ניתוח הארכת גידים: על רשלנות רפואית ועל פיצויים הולמים

רשלנות רפואית בניתוח הארכת גידים
תוכן עניינים

פגיעות בגידים מתרחשות מדי יום ותביעות רשלנות רפואית מוגשות על ידי אלפי נפגעים ברחבי הארץ, מדי שבוע. הנזק שנגרם יכול להיות כואב להפליא, שכן גידים עלולים להיקרע או להימתח, ולהוביל לכאבים עצומים

כמו כל חלק בגוף, גידים יכולים להיפגע כתוצאה משימוש יתר, תנועות חוזרות ונשנות, או הפעלת מאמץ מוגזם. התוצאה היא מצבים כמו פגיעת מאמץ חוזרת, או דלקת בגידים. לאחר פגיעה ברצועה, הנפגע עשוי להתקשות לשאת משקל כתוצאה מהכאב במפרק והנפיחות, אבל ניתוח הארכת גידים, כשהוא מבוצע כראוי, יכול לתקן את הפגיעה.

השלכות פגיעה בגידים

פגיעה בגידים גורמת לחוסר נוחות שיכולה להיות משמעותית לנפגעים, להוביל לירידה בהכנסה הצפויה ולגרום ללחץ לנפגע ולבני משפחתו. ירידה או אובדן הכנסות משפיע על רמת החיים, ובמקרים מסוימים עלול להוביל גם לקשיים כלכליים.

הפגיעה עשויה לדרוש טיפולים כמו משככי כאבים אנטי דלקתים, זריקת קורטיזון, אנטיביוטיקה, או אפילו ניתוח הארכת גידים, במקרים חמורים. יתכנו הוצאות נוספות כמו תעריפי נסיעות לבית החולים או לטיפולי פיזיותרפיה, ועלויות רכישת ציוד עזר מתאים.

מה צריך לקרות מרגע האבחנה?

מרגע האבחנה על פגיעה בגיד, הרופא צריך להחליט אם הטיפול יהיה תרופתי או להתמקד בפיזיותרפיה, או שיש צורך בהתערבות של ניתוח קרע בגיד. כאשר הרופא לוקח בחשבון את מאפיינה הפגיעה וחומרתה, הוא מקבל את ההחלטה לפי היקף הקרע, גיל המטופל, וההיסטוריה הרפואית שלו.

אם הוחלט על אפשרות של ניתוח הארכת גידים, המטופל מקבל הסבר לגבי הניתוח שיתקן את הנזק בגיד, כולל הנחיות לגבי תקופת ההתאוששות עד שהגיד יחלים. אם התרחש קרע בגיד הכתף, התערבות כירורגית היא האפשרות היחידה ויש לבצע ניתוח זה במהירות האפשרית על מנת לאפשר למטופל את הסיכוי הטוב ביותר להחלמה.

הייתם קרבן לרשלנות רפואית של ניתוח גיד בכף היד?

השימוש בידיים חיוני ביותר לתפקוד יומיומי ולתפקוד כללי. בין אם אתם עוסקים בעבודה מאומצת או בתפקיד ניהולי, אם התפקוד ביד נפגם, הפגיעה עלולה להשפיע באופן משמעותי על חייכם. מהיכולת לספק לבני המשפחה שלכם את איכות החיים, ועד לרשלנות רפואית של ניתוח גיד בכף היד, יש השפעה מכרעת על ההתנהלות, בכל הנוגע לנזקים.

אם אתם מאמינים שהמנתח שלכם טעה וגרם לכם להחמרת הפגיעה, חשוב שתתייעצו בהקדם עם עורך דין מיומן בתביעות רשלנות רפואית.

מה הרופא יכול (או צריך) לעשות?

התנהלות תקינה של הרופא המנתח מתחילה עם סקירת ההיסטוריה הרפואית מלאה ויסודית של המטופל והתלונה הרפואית שלו. ההסבר של המטופל צריך להיות מפורט מעוד לגבי אופן הפגיעה בגיד, והתסמינים מהם הוא סובל. בהמשך, הרופא יבדוק את האזור הפגוע על מנת לקבוע אם מתרחש פגם ברור בגיד.

בשלב הבא, הרופא מעריך את טווח התנועה בהתאם לאזור הפגיעה, כדי לקבוע אם התרחש קרע בגיד הכתף, ומהי מידת הפגיעה בכוח השרירים. הוא יבקש מהמטופל לבצע תנועות שונות על מנת להבין את חומרת הפגיעה. בהתאם לממצאים, הוא יכול להזמין סריקת MRI כדי להעריך במדויק את חומרת הפגיעה בגיד.

בחלק מהמקרים, הרופא עלול להחמיץ אבחנה נכונה או לאבחן את הפגיעה באופן שגוי, ובנסיבות אלה, ובמיוחד אם הרופא ביצע ניתוח הארכת גידים אך טעה בהליך או באבחנה המדויקת, יתכן שיש לכם אפשרות להגיש טענת רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוח הארכת גידים: שאלות ותשובות

מה יהיו הטיעונים העיקריים של תביעת רשלנות רפואית בניתוח קרע בגיד?

הגיד מחבר בין המפרק לשרירים ומאפשר לבצע פעילויות ותנועות שונות. אנשים שסובלים, למשל, ממצבי כאבים בגיד אכילס, אינם מסוגלים לבצע פעילות ספורטיבית או תנועות שגרתיות, וחווים כאבים עזים שמגבילים את תנועותיהם. בהתאם למיקום הפגיעה, הקרע בגיד יכול להיות חלקי או מלא, אבל ניתוח הארכת גידים יכול לתקן את המצב.

הטיעונים הנפוצים הנוגעים לרשלנות רפואית כוללים קביעת טיפול שגוי למקרה של כאבים בגיד אכילס, או אי אבחון הפגיעה. אם לא בוצעו כל הבדיקות המתאימות, אז יתכן שהרופא יקבע אבחנה שגויה, ויחליט, למשל, שהכאבים נובעים מנקע ולא מפגיעה מהותית בגיד.

מה ההשלכות של אבחון שגוי של קרע בגיד?

טעות האבחון החמורה ביותר מתרחשת כשהרופא מאבחן את הקרע בגיד, אבל מאמין שהגיד יותר שלם מכפי שהוא באמת. ההשלכות של אבחון שגוי זה הן שאם הקרע בגיד אכילס, למשל, חמור ביותר, ואינו מטופל כראוי באמצעות ניתוח הארכת גיד אכילס, אז עלול להתרחש קרע שלם, כלומר, כאב וסבל משמעותיים, נוספים ומיותרים עבור המטופל, עם סיכוי מוגבר להחמרת המצב במועד מאוחר יותר.

גם כשהמטופל אינו מקבל את הטיפול המתאים למקרה הפגיעה בגיד, כמו למשל טיפול פיזיותרפיה לאחר ניתוח הארכת גידים, יתכן שיש עילה להגשת תביעת פיצויים, בגין אותם כאבים וסבל נוספים, והתפקוד המופחת שנגרם כתוצאה מהרשלנות של הצוות הרפואי.

מתי מתקיימת עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית על ניתוח הארכת גידים?

בכל מקרה שבו הרופא או הצוות הרפואי נכשלו באבחון הפציעה שלכם, למרות תיאור התסמינים שאותם אתם חווים, אבל הרופא לא אבחן כראוי שאתם סובלים מנזק גידים מסוג כלשהו, לא בדק אתכם כראוי, וגרם לעיכוב בטיפול שלכם, יתכן שיש לכם עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בגין הכאבים הנוספים, הסבל החמור וכל צורה של תפקוד מופחת במפרק הפגוע, שהיה תוצאה ישירה של אי אבחון הפגיעה.

כי בהתנהלות רפואית נכונה, הרופא צריך ליידע אתכם על סיכוני הפגיעה ומאפייני ניתוח הארכת גידים, כך שתהיה לכם אפשרות לקבל החלטה מושכלת באשר לאפשרויות הטיפול שלכם.
כלומר, הרופא חייב להקפיד על זהירות מקיפה כדי להבטיח שלא תיפגע כתוצאה מהתנהלות רשלנית שלו. תביעות רשלנות רפואית שנוגעות להתנהלות שגויה במהלך ניתוח קרע בגיד, יכולות להתמקד בטיעונים של העדר טיפול הולם שהוביל לזיהום, בשל העדר אבחון במסגרת הזמן הנכון, או העדר קבלה על התערבות כירורגית לצורך תיקון הגיד.

למה רשלנות רפואית בניתוח גיד בכף היד נחשבת לחמורה במיוחד?

הגידים בכף היד אחראים על תנועות הכיווץ והשחרור של האצבעות, והם חיוניים לביצוע תנועות של אחיזה והנעת האצבעות. מטרת ניתוח קרע בגיד מתבצע כדי לתקן את הגיד ביד כשהוא נפגע או מפוצל. גם מקרה של ניתוח גיד בכף היד, כשאינו מבוצע נכון, עלול לגרום לזמן ריפוי ממושך או לאובדן התפקוד בכף היד, ויכול להתרחש אם המטופל אינו מופנה לטיפול פיזיותרפיה במסגרת הזמן המתאימה.

קל להגיע אל הגידים, ולכן ברוב המקרים, ניתוח גיד בכף היד, שמתבצע תחת הרדמה מקומית ומתנהל נכון, יכול לתקן את הפגיעה.

צוות משפטי בקיא ברשלנות רפואית מלווה אתכם לאורך כל ההליך המשפטי עד להשגת הפיצויים

תביעות בגין נזקי גוף שקשורות לרשלנות רפואית במהלך ניתוח הארכת גידים יכולות להיות מורכבות, ולכן חשוב להתייעץ עם צוות שפטי במשרד עורכי דין שמתמחה בתביעות רשלנות הנוגעות לנזקי גוף. חשוב שעורכי הדין יהיו מחויבים להצגת טענותיכם בבית המשפט באופן מלא, ושתהיה להם מיומנות ובקיאות בתחום זה של החוק.

רק צוות משפטי עם ניסיון עשיר בתחום יכול לעזור לכם ולבני משפחתכם לקבל את הפיצוי המלא וההוגן בגין הליך הארכת גיד אכילס שלא בוצע נכון, או כל הליך אחר שבוצע במטרה לתקן את הפגיעה בגידים אבל הסתיים ברשלנות מצד הצוות הרפואי.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן