רשלנות רפואית בבית חולים: סוגי עוולות במטופלים וההגנות הזמינות

רשלנות רפואית בבית חולים
תוכן עניינים

בכל מקרה מצער של אשפוז בבית חולים, וקבלת טיפול שגוי, עיכוב בטיפול, אבחון שגוי או מאוחר, או כל סוג של רשלנות רפואית אחרת מצד רופאים, מנתחים או אנשי צוות רפואיים אחרים, חשוב שתדעו שיש לכם זכויות שיאפשרו לכם למצות את הדין עם האחראים.

באתר MedLawyers תוכלו למצוא את מיטב המומחים בתחום, שזמינים לענות על שאלותיכם ולספק לכם ייעוץ וליווי מקיף, לאחר בחינת נסיבות המקרה וקביעת העילה להגשת כתב תביעה. כך שאם חוויתם מקרה של בית חולים רשלנות רפואית, חשוב שתבינו איך להתנהל, ואיך לתבוע את זכויותיכם.

הנקודה שחשוב להפנים היא שרשלנות רפואית היא עבירה קשה שעלולות להיות לה השלכות חמורות על מטופלים שעברו ניתוח או כל סוג אחר של טיפול רפואי, ובמקרים בהם אנשי מקצוע רפואיים אינם עומדים בסטנדרטים המקובלים של טיפול, ולמטופלים נגרמה פציעה או נזק, יתכן שמתקיימת עילת תביעת רשלנות רפואית.

מהי רשלנות רפואית בבית חולים ואיך להתנהל במקרה שנפגעתם?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה שעלולה להתרחש בבתי חולים ובמסגרות בריאות אחרות. אם אתם תוהים מהי רשלנות רפואית, העובדה העיקרית שאתם צריכים להכיר היא שתחום זה מתייחס לכישלון של איש מקצוע רפואי לספק טיפול הולם למטופל, וכתוצאה מכך נגרמה למטופל פגיעה או פציעה חמורה, או שחלילה ההתנהלות הרשלנית הובילה למותו.

רשלנות רפואית עשויה להתבטא במגוון אופנים, כולל אבחון שגוי, איחור באבחון או העדר אבחון, טעויות במתן תרופות, טעויות בביצוע ניתוחים או כל התנהלות אחרת שבוצעה בשוגג או במכוון, והובילה לפגיעה חמורה במטופל.

סוגי נזקים שנגרמים בעקבות רשלנות רפואית

על מנת שטיעוני תביעת רשלנות רפואית יתקבלו בביצת המשפט, התביעה נדרשת להוכיח כי רשלנות הרופא גרמה לנזק צפוי, שעשוי להתבטא במגוון אופנים, כולל:

  • כאב וסבל
  • עלות חשבונות רפואיים עקב טיפול רפואי נוסף
  • אובדן כושר השתכרות
  • אובדן היכולת ליהנות מהחיים.

בתביעות נזקי גוף רשלנות רפואית, ההיבט העיקרי אותו יש להוכיח הוא קביעת העובדה שרשלנות הרופא במסגרת הטיפול שהתקיים בביצת החולים, גרמה לנזק. כך, לדוגמה, דמיינו מטופל שמגיע לחדר מיון, עם תלונה על כאבים בכף רגלו.

טיעוני התביעה מוכרעים על ידי עדות מומחה רפואי

הרופא בודק את כף הרגל ומאבחן פגיעה קלה בלבד, ללא ביצוע צילום רנטגן וללא איתור שבר קיים. המטופל יוצא מבית החולים עם חבישה בלבד, אבל חוזר כעבור יומיים, כשמצבו הבריאותי מחמיר. בשלב זה, רופא אחר מאבחן כראוי את השבר.

מבחינה טכנית, הרופא הראשון כנראה התרשל בכך שלא איבחן כראוי את השבר, אבל הבעיה כאן היא קביעת חומרת הנזק – איזה סוג של פציעה או נזקים נגרמו למטופל עקב האבחנה שהוחמצה?

זה המקום שבו תנוצל עדות של מומחה רפואי אחר, שיציג בפני ביצת המשפט את האופן בו גם עיכוב של יומיים באבחון הולם, הוביל לנזק שנגרם למטופל ולכן גם יש מקום לקבל את תביעת הנפגע לפיצוי.

והנה עוד נקודה שחשוב שתפנימו: לבתי החולים יש אחריות משפטית ואתית לספק טיפול איכותי למטופליהם

כאשר רופאים וצוותים רפואיים אינם עומדים בסטנדרטים של הענקת טיפול הולם, ההשלכות עלולות להיות הרסניות הן עבור המטופל והן עבור משפחתו. במקרים מסוימים, רשלנות רפואית עלולה להוביל לפציעה קבועה או לנכות, והיא גם עלולה להיות קטלנית.

אם אתם או אדם קרוב אליכם סבלתם מהתוצאות של טיפול רשלני שקיבלתם בבית חולים, חשוב לפנות לליווי משפטי בהקדם האפשרי. עורך דין רשלנות רפואית יכול לעזור לכם להבין את הזכויות והאפשרויות שלכם, וינקוט בצעדים הדרושים על מנת לחייב את הנהלת בית החולים או כל איש מקצוע רפואי אחר שהיה מעורב בטיפול הרשלני בכם, לשאת באחריות למעשיהם.

מתחילים עם בדיקת נסיבות המקרה ואיסוף הראיות

הליך תביעת רשלנות רפואית בבית חולים מתחיל עם בדיקת נסיבות המקרה ואיסוף חומר הראיות הדרוש, כולל חשבונות רפואיים, רישומי טיפולים וכל מסמך רלוונטי אחר שמתעד את אופן ההתנהלות בטיפול בכם.

וזה לא הכול, יש לצרף לכתב התביעה גם תיעוד של כל תקשורת שהתקיימה ביניכם לבין צוות בית החולים, כולל אסמכתא לדיווח לרשויות החוק על הפגיעה שנגרמה לכם, אם הגשתם תלונה. הנה כמה סוגים נפוצים של רשלנות רפואית בניתוח:

  • ניתוח מיותר רשלנות רפואית כשהמנתח ניתח את האיבר הלא נכון או ביצע הליך כירורגי באופן שגוי.
  • השארת חפצים זרים בתוך גופו של המטופל כמו פדים רפואיים או אביזרי ניתוח.
  • ביצוע עיקור של הציוד שלא כראוי וחשיפת המטופל לסיכון של זיהום.
  • מתן מינון לא נכון של הרדמה.
  • ביצוע טעות במהלך הניתוח, כגון ניקוב איבר.

השלכות רשלנות רפואית במסגרות בתי חולים

לרשלנות רפואית עלולות להיות השלכות חמורות הן על המטופל והן על איש המקצוע הרפואי. מטופלים שסבלו מפגיעות בעקבות התנהלות רשלנית של רופאים, עלולים לסבול מנזקים פיזיים, והפסדים כספיים כתוצאה מפציעותיהם, לצד נזקים כמו אובדן כושר עבודה וצורך בביצוע שינויים משמעותיים בחיים. כל הנזקים האלו מוגדרים כנזקים ממוניים והם נכנסים לסעיפים מיוחדים בכתב התביעה.

נזק לא ממוני רשלנות רפואית מוגדר כנזק רגשי, כמו אובדן ההנאה מפעילויות שבעבר היו מהנות, פגיעה באיכות החיים, כאב וסבל, וחוסר יכולת לנהל מערכות יחסים רומנטיות. רופאים או אנשי צוות רפואיים שנמצאים אשמים בהליכים בבית המשפט ואחריותם נקבעה, עלולים לקבל, לצד פסיקת הפיצוי הגבוה, גם עונש של שלילת הרישיון שלהם להמשיך לעסוק ברפואה.

ייצוג משפטי ותמיכה בראיות

אז אם עברתם ניתוח או סבלתם מסיבוכים בלתי צפויים או חמורים בכל טיפול רפואי אחר שקיבלתם במסגרת בית החולים, חשוב שתתייעצו עם עורך דין מומחה בתחום, בהקדם האפשרי, כדי לקבוע אם הסיבוכים היו תוצאה של רשלנות רפואית או היו פשוט סיכון ידוע מראש של ההליך.

לאחר בדיקת נסיבות המקרה וקביעת היתכנות של רשלנות רפואית ואיסוף הראיות, עורך הדין יזמין חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח, שתוצג על ידי איש מקצוע רפואי מומחה בתחום התביעה שלכם, והיא תוצג בבית המשפט כתמיכה בכתב התביעה שלכם.

דוגמה לרשלנות רפואית במצב של אבנים בכליות

אבנים בכליות הן מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים מדי שנה. בעוד שברוב המקרים ניתן לטפל במצב בעזרת שינויים באורח החיים ובטיפול תרופתי, ישנם מקרים בהם עלולה להתרחש רשלנות רפואית, וזה יכול לגרום לסיבוכים חמורים ואף למוות.

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר איש מקצוע רפואי נכשל במתן שירות וטיפול נאותים למטופל. זה יכול לכלול אבחנה שגויה, טיפול שגוי, או אפילו הזנחה. במקרה של אבנים בכליות רשלנות רפואית עלולה להתרחש אם איש מקצוע רפואי לא מצליח לאבחן כראוי את המצב, לא מספק טיפול הולם או לא עוקב כראוי אחר התקדמות המטופל.

כך שאם אתם או אדם קרוב אליכם סבל ממקרה כזה ואתם חושדים שהייתה רשלנות רפואית של הרופא או של צוות רפואי, כדאי שתתייעצו עם עורך דין שיש לו ניסיון בתחום, שיסייע לכם להבין את האפשרויות המשפטיות שלכם ולתבוע פיצוי על כל נזק שנגרם לכם.

חשיבות הייעוץ המשפטי המקיף

משרד עורכי דין עם צוות מיומן ומקצועי, שיש לו מוניטין מצוין בתחום וניסיון עשיר, ייצג אתכם בהליכים בבית המשפט. מקרי רשלנות רפואית הם מקרים מורכבים להוכחה ולכן הם דורשים ידע ומומחיות מיוחדים כדי לסיים אותם בהצלחה.

באתר MedLawyers תוכלו למצוא משרד עורכי דין רשלנות רפואית בנתניה או בכל מקום אחר בארץ, עם צוות מקצועי קשוב ומסור שיספק את השירותים שאתם מחפשים. מומלץ לבחור חברת עורכי דין גדולה, שיש לה שפע משאבים ואנשי צוות מומחים בתחום, אבל מצד שני, גם אם תבחרו במשרד בוטיק, תקבלו יחס אישי מעורך הדין שילווה אתכם בהליכים.

בשורה התחתונה, מיטב המומחים בתחום זמינים לייצג אתכם עד להשגת התוצאות המבוקשות

לא משנה היכן אתם נמצאים בארץ, יש לנו את מיטב המומחים המשפטיים הזמינים לייצג אתכם בהליכים, עם שירותים ברמה גבוהה, וטיפול מסור כפי שניתן לצפות ממשרדי עורכי דין מובילים בתחום.

חשוב שתבחרו את משרד עורכי הדין שמתאים היטב לצרכים שלכם, ושיש לו ניסיון בייצוג לקוחות שעברו מקרה של רשלנות רפואית בבית חולים, בנסיבות דומות למקרה שלכם.

בחירת הצוות המשפטי שילווה אתכם וייעץ לכם היא החלטה חשובה הדורשת שיקול דעת ומחקר מקיף, ואנחנו זמינים לסייע לכם גם בהתאמת עורך הדין שיתאים להעדפות שלכם, עם מוניטין מצוין וניסיון של שנים בתחום, כך שתוכלו לקבל את הייצוג המשפטי הטוב ביותר האפשרי, עד להשגת התוצאות המבוקשות.

המומחים של MedLawyers עונים על השאלות הנפוצות שלכם:

מהי רשלנות רפואית?

רופא נוהג ברשלנות בכל מקרה בו הוא נכשל במתן טיפול איכותי כפי שרופא מוכשר אחר באותו תחום היה מספק, ובנסיבות דומות.
כך למשל, במקרה של הפרת זכויות המטופל במסגרת חדר מיון רשלנות רפואית, מטופלים נדרשים להוכיח התקיימות שני תרחישים עיקריים על מנת להוכיח את טיעוניהם: סטנדרט הטיפול שהיה צריך להתקיים; והפרה של סטנדרט הטיפול.

מהם יחסי רופא-מטופל?

ברוב המקרים, דרישת הוכחת התקיימות יחסי רופא-מטופל בתביעות רשלנות רפואית, די פשוטה לקביעה. כאשר רופא בודק מטופל או נותן טיפול במסגרת בית החולים, נוצרים יחסי רופא-מטופל, ואין צורך להוכיח התמשכות מערכת יחסים זו מעבר לטיפול הראשוני, אלא רק שהקשר התקיים כאשר התרחשה הרשלנות לכאורה.
במקרים רבים, תיעוד של קבלת המטופל לחדר המיון וכל תוכנית בדיקות וטיפולים שנקבעו לו, מספיקים להוכחת עילת התביעה, אלא שיש להתחיל בהליכים מיד, לפני שהתביעה תיפסל עקב התיישנות תביעות נזיקין רשלנות רפואית.

מי אחראי לרשלנות רפואית במצב חירום?

אם חולה נפצע על ידי רופא, מנתח או צוות רפואי במצב חירום רפואי, האחריות מוטלת על איש המקצוע שהתנהל בפזיזות או ברשלנות, כלומר, הרופאים, האחים והאחיות, או כל אנשי הצוות הרפואי האחרים שהגיבו ראשונים למצב החירום בטיפול הראשון שניתן בתנאי השטח, או בהתנהלות רשלנית של אבחון או טיפל במסגרת חדר המיון.

מה אם צוותים רפואיים בחדר המיון מסרבים לטפל בחולים?

כל בית חולים שמקבל מימון ממשלתי, כפוף להוראות החוק. במסגרת טיפולים שמתבצעים בחדר המיון, הצוותים אינם רשאים להרחיק אף אחד, ללא קשר ליכולת התשלום של שלהם, או כל סיבה אחרת שתהיה להם להימנע ממתן הטיפול הדרוש. רופאים וצוותים רפואיים בחדרי מיון נדרשים לבצע בדיקות רפואיות; ולהוביל לייצוב ראשון ומיידי של המטופל.
הפרה של כללים אלו עלולה להוביל לעילת תביעת רשלנות רפואית, גם במקרים בהם צוותי חדר המיון העבירו את המטופל לקבלת הטיפול במקום אחר. בכל מקרה של סירוב לטפל במטופלים במסגרת חדר המיון, או הימנעות ממתן הטיפול הראשון הנדרש, תתקיים עילת תביעת רשלנות רפואית, שתופנה נגד הנהלת בית החולים והצוותים הרפואיים בחדר המיון.

 

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן