו:

  • קרעים בעין
  • ניתוק העין
  • שחיקות בקרנית
  • ניתוחי קטרקט שגויים
  • העדר פיקוח על המטופל לאחר הניתוח
  • אבחון מוטעה
  • החמצת אבחנה
  • טעויות רפואיות
  • ושגיאות שמובילות להתפתחות זיהומים.

מתי מתקיימת עילת תביעת רשלנות רפואית בניתוח עיניים?

אם חוסר זהירות או שגיאת שיקול דעת של מנתח העיניים היו הסיבה לפגיעה בעין, יתכן שניתן יהיה לשחזר נזקים באמצעות תביעת רשלנות רפואית בניתוח עיניים. העילה עשויה להיות מתאימה כאשר פציעתו של מטופל נגרמת ישירות מכישלונו של מנתח העיניים לממש את מידת הטיפול אותו היה מבצע מנתח עיניים זהיר למדי, בנסיבות זהות או דומות.

יתכן שתתקיים עילת רשלנות רפואית גם כשמנתח עיניים אינו מתפקד במקצועיות, וחשוב להבין שבחלק מהמקרים, תביעות רשלנות רפואית עשויות להיות מוגשת כנגד רופא מטפל ראשוני שהיה צריך להפנות מטופל למנתח עיניים אבל לא עשה זאת. במקרים בהם יש עיכוב רציני באבחון, מצב עיני המטופל לרוב מחמיר, ולעתים מוביל לעיוורון.

איזה סיבוכים עלולים להיגרם כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח עיניים?

חשוב להבין שלא כל מטופלי העיניים צריכים להיות מועמדים לניתוח, ויש מקרים רבים שבהם אם הערכה רפואית נכונה הייתה מגיעה למסקנה כי המטול אינו מועמד לניתוח עיניים בגלל הסיכון הגדול יותר לפגיעה בראייה, ניתן היה למנוע את הניתוח ובכך למנוע סיבוכים מיותרים. סיבוכי ניתוחי עיניים עלולים להוות השפעות ארוכות טווח ולכלול:

  • ראייה מטושטשת
  • עיניים יבשות
  • אסטיגמציה
  • חורים מקולאריים
  • רגישות לאור
  • כאבי עיניים
  • ועיוורון.

סיבוך נוסף שקשור למקרי רשלנות רפואית בניתוח עיניים מתרחש כשהמנתח לא אבחן נכון את המצב הרפואי של המטופל, או עיכב את האבחנה הנכונה של רשתית תלושה. בחלק מהמקרים, התביעה תטען כי המנתח טיפל ברשלנות במטופל, במצב שהוביל לניתוק הרשתית.

מתי רופא ראשוני טועה באבחון או בתכנית טיפול?

גורם נפוץ נוסף שמוביל למקרי רשלנות רפואית הוא כשהתביעה מוכיחה שהרופא או הצוות שגו ברישומי המטופל או רשמו באופן שגוי את תכנית הטיפול בו.

 כשמטופל מגיע לרופא עם בעיית עיניים חמורה אבל לא מקבל בזמן את ההפניה לניתוח, או כשהוא כן מופנה למנתח עיניים, אבל הבעיה חורגת מתחום המומחיות של המנתח והוא אינו מפנה את המטופל למנתח עם תחום התמחות בבעיה הספציפית, הוא חושף את עצמו לתביעה.

כי ניתוחי עיניים אמורים לתקן בעיות עיניים, ורוב הניתוחים מעניקים למטופלים ראייה משופרת. אבל שגיאות של מנתחי עיניים שגורמות להחמרת הראייה, יובש בעיין או אפילו לעיוורון, מהוות עילה לתביעת רשלנות רפואית בניתוח עיניים. בחלק מהמקרים, מטופל שעובר ניתוח עיניים נותר עם דילול קרנית פרוגרסיבי או מפתח קטרקט בגיל צעיר.

על אילו סטנדרטים מקצועיים רופאים חייבים להקפיד?

כל המקצועות הרפואיים מתווים סטנדרט טיפול וסדרת נהלים שמיועדים להגן עליהם ועל המטופלים, ומנתחי עיניים צריכים לעמוד בסטנדרטים של התעשייה. כשהם אינם מקפידים על סטנדרט הטיפול הראוי וכישלונם מוביל לפגיעה במטופל, בית המשפט יכול למצוא אותם כאחראים לאותן פגיעות.

רוב המקרים של רשלנות רפואית בניתוחי עיניים מתעוררים כשהרופא טועה באבחון הקדם-כירורגי. ברוב המקרים, זוהי “תווית נגד”, כלומר, מצב שלעולם לא היה צריך להוביל לביצוע הניתוח. התנאים כוללים קרטוקונוס וקרניות דקות.

מספר מקרי רשלנות רפואית בניתוחי עיניים נובעים גם משימוש שגוי בציוד במהלך הניתוח, או ברשלנות במעקב אחר מצב המטופל לאחר הניתוח. בחלק מהמקרים נדרש ניתוח חוזר, שעלול לגרום לסיכונים ופציעות לטווח הקצר, לטווח ביניים או לטווח הארוך.

לפי מה קובעים את הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית בניתוח עיניים?

הטיפול הרשלני בעין תלוי בחומרת המצב. ברוב המקרים, ככל שהפגיעה חמורה יותר, כך עלות הטיפול בה גבוהה יותר. אם הפציעות נובעות כתוצאה ממקרה רשלנות רפואית בניתוח עיניים, לא תצטרכו לשאת בנטל הכספי של התמודדות עם פגיעות אלו, וזכותכם לתבוע פיצויים בגין נזקים ממוניים וגם בגין נזקים שאינם ממוניים מצד הנתבעים, כמו למשל:

  • הוצאות רפואיות
  • הוצאות רפואיות עתידיות
  • שכר אבוד
  • הטבות מקצועיות
  • כאב וסבל
  • ועלויות שיקום.

רשלנות רפואית בניתוח עיניים: שאלות ותשובות

האם אפשר לתבוע מנתח עיניים?

כדי לזכות בתביעת רשלנות רפואית בניתוח עיניים, התביעה צריכה להוכיח שרופא העיניים לא סיפק טיפול שתואם את סטנדרט הטיפול הרפואי שמוגדר כרמת הטיפול שרופא מוכשר באותו תחום, ועם אותה רמת הכשרה מקצועית, היה מבצע.

מה עושים במקרה שהרופא טעה במהלך הניתוח?

אם אתם מאמינים שיש לכם עילת תביעת רשלנות רפואית בניתוח עיניים, חשוב לקבל מיד ייעוץ של עורך דין מומחה בתחום.
אל תפנו לבית החולים או למנתח שטיפל בכם, כי בחלק מהמקרים, הרופא עשוי להיות מודע לטעותו וינסה להציע לכם הסדר פשרה למניעת תשלום פיצויים גבוהים.

מתי מתקיימת עילת תביעה מוצקה?

עילה מוצקה בתביעת רשלנות רפואית בטיפול שיניים נשענת על שני גורמים עיקריים:

אחריות. התביעה צריכה להוכיח שהמנתח או הצוות הרפואי התנהלו ברשלנות או בפזיזות וגרמו לפציעות המטופל.
סיבתיות. התביעה חייבת להוכיח קשר בין ההתנהלות הפזיזה או הרשלנית לבין פציעות המטופל.

האם ניתוק רשתית לאחר ניתוח קטרקט נחשב לרשלנות רפואית?

אי זיהוי מהיר והפניה למנתח רשתית במהירות בתוך שבועיים או מוקדם יותר, מהווה רשלנות רפואית בניתוח עיניים.
ניתוק רשתית מתרחש בתדירות גבוהה יותר לאחר ניתוח קטרקט אצל חלק מהמטופלים, וסוגיות משפטיות עשויות לכלול הסכמה מדעת ועיכוב הטיפול.

מה קורה לרופא שנמצא אשם בתביעת רשלנות רפואית בניתוח עיניים?

גם אם בית המשפט קובע שהמנתח ביצע רשלנות רפואית בניתוח עיניים, אין פירוש הדב שהמנתח יאבד את רישיונו הרפואי.
האמת היא שברוב המכריע של המקרים בהם נמצא כי הרופא אשם ברשלנות, הוא אינו מאבד את רישיונו.

בשורה התחתונה, עורכי דין מומחים ברשלנות רפואית נלחמים על זכויותיכם

אם סבלתם מפגיעה בעיניים כתוצאה ממקרה רשלנות רפואית בניתוח עיניים, עורך דין מומחה בתחום יסייע לכם. עורך דין יוכל להעריך את עובדות המקרה, יבדוק את התנהלות הרופא במהלך הניתוח, ויחקור היטב אם יש לכם עילה לתביעת רשלנות רפואית בניתוחי עיניים.

עורך הדין מבין את הניואנסים של תביעות רשלנות רפואית וישתמש בידע שלו במקרה שלכם. קבעו פגישת ייעוץ או צרו קשר באופן מקוון לקביעת פגישת ייעוץ כדי להבין אם יש לכם עילה להגשת תביעה, ואיך להתקדם.

אם יש לכם עילה להגשת תביעה, עורך הדין יילחם להשבת הפיצויים בגין שכרכם האבוד, וכקרבנות, אסור שתסבלו מבעיות כספיות. הניחו לעורך הדין להילחם על החלמתכם.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן