היפרדות שליה חלקית בשליש הראשון: תביעת רשלנות רפואית

היפרדות שליה חלקית
תוכן עניינים

התכוננתם וציפיתם ללידת התינוק, קיבלתם את כל ההחלטות המעשיות, הכלכליות והרפואיות כדי לחוות לידה בטוחה ככל האפשר, אבל לפעמים תרחישים אינם מתנהלים כמתוכנן. כאשר מתרחש מצב רפואי במהלך ההיריון, כגון היפרדות שליה חלקית בשליש הראשות, הרופא צריך לזהות את הסימנים בהקדם האפשרי ולפתח תוכנית פעולה. 

הרופא צריך להתחיל מיד בטיפול, לתכנן את הלידה של התינוק או לפעול מוקדם יותר על מנת להגן עלייך ועל תינוקך. אם הרופא נכשל בנקיטה בצעדי המניעה והטיפול המתאימים, התוצאות עלולות להיות טרגיות. בתרחישים הרסניים אלה, החוק לצידכם, והוא מספק לכם ולבני משפחתכם אמצעים להטיל את האחריות על הרופא או הצוות הרפואי ולקבל פיצוי כספי הולם על העלויות של הפגיעות שחוויתם.

תסמיני היפרדות שליה חלקית בשליש הראשון

הסימן הראשון לתרחיש שאינו תקין הוא ברוב המקרים דימום בנרתיק, אבל לא כל הנשים ההרות שחוות היפרדות שליה חלקית בשליש הראשון יחוו דימום. בחלק מהמקרים, הדם נאגר מאחורי השליה ומונע דימום. יחד עם זאת, האם עשויה להרגיש תסמינים כמו:

  • כאבי גב פתאומיים
  • כאבי בטן
  • רגישות או התכווצויות ברחם
  • ואי נוחות שמחמירה עם הזמן.

הרופא שמבצע מעקב תקין ומאבחן בזמן את הדימום בנרתיק, צריך לבדוק אם קיימת רגישות או קשיות ברחם, על ידי בדיקה גופנית. הרופא צריך להזמין בדיקות דם ושתן אם מתעורר חשד למצב של היפרדות שליה חלקית בשליש הראשון. יחד עם זאת, אישה הרה שחוותה היפרדות שליה בהריון קודם, עשויה לזהות את הסימנים מוקדם.

אילו נשים הרות נמצאות בסיכון להיפרדות שליה?

מלבד היסטוריה של היפרדות שליה חלקית בשליש הראשון, הסבירות לחוות את המצב גדלה בקרב נשים שמתאימות לקריטריונים הבאים:

  • ההיריון מתרחש לאחר גיל 35.
  • ההיריון מרובה עוברים.
  • נשים שחוו פגיעה טראומטית כגון נפילה או תאונה.
  • לחץ דם כרוני גבוה. 
  • שימוש בטבק והתמכרות לסמים
  • סיבוך של זיהום בהריון
  • עודף מי שפיר
  • רעלת הריון
  • קרע מוקדם של השליה
  • בעיות בחבל הטבור.

כל הסימנים, התסמינים והתרחישים האלה מהווים אינדיקטורים נוספים להיפרדות שליה. למרות שעולם הרפואה עדיין אינו ידוע איך בדיוק נגרמת היפרדות שליה חלקית בשליש הראשון, גורמים אלה מתואמים עם סיכון גבוה יותר להתרחשות המצב. 

ולמרות שאפשר לזהות היפרדות שליה על ידי בדיקת גופנית, אולטרסאונד, בדיקות דם או פיקוח על העובר, האבחנה החד משמעית נקבעת רק בלידה.

סיכוני היפרדות שליה

לאחר גילוי היפרדות שליה חלקית בשליש הראשון, הטיפול מותאם לחומרת הדימום, למצב הרפואי של האם והעובר, כמו גם לשלב בהריון בו המצב מתרחש. איבוד דם משמעותי במקרים חמורים של היפרדות שליה עלול להוביל להלם, בעיות קרישת דם, אי ספיקת כליות או איברים אחרים, ועירוי דם.

על מנת לבלום דימום בלתי נשלט, יתכן שיהיה צורך בכריתת רחם, אם כי פתרון זה נדיר. במקרים קלים שבהם רק חלק קטן של השליה נפרד מדופן הרחם, הרופא צריך לזרז את התפתחות הריאות של התינוק באמצעות תרופות שנקראות קורטיקוסטרואידים. 

מהו הטיפול הנכון להיפרדות שליה?

הרופא צריך לפקח על האישה ההרה בבית חולים, לצורך מעקב, או לשחרר אותה לטיפול ביתי אם הדימום מואט. יחד עם זאת, אם היפרדות שליה מתרחשת לאחר השבוע ה-34 להריון, הרופא צריך לזרז לידה או לבצע לידה באמצעות ניתוח קיסרי, על מנת להימנע מסיבוכים נוספים. 

התנהלות זו חשובה במיוחד כדי למנוע הפרעות נוספות, דימום כבד ובעיות בריאות לתינוק. מקרה חמור עם כמויות משמעותיות של דימום דורש ברוב המקרים לידה קיסרית מידית.

פגיעות לידה שקשורות להיפרדות שליה חלקית בשליש הראשון

הסיכונים לתינוקות שנולדו לאימהות שחוו היפרדות שליה חלקית בשליש הראשון הם רבים, מכיוון שהמצב עלול לגרום לתרחישים הבאים:

  • התפתחות איטית
  • לידת פג
  • מחסור בחמצן
  • שיתוק מוחין
  • נזק מוחי
  • דימום מוחי
  • אנצפלופתיה איסכמית היפוקסית (HIE)
  • עיכובים התפתחותיים
  • ליקויים קוגניטיביים
  • לקויות למידה
  • לידת תינוק מת.

ככל שהתינוק נולד בשלב מאוחר יותר של ההיריון, ורצוי לאחר השבוע ה-37, כך הסיכון לבעיות בריאות יורד. עשרה אחוזים מהלידות המוקדמות קשורות להיפרדות שליה, ופגים שנולדים בשבוע ה-36 להריון או קודם, חווים בעיות בריאות ייחודיות. 

זה הזמן ליצור קשר עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית לקבלת ייעוץ חינם

אם התינוק נולד עם מצב רפואי חמור או סיבוכים על רקע היפרדות שליה חלקית בשליש הראשון, למרות שדיווחת לרופא על כאבי גב ודימום, והוא נמנע מביצוע בדיקות מקיפות, לא תכנן כראוי את הלידה, או נכשל מלפעול במהירות ובהתאמה על מנת לרסן את הדימום ונגרם נזק חמור במהלך הלידה, חשוב שתדעי שהחוק, ברוב המקרים, לצידך.

עורך דין לרשלנות רפואית ייצג את המקרה שלך בהליכים משפטיים, כדי שהאחראים יועמדו לדין ואת ובני משפחתם לא תצטרכו לסבול מההשלכות יותר מכפי שאתם כבר סובלים.

אם סבלת מאחד או יותר מתרחישים אלו, צרי קשר עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית כדי לדון בנסיבות המקרה ולהבין את סיכויי הדרישה לפיצויים באמצעות תביעת רשלנות רפואית. עורך הדין ייצג היטב את המקרה שלך בבית המשפט, אז זה הזמן ליצור קשר ולפתוח בהליכים.

היפרדות שליה חלקית בשליש הראשון: שאלות ותשובות

איך מתבטאת היפרדות שליה חלקית בשליש הראשון?

עובר מתפתח מקבל את החומרים המזינים והחמצן מהשליה, שמחוברת לדופן הרחם. לאחר הלידה, השליה מתנתקת ומוסרת. כאשר מתרחשת היפרדות שליה חלקית בשליש הראשון, או היפרדות שליה מלאה, העובר עלול שלא לקבל את המזון והחמצן הדרושים להתפתחותו והאם עלולה לדמם יתר על המידה.
למרות שמצב זה נדיר יחסית, ורק אחוז אחד מהנשים ההרות חוות אותו, כשהמצב מתרחש, הוא עלול להיות מסוכן מאוד לאם ולתינוק.

למה אבחון בזמן חיוני למניעת היפרדות שליה?

היפרדות שליה היא מצב שמתרחש לעתים לאחר השבוע העשרים להריון, אבל במקרים אחרים הוא מתרחש במהלך השליש השלישי. בסביבות אחת מתוך מה וחמישים נשים הרות נמצאות בסיכון למצב של היפרדות שליה חלקית בשליש הראשון.
אבחון בזמן חיוני לבריאות אישה הרה והעובר. מצב של היפרדות שליה עשוי לגזול מהעובר חמצן וחומרים מזינים חיוניים. היפרדות שליה חלקית עלולה להפריע להתפתחות התינוק, בעוד שהיפרדות שליה חמורה יותר עלולה להוביל ללידה מוקדמת או ללידת תינוק מת.

מהם הסיכונים לטווח הארוך של לידה מוקדמת?

מכיוון שגופם לא התפתח במלואו, פגים עלולים לסבול מטמפרטורת גוף נמוכה, הפרעות נשימה, מצבי לב, לחץ דם נמוך, זיהומים וצהבת. לכן במקרים רבים הם שוהים בבית החולים בסיוע מכונות לפחות עד לתאריך היעד של הלידה.
בעיות לטווח הארוך כוללות מצבים של מערכת העיכול, אנמיה, תפקוד לקוי של הכליות, מערכת חיסונית חלשה והתקפים. יתר על כן, פגיעה מוחית סבירה יותר בקרב תינוקות שנולדו מוקדם, בהשוואה לתינוקות שנולדו לאחר הריון מלא.

למה חשוב לקבל ייעוץ משפטי בהקדם?

אם את מאמינה שהרופא אבחן היפרדות שליה חלקית בשליש השלישי באופן שגוי, או לא אבחן בזמן את המצב, לא מנע אותו, לא נקט בצעדי הטיפול המתאימים, או שהוא נכשל בניהול ראוי של הלידה, מה שהוביל לפגיעה שלך או של תינוקך, חשוב שתפני לייעוץ של עורך דין מיומן.
עורך הדין יבחן את נסיבות המקרה שלך ללא עלות, ימליץ על הצעדים המשפטיים בהם ניתן לנקוט וייצג אותך בתביעה לגביית נזקים מקסימליים. חשוב שתצרי קשר בהקדם לקבלת מלוא המידע על זכויותייך.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן