רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים: ייעוץ משפטי מבהיר את סיכויי התביעה

רשלנות רפואית בניתוח בעפעפעיים
תוכן עניינים

ניתוח עפעפיים הוא הליך קוסמטי עדין אבל ברוב המקרים נחשב להליך בטוח שכולל הסרת עודפי עור, שומן ושרירים סביב העיניים. אנשים בוחרים לעבור את הניתוח כשסימני הגיל משנים את המראה שלהם, או מסיבות בריאותיות.

לכירורגים שמבצעים הליך זה צריכה להיות הסמכת מומחים, אבל גם אם ההליך מתבצע על ידי איש מקצוע רפואי שיש לו הסמכה לבצע את ההליך, עדיין עלולות להתרחש טעויות כירורגיות שעשויות להצדיק הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים.

מעבר לסיבות הקוסמטיות לעבור ניתוח עפעפיים, קיימות גם סיבות בריאותיות, כמו מניעת כאבי ראש משרירים שמופעלים יתר על המידה באזור העפעפיים, או על מנת לשפר את הראייה במצב של צניחת עפעפיים.

אבל בין אם הניתוח בוצע במרפאה של קופת החולים, או במרפאה פרטית, במקרה בו המנתח ביצע טעויות שגרמו לפציעה או מחלה, יתכן שתהיה לכם עילה לתביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים.

איזה תוצאות שליליות יכולות להצדיק תביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים?

בשל האופי הפולשני של הליך זה, יתכן שמטופלים יחוו אי נוחות מסוימת לאחר הניתוח. חבורות, נפיחות וגירוי עור הן תופעות לוואי שכיחות, אבל כאשר תופעת לוואי אלו נמשכות לאורך זמן, או כשמתפתחות תופעות לוואי אחרות, יתכן שהמטופל היה קרבן של רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים. ההשלכות הנפוצות ביותר יכולות לכלול:

  • התפתחות זיהום בעפעפיים
  • הותרת צלקת כירורגית ניכרת
  • חוסר יכולת לעצום את העיניים
  • הסרת מעט מדי או יותר מדי עור או רקמות
  • תחושת קהות בעפעפיים
  • נזק לעיניים
  • תוצאות מראה שאינו סימטרי של העיניים
  • ראייה מטושטשת או כפולה
  • יובש בעיניים
  • גירוד בעיניים
  • דימום מאחורי העיניים, מה שעלול להוביל במקרים קיצוניים לעיוורון.

מטופלים שסובלים מתופעות אלו לאחר ניתוח עפעפיים מעבר לחודשיים-שלושה, או שאינם מרוצים מהתוצאות, זכאים לתבוע פיצויים, כל עוד הם יכולים להוכיח כי הרשלנות של הרופא הובילה באופן ישיר לפציעות ולחוסר הנוחות.

האם כל תוצאה שלילית מהווה עילה לתביעת פיצויים?

לא. כדי שתתקיים עילת תביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים, עורכי הדין צריכים להוכיח שהייתה רשלנות מצד הרופא, בית החולים או הצוות הרפואי במרפאה. במילים אחרות, יש להוכיח שהרשלנות בוצעה וכי הבעיות בהן נתקלתם אינן חלק מהסיכונים המובנים הכרוכים בהליך מסוג זה.

תופעות לוואי נורמליות לאחר ניתוח עפעפיים הן מידה מסוימת של כאב ונפיחות, אבל חוסר הנוחות אמור לעבור במהרה כאשר גופכם מחלים. רק אם הסימפטומים נמשכים, ניתן לחשוד ברשלנות כירורגית קוסמטית.

מתי אפשר לחשוד ברשלנות רפואית בניתוח עפעפיים?

עורכי דין שמתמחים בטענות רשלנות רפואית בכירורגיה קוסמטית מכירים את הבעיות בהן נתקלים המטופלים ובדרך כלל יכולים לזהות האם רשלנות היא גורם אפשרי.

תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים שהשתבש, מבוססת על סימנים שאינם תקינים לאחר הניתוח, כולל מקרים שבהם הזיהום התחיל והוביל לשיבוש ראייה של המטופלים, או כשהם מתקשים לעצום את עיניהם.

איזה סוגי טעויות מובילות לתביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים?

לכל ההליכים הכירורגיים, כולל ניתוח עפעפיים, יש היבט של סיכון. אבל במקרה זה, טעויות רפואיות שמובילות לפציעה או למחלה, עשויות להצדיק הגשת תביעה לפיצויים. תביעות רשלנות רפואית שונות מתביעות נזקי גוף, שכן יש צורך לבסס את הטענות הבאות:

  • הפרת חובת יידוע המטופל לגבי סיכוני הניתוח לא והעדר הסבר מקיף על התהליך.
  • הפרת חובת קבלת הסכמה מדעת של המטופל לעבור את ההליך.
  • המנתח הזניח את המטופל לפני, במהלך ולאחר הניתוח והפר את חובת הזהירות המקצועית.
  • הפרת החובה הייתה הגורם לפגיעה לנזק או לאובדן שניתן היה למנוע.
  • המנתח לא נקט באמצעי הזהירות הנדרשים.
  • המנתח או הצוות הרפואי ביצעו טעויות קליניות.
  • המטופל לא קיבל הוראות לגבי טיפול מעקב לאחר הניתוח.

הפרת חובה פירושה שסטנדרט הטיפול שהמטופל קיבל היה נמוך מהסטנדרט שניתן היה לצפות באופן סביר מאיש מקצוע מוסמך בתחום הבריאות.

עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית מיומנים בהתמודדות עם תביעות רשלנות כירורגית וקוסמטית ויעניקו לכם את השירות הטוב ביותר שיחתור להשגת התוצאה הטובה ביותר במקרה שלכם, כמו גם הבטחת קבלת הטיפול והתמיכה הנוספת שתזדקקו לה בתקופת ההתאוששות והשיקום.

למה חשוב למצות את הדין עם האחראים לרשלנות הרפואית?

עורכי הדין בוחנים גם את התוצאות הקוסמטיות של הניתוח ומבררים האם טכניקה כירורגית לקויה הניבה תוצאה שלילית. עפעפיים צונחות הן תוצאה שכיחה של ניתוח כושל, למשל, ולפעמים התוצאה כל כך לא מספקת עד כי יש צורך בניתוח שני לשיפור המצב, בהליך שנקרא ניתוח תיקון.

היבט נוסף של רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים הוא בחינת השאלה אם המנתח, בית החולים או הצוות הרפואי במרפאה הקפידו ליידע אתכם במלוא פרטי ההליך, והסיכונים הכרוכים בתוצאה הסבירה. אם הם לא עשו זאת, יתכן שתוכלו לתבוע פיצויים על בסיס העדר מתן ‘הסכמה מדעת’.

הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים מאפשרת למטופלים לשקם את חייהם ולסייע במניעת אותה רשלנות למישהו אחר.

הפיצויים שאתם עשויים להימצא זכאים להם יכולים לסייע לכם בתשלום עבור ניתוחים משקמים וכן להציע לכם שקט נפשי בעקבות המצוקה שחוויתם.

רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים: שאלות ותשובות

מה יכול להשתבש בניתוח

במהלך הניתח עלולות להתרחש שגיאות כירורגיות, אבל ניתן למנוע אתן, וכשהניתוח משתבש, יתכן שהסיבה היא רשלנות רפואית. התרחישים שעלולים להתרחש במהלך ניתוח עפעפיים כוללים:

סיבוכים במהלך הניתוח
דימום בלתי נשלט
התפתחות זיהום
נזק לרקמה סמוכה
פגיעה בעין
תגובה שלילית של המטופל לחומר ההרדמה
סיבוכים לאחר הניתוח
צורך בעירוי דם.

מה עושים אם המנתח טועה במהלך ניתוח עפעפיים?

אם אתם מאמינים שיש לכם עילת תביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים, מומלץ להתייעץ מיד עם עורך דין מומחה בתחום.

אל תפנו לבית החולים או למנתח שלדעתכם אשם. בחלק מהמקרים, המנתח או הנהלת בית החולים עשויים להיות מודעים לטעות והם ינסו להציע לכם פשרה כדי להימנע מתשלום פיצויים גבוהים.

האם קשה לזכות בתביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים?

קיימים אתגרים רבים שטמונים במקרה של רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים, והזכייה בתביעה יכולה להיות קשה, אבל חלק מהמשוכות הגבוהות ביותר שהתביעה צריכה להתגבר עליהן כוללות: הוכחה שהתנהגותו של הרופא הסתכמה ברשלנות רפואית, ושכנוע השופט שהרופא אכן טעה.

איך מנצחים בתביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים?

כדי להוכיח שהתרחשה רשלנות רפואית, התובע צריך להוכיח שכל ההיבטים הבאים התקיימו:

מערכת יחסים בין רופא למטופל.
המנתח לא העריך נכון את הפגם בפני המטופל או המטופלת ולא הרכיב תוכנית טיפול מתאימה.
המנתח התרשל בביצוע הניתוח.
הצוות הרפואי בחדר הניתוח ביצע טיפול שאינו תקין.
רשלנות המנתח הובילה לפציעה.
הפציעה הובילה לנזקים פרטניים.
המנתח לא יידע את המטופל או המטופלת לגבי הסיכונים הכרוכים בניתוח עפעפיים.

בשורה התחתונה, אל תוותרו על פיצויי רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים

אנשים רבים עוברים הליכי ניתוחים קוסמטיים כדי לחזק את הביטחון וההערכה העצמית שלהם, ולכן כשהניתוח משתבש, ההשפעה הרגשית עלולה להיות הרסנית. כמובן שבשילוב עם השפעות הכספים שהוצאו על הליך משובש, עלויות השיקום הפיזי והנפשי ועלויות אובדן הרווחים, ניתן לתבוע פיצויים בסכומים גבוהים שיאפשרו ביצוע הליך מתקן ויסיעו להשבת הביטחון העצמי והמראה הטוב.

אז כן, זכותכם לתבוע צדק בגין אי הנוחות המתמשכת שאתם סובלים שלא באשמתכם. עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית ידונו איתכם בפגישת ייעוץ ראשונה לגבי סיכויי התביעה שלכם ואז יקבעו תוכנית להשגת הסיוע הרפואי והרגשי שאתם זקוקים להם.

הם יסייעו לכם לאסוף ראיות להוכחת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים ותיעוד ההליך השגוי, ואז ניתן יהיה להניע את הגלגלים לטיפול בתביעה.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן