רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי: איך הכי כדאי להתנהל?

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי
תוכן עניינים

עברתם ניתוח בקע מפשעתי שהוביל לפציעה, מחלה אחרת או לנזק חמור? מאמינים שהמקרה שלכם הוא תוצאה של רשלנות רפואית? אלפי אנשים עוברים ניתוח בקע מדי שנה, וחלק מהניתוחים האלו מצריכים המשך טיפול רפואיאו אפילו ניתוח שני, מכיוון שהניתוח הראשון יוצר סיבוכים חדשים.

אם אתם או אדם קרוב אליכם עברתם ניתוח בקע שהוביל לצורך בהמשך טיפול רפואי או לביצוע ניתוח שני, עורך דין מומחה בתחום יסביר לכם את סיכויי התביעה שלכם בבית המשפט, וידרוש פסיקה לפיצויים שיכולים להסתכם במאות אלפי שקלים.

אבל קודם בואו נבין רגע מה זה בקע מפשעתי

בקע מפשעתי מתרחש כשרקמת שומן של חלק מאיבר דוחפת נקודה מוחלשת בשרירי דופן הבטן. שלפוחית השתן, המעיים או איברי המעיים קשורים ברוב המקרים לבקעים, והסוגים העיקריים הם בקעים בסרעפת ובקעים מפשעתיים.

בקע סרעפתי מופיע בקיבה ובקעים מפשעתיים מופיעים במפשעה, כשהגורם העיקרי הוא חולשת דופן הבטן. הבקע יכול להתרחש גם מסיבות אחרות כמו:

  • היסטוריה משפחתית של בקעים
  • פציעה שהובילה להתרחשות בקע
  • ניתוח קודם שגרם נזק של היווצרות בקע
  • השמנת יתר.

התסמין השכיח ביותר של בקע הוא כאב וברוב המקרים הטיפול שנקבע הוא ניתוח בקע, שבמהלכו הרקמה, האיבר או הקריעה מתוקנים או ממוקמים מחדש בדופן הבטן. שני הסוגים הנפוצים ביותר של ניתוחי בקע הם ניתוחים פתוחים או ניתוחים לפרסקופיים.

ניתוחים פתוחים מחייבים את המנתח לפתוח את הבטן לביצוע הניתוח, וניתוחים לפרסקופיים מתבצעים באמצעות חתך שמאפשר למנתח להחדיר מכשיר ארוך ומצלמה לביצוע הניתוח בגישה פולשנית מינימלית. כמו בכל ניתוח, קיימים סיכונים וסיבוכים שכרוכים בניתוח בקע ויכולים לכלול:

  • סיכונים שקשורים להרדמה כללית
  • בקע חוזר
  • דימום מוגזם במהלך הניתוח או לאחריו
  • התפתחות זיהום.

אם הניתוח הסתיים עם פגיעה, יכול להיות שזאת רשלנות רפואית. שימו לב:

ניתוח בקע הוא הליך נפוץ ולכן אם הוא מסתיים עם פציעה חמורה או סיבוכים, ברוב המקרים יתברר שהסיבוכים הם תוצאה של רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי. רשלנות של מנתחים או צוותים רפואיים במהלך הניתוח עלולה להוביל לסיבוכים נפוצים כמו:

פגיעה בשלפוחית השתן

מתרחשת ברוב המקרים במהלך הצבת המכשיר הרפואי. מכיוון שהאנטומיה כוללת איברים וחלקי גוף רבים ושונים, איברים אלו עלולים להיפצע במהלך ניתוח בקע מפשעתי.

במקרים נדירים, עלולה להתרחש פגיעה בכלי הדם

למרות שסיבוך זה נדיר, פגיעה אפשרית בניתוח בקע מפשעתי היא פגיעה בכלי הדם, שנובעת מהשימוש בכלים הרבים בהם המנתח משתמש לטיפול באזור. פגיעות בכלי דם עלולות להיות מסוכנות במיוחד כאשר הן גורמות לדימום מוגזם.

פגיעה בוורידים

פגיעה זו עלולה להתרחש במהלך ניתוח בקע מפשעתי, והתוצאה היא היצרות פיברוטית של הוורידים.

אילו סיבוכים עלולים להתרחש בניתוח בקע מפשעתי ללא קשר לרשלנות רפואית?

בנוסף לפגיעות ופציעות, סיבוכים לאחר ניתוח בקע מפשעתי עלולים להתרחש, והם מצריכים תשומת לב, מעקב צמוד וזיהוי מהיר של המנתח והצוות הרפואי. הסיבוכים האפשריים יכולים להיות:

  • היווצרות המטומה
  • שימור שתן
  • חסימת מעיים
  • בעיות נוירולוגיות
  • כאבים ונפיחות באשכים
  • התפתחות זיהום ופצעים
  • נקב ברקמה או באיברים סמוכים
  • רקמת צלקת מוגזמת
  • הישנות הבקע
  • דימום פנימי
  • אובדן איברים
  • אלח דם
  • או מוות.

אחד הגורמים הנפוצים ביותר לפציעה לאחר ניתוח בקע הוא תוצאה של נזק איסכמי, שנגרם מהגבלה באספקת הדם לרקמות בגלל מחסור בחמצן שדרוש לחילוף החומרים בתאים. במקרים של בקע מפשעתי, אזורי המפשעה עלולים להיפגע, ולהוביל לצורך בהסרת האשך.

חשוב שעורך הדין שלכם יידע לזהות האם הפגיעה או הסיבוך נבעו מרשלנות רפואית מכיוון שאתם עשויים להיות זכאים לפיצויים אם התביעה תוכיח שהמנתח התרשל.

מי אחראי לסיבוכי ניתוח בקע?

מכיוון שכל ניתוח בקע מתבצע באופן שונה, התשובה לשאלה זו תלויה בהליך שבוצע. אבל כשמטופל חווה סיבוכים בלתי צפויים לאחר ניתוח בקע, יתכן שהבעיה היא המכשירים או הציוד שבהם המנתח השתמש לתיקון הבקע, מה שיכול להוביל לתביעה שמופנית נגד היצרן.

במקרה אחר, התביעה מתמקדת באופן ביצוע הניתוח, ואם ניתן להוכיח התנהלות שגויה של המנתח, קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע שמופנית נגד המנתח או כל איש מקצוע אחר בתחום הבריאות אשר ביצע טיפול תת סטנדרטי.

למה חשוב להבדיל בין אחריות לציוד רפואי לבין רשלנות רפואית של מנתח?

אלו הם שני מקרים שונים מבחינת ההוכחה, אבל מה שחשוב יותר להבין זה שתביעות של רשלנות רפואית בניתוח בקע כוללות במקרים רבים מהמורות פרוצדוראליות ייחודיות שהתובע צריך להתגבר עליהן, כגון הגשת תצהיר של עד מומחה שיעיד על ההתנהלות הרשלנית של המנתח, או איסוף הראיות הדרושות להוכחת הנזק.

במקרה של אחריות למוצרים, לעומת זאת, קל יותר מבחינה פרוצדוראלית לנהל תביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע, כי אין ראיות מיוחדות שיש לאסוף לפני התביעה. אז איך הכי כדאי להתנהל במקרה שלכם? אם אתם חווים תסמינים שעלולים להצביע על התנהלות רשלנית של המנתח, אל תנסו לענות על השאלות האלו לבד, ופנו לקבלת ייעוץ משפטי שיבהיר את סיכויי הצלחת התביעה שלכם.

מתי מתרחשת רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי?

למרבה הצער, לא כל מנתח הוא איש מקצוע אמין ומוכשר. רשלנות רפואית בניתוח בקע מתרחשת בעיקר בגלל טעויות שהמנתח שלכם עשוי לבצע לפני ההליך או במהלכו:

  • העדר אבחון התסמינים
  • אבחון שגוי של התסמינים
  • העדר יידוע על הסיכונים בהליך
  • ביצוע ניתוח מיותר
  • שימוש בטכניקה כירורגית שגויה
  • הותרת חפץ זר, כגון כלי כירורגי בתוך הגוף
  • ביצוע הניתוח בחלק השגוי של הגוף
  • עיכוב באבחון שמוביל לחולשת השרירים הסובבים או לפציעה נוספת מהבקע
  • שגיאות במהלך הניתוח שמובילות לפגיעה עצבית או לפגיעה באיברים הסובבים
  • התנהלות לקויה של המנתח או הצוות הרפואי במהלך הניתוח.

תוצאות רשלנות רפואית בניתוח בקע עלולות להוביל לסיבוכים רפואיים חמורים, מצוקה רגשית ואולי אפילו מוות. אז אם המנתח שלכם לא עמד בסטנדרט הטיפול הנכון במהלך הניתוח, כדאי שתנקטו בצעדים משפטיים.

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע יכולה לזכות בפיצויים בגין עלות טיפול רפואי נוסף וסוגים אחרים של אובדן שנובעים מהניתוח הלקוי, כולל רכיבי כאב וסבל. כדי למצות את זכויותיכם, עליכם להקפיד על שני צעדים קריטיים:

לקבל אבחנה מלאה של הבעיות הבריאותיות שנגרמו לכם כתוצאה מהניתוח הכושל; ולאסוף ראיות שמעידות על הניתוח הלקוי, כולל רישומים שמתעדים את ההליך, צילומים וכל ראיה אחרת שניתן להעביר לעורך הדין שלכם.

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי: שאלות ותשובות

מה זה בקע מפשעתי?

במצב של נקודה חלשה בדופן המפשעה, איברים ורקמות יכולים לבלוט, ובליטה זו נקראת בקע. יש תינוקות שנולדים עם בקע, ובמקרים אחרים, בקע מפשעתי מתרחש עם הגיל.
כך או אחרת, בקע מפשעתי הוא מכוער ויכול להיות כואב מאוד. גורמי סיכון שכיחים כוללים הרמת חפצים כבדים, הריון, גיל, והקאות או שיעולים חוזרים ונשנים.

מה העילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי?

ארבעת הטיעונים הנפוצים בתביעות רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי הן:

היה פגם בעיצוב רשת הבקע;
היה פגם בייצור המכשירים ששימשו לניתוח;
הרופא המרדים נתן למטופל מינון גבוה או נמוך מדי של חומר הרדמה;
המנתח התנהל ברשלנות במהלך הניתוח.

מה עושים כשהכאב והסבל הם תוצאה של רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי?

יש לפנות לקבלת טיפול רפואי. לדוגמא, אם אתם סובלים מכאבי ראש עשים ומעולם לא חוויתם כאבי ראש מסוג זה עד לאחר הניתוח לתיקון הבקע, לא משנה אם כאבי הראש החלו מיד או שנים לאחר הניתוח, זה יכול להיות סימפטום של ניתוח לקוי.
לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין, שיזמין מומחה רפואי שיבחן את נסיבות המקרה ויידע לקבוע את התסמינים הם תוצאה של רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי.

אילו פיצויים אפשר לקבל בתביעת פגיעה בניתוח בקע מפשעתי?

התובעים בתביעות רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי יכולים לקבל פיצויים בגין הסבל והכאב שנגרם להם. הפילויים מכסים נזקים ממוניים ושאינם ממוניים. ערך הנזקים האלו יכול היקבע באמצעות משא ומתן והגעה להסדר; או בהתאם להחלטת השופט שמקבלת תוקף של פסק דין;
בין היתר, סכום הפיצויים שייקבעו תלוי בערך הנזקים הממוניים של התובע; ובהערכת הנזקים הלא ממוניים שלו. לכן, כשיודעים מה אפשר לטעון בכתב התביעה, אפשר להבין טוב יותר את ערך התביעה.

חושבים שאתם צריכים עורך דין לרשלנות רפואית?

אם אתם או אדם קרוב לכם סבל מפגיעת ניתוח בקע, כדאי שתתייעצו עם עורך דין שיסייע לקבוע אם הפציעה או המחלה שלכם הם תוצאה של רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי. כאשר הניתוח שלכם מוביל לנזק גופני נוסף, ולחשבונות רפואיים נרחבים, החמצת עבודה וכאב וסבל, הגיע הזמן שתקבלו את הפיצויים המגיעים לכם, אם הנזקים נובעים מתוצאה של רשלנות רפואית.

עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית יסייע לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם. הוא יאסוף את הידע הדרוש לתביעה, יקבע את גובה הפיצויים המגיעים לכם, ייצג אתכם בדיונים המשפטיים, ויחתור לקראת סיכויי הצלחה גבוהים בתיק שלכם.

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי עלולה להוביל למספר השלכות ארוכות טווח שאתם לא רוצים להתמודד איתן, אז כדאי שתניחו לעורך הדין שלכם להילחם בשבילכם כך שתוכלו להתמקד בריפוי ובהשבת איכות חייכם.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן