רשלנות רפואית בניתוח מעקפים: מתי אפשר לתבוע?

רשלנות רפואית בניתוח מעקפים
תוכן עניינים

רופאים וצוותים רפואיים חייבים להקפיד על נהלי הטיפול המקובלים וההגיוניים בהתאם לסטנדרט הטיפול המתאים. כשהחובה הזו מופרת, לנפגעים יש את הזכות להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית על מנת לתבוע פיצויים בגין כל נזק שנגרם להם כתוצאה מהטיפול הרשלני.

במילים הכי פשוטות, רשלנות רפואית בניתוח מעקפים מתרחשת כשמנתח לב או איש צוות רפואי אחר מפר את חובת הזהירות המוטלת עליו כלפי המטופל. הנה כמה טעויות כירורגיות נפוצות שעשויות להצדיק תביעת רשלנות רפואית בניתוחי לב:

  • כשהמנתח או הצוות הרפואי משאירים כלי כירורגי בגוף המטופל;
  • כשהניתוח מתבצע באופן שגוי;
  • כשהמנתח משתמש בטכניקה כירורגית שגויה שגורמת לנזק נזק עצבי, זיהום או סיבוך אחר;
  • כשהרופא המרדים נותן למטופל חומר הרדמה במינון גבוה מדי;
  • כשהמנתח מנקב איבר בטעות שאין ממנה דרך חזרה.

מה תטען התביעה?

התביעה תצטרך להוכיח את הטענות הבאות בכל מקרה של רשלנות רפואית בניתוח מעקפים:

שחובת הזהירות מצד הרופא לא התקיימה

התביעה תתבקש להראות שהנאשם חייב את מידת הטיפול הזהיר למטופל. ברוב המקרים, קביעת חובה זו פשוטה במקרים של רשלנות רפואית בניתוח מעקפים, מכיוון שהחובה קיימת ברגע שנוצרת מערכת יחסים של רופא-מטופל.

עורך הדין שמתמחה ברשלנות רפואית יצטרך להוכיח את האופן שבו הרופא או איש צוות רפואי אחר הפר את חובת הזהירות המוטלת עליו כלפי המטופל, גם כשהוא מייצג בני משפחה של מטופל שנפטר.

סביר להניח שטענה זו תכלול הוכחת האופן שבו הרופא לא נקט בסטנדרטים המקולים ביותר של טיפול בהתחשב בנסיבות. יתכן שיהיה צורך בעדות מומחה רפואי עם תחום התמחות זהה לתחום ההתמחות של הנאשם על מנת לספק תצהיר ועדות לגבי חריגות הנאשם מנהלי הטיפול.

שהרשלנות של הרופא הייתה הגורם לפציעה או למוות

בכתב התביעה, הפרת חובת הזהירות על ידי הרופא המטפל נקראת רשלנות, ולאחר שהתביעה תוכיח הפרה זו, יש להראות כי רשלנותו של הנאשם הייתה הגורם האמיתי או הקרוב לפציעתו או למותו של המטופל.

אם רשלנות הרופא לא גרמה לנזקים, למשל, אם הטעות אותרה לפני שהתעוררו סיבוכים, לא ניתן יהיה לתבוע פיצויים.

שלתובע מגיעים פיצויים הולמים

אנשים שנפגעו ממקרי רשלנות רפואית בניתוח מעקפים יכולים לתבוע פיצויים בגין:

  • העלויות הרפואיות שנגרמו להם.
  • אובדן הכנסה.
  • אובדן כושר עבודה.
  • כאב וסבל.
  • ונזקים אחרים.

אבל כדי לסיים את ההליכים המשפטיים עם הסדר או פסק דין לטובת התובע, עורך הדין יצטרך להוכיח את סוגי הנזקים שנגרמו ואת ערכם, מכיוון שנפגעי רשלנות רפואית צוברים לעתים קרובות חשבונות רפואיים משמעותיים ואובדן הכנסה לכל החיים.

בחלק מהמקרים, יש צורך להביא מומחים כלכליים ורפואיים שיספקו תצהיר ועדות בנוגע לערך ההכנסות העתידיות שאבדו, והעלות הצפויה של בריאות עתידית.

אילו השלכות יש לזיהום בעקבות ניתוח מעקפים?

אחד הסיכונים הנפוצים של כל ניתוח הוא התפתחות זיהום, שאם הוא לא מאובחן ומטופל בזמן, עלול להוביל לקשיים חמורים. בניתוח מעקפים, זיהומים עלולים להוביל למחלה נוספת ועלולים להיות קטלנים במקרים מסוימים, כולל למקרי מוות.

בנוסף לקשיים פיזיים, זיהום עלול להאריך את שהותו של הטופל בבית החולים ולאלץ אותו לעבור הליכים רפואיים נוספים, מה שעלול להוביל להצטברות חשבונות גבוהים ואובדן השכר מהעבודה.

מתי מטופלים יכולים לטעון שהסיבוך נגרם כתוצאה מזיהום?

כל הליך רפואי כרוך בסיכון להתפתחות זיהומים, וברוב המקרים, אי אפשר לתבוע רשלנות רפואית רק בגלל שבמהלך הניתוח או לאחריו התפתח זיהום. אבל בניתוח מעקפים, אם המנתח או הצוות הרפואי לא מאבחנים זיהום בזמן או שלא מטפלים בו מיד, למטופלים יש עילה לתבוע רשלנות רפואית בניתוח מעקפים, במיוחד אם הנזק שנגרם נובע מאחד או יותר מהתרחישים הבאים:

  • הזיהום נגרם כתוצאה משגיאה כירורגית.
  • הרופא לא רשם אנטיביוטיקה או שרשם את האנטיביוטיקה השגויה.
  • הרופא לא אבחן את הזיהום עד שנגרם נזק משמעותי למטופל.
  • הצוות הרפואי לא נקט בהליכים המתאימים למניעת זיהומים.

מה זה נזקים ממוניים ונזקים שאינם ממוניים?

מטופלים שסבלו ממקרי רשלנות רפואית בניתוח מעקפים צריכים לזכור שכדאי שלתביעה שלהם יהיה תוקף, ההתנהלות הרשלנית של הרופא חייבת לגרום להם נזק ממוני או נזק שאינו ממוני.

נזקים ממוניים הם העומסים הכספיים שמוטלים על המטופלים עקב זיהום, כגון אובדן שכר עבודה, חשבונות רפואיים גבוהים ופגיעה בפוטנציאל ההשתכרות העתידי. נזקים שאינם ממוניים הם הכאב והסבל שנגרמו עקב הרשלנות של הרופא או הצוות הרפואי.

מהן ההשלכות של צלקת מוגזמת ודימום במהלך ניתוח?

צלקת מוגזמת ודימום כתוצאה ממקרי רשלנות רפואית בניתוח מעקפים הם תרחישים שעלולים להוביל לסיבוכים מסכני חיים ולמוות. עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית יסייע בהגנה על זכויותיכם בעקבות פציעה כירורגית קשה עקב רשלנות של מנתח.

בהתאם לנסיבות המקרה, יתכן שקיימת עילת תביעה אם התרחשה פציעה כגון נקב שהוביל לדימום מוגזם או לבעיות רפואיות חמורות אחרות שעלולות להיות להן השלכות רפואיות ארוכות טווח ושעלולות להוביל לקטיעות, שיתוק, התקף לב, שבץ או זיהומים חמורים.

וזה לא הכול. קרע כירורגי של איבר עלול להוביל למצב בו המנתח יצטרך להסיר את האיבר בגלל נזק. אם מסירים איברים במהלך הניתוח ללא הסכמת המטופל, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מיומן ברשלנות רפאית שיסייע בבדיקת המקרה ובקביעת הזכויות.

מהן ההשלכות של רשלנות רפואית בהרדמה?

בעוד שהמצאת ההרדמה המודרנית חוללה מהפכה בניתוחים, היא עדיין עלולה להוות איום על מטופלים שעוברים הליכים כירורגיים תחת הרדמה מקומית או מלאה. כאשר רופא מרדים מטופל באופן שגוי לפני ניתוח מעקפים, התוצאות עלולות להיות הרסניות והמטופל עלול לסבול מפציעה קבועה או מוות.

השלכות רשלנות רפואית בניתוח מעקפים בטעויות הרדמה עלולות לגרום לפציעות חמורות. בהתאם לסוג הטעות, המטופל עלול לסבול מפציעות כגון:

  • חנק
  • נזק מוחי כתוצאה מחוסר חמצן
  • פגיעה בעמוד השדרה שמובילה לשיתוק
  • ערנות במהלך הניתוח
  • התקף לב
  • שבץ
  • תרדמת
  • פציעות ומומים.

לכן חלה חובה על רופאים מרדימים לנקוט אמצעי זהירות קפדניים, כגון סקירה מדויקת של ההיסטוריה הרפואית של המטופל, לפני הרדמתו. כשרופא אינו נוקט באמצעי הזהירות הנכונים, ומטופל סובל מפציעה או נפטר, הוא או בני משפחתו יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית בניתוח מעקפים בגין נזקים.

איך רופא מרדים יכול לטעות?

כדי שתתקיים עילת רשלנות רפואית בניתוח מעקפים בטענת הרדמה שגויה, על התביעה להוכיח שהרופא המרדים הפר את חובת הזהירות שלו. כאשר איש מקצוע רפואי מפר חובה זו, וגורם למטופל לפציעה, הוא עשוי להימצא אחראי לכל נזק שייגרם למטופל. רופאים מרדימים עשויים לנהוג ברשלנות אם פגיעתו של המטופל נגרמה כתוצאה מאחד או יותר מהתרחישים הבאים:

  • טעויות במינון חומר ההרדמה.
  • תקלה בציוד.
  • עיכוב במתן חומר ההרדמה.
  • כשל באינטובציה.
  • העדר פיקוח על מצב המטופל.
  • הפעלה רשלנית של הציוד.
  • מתן הרדמה למטופל עם אלרגיה.
  • שילובים מסוכנים של תרופות.

למטופלים שסבלו מפגיעה זו יכולה להיות עילת תביעת רשלנות רפואית בניתוח מעקפים שמוגשת נגד הרופא המרדים והצוות הרפואי. המטופל יכול לתבוע פיצויים בגין אובדן שכר עבודה, חשבונות רפואיים גבוהים, וכאב וסבל.

במקרה שלפטירה בגלל טעות בהרדמה, בני המשפחה יכולים להגיש תביעת מוות בעוולה על מנת לתבוע את הנזקים, ולקבל פיצויים בגין אובדן שכר עבודה, עלויות הלוויה, כאב וסבל ואובדן קונסורציום.

רשלנות רפואית בניתוח מעקפים: שאלות ותשובות

למה הרופא המליץ על ניתוח מעקפים?

יתכן שהרופא המליץ על ניתוח מעקפים מהסיבות הבאות:

יש לכם היצרות משמעותית או חסימות בעורקים הכליליים. חלת העורקים הכליליים שלכם התקדמה מעבר לנקודה בה ניתן לטפל בבטחה באמצעות תרופות. העורקים הצטמצמו לאחר טיפולים מורכבים אחרים בלב.

האם ניתוח מעקפים מקצר את החיים?

האמת היא ששיעורי תוחלת החיים של מטופלים שעברו ניתוחי מעקפים, ועברו את החודש הראשון לאחר הניתוח, קרובים לשיעורי תוחלת החיים של האוכלוסייה הכללית.
אבל בפרק זמן של שמונה עד עשר שנים לאחר הניתוח, התמותה עולה בכשישים עד שמונים אחוזים.

האם מתרחש שינוי באישות לאחר ניתוח מעקפים?

בתקופת ההחלמה לאחר ניתוחי לב, חלק מהמטופלים מדווחים על בעיות בזיכרון, עיבוד מנטלי איטי וקשיי מיקוד.
למרות שתופעות לוואי אלה הן בדרך כלל קצרות, מחקר אחד של מטופלי ניתוח מעקפים הראה כי השינויים הקוגניטיביים הנלווים עשויים להחמיר עם הזמן.

האם ניתוח מעקפים יכול להשפיע על המוח?

חוקרים מאמינים שניתוח מעקפים, כמו ניתוחים גדולים רבים אחרים, חושף את המוח ומערכת העצבים ללחץ יוצא דופן, כגון דלקת, מחסור בחמצן,
טמפרטורת גוף נמוכה ותרופות הרדמה חזקות, שעשויות להשפיע על תפקוד המוח.

כמה זמן לוקח לעצבים להחלים לאחר ניתוח מעקפים?

תקופת הריפוי תימשך לפחות חודשיים-שלושה, והמטופלים יכולים לצפות לימים טובים ורעים במהלך תקופה זו, כמו גם לתופעות לוואי כגון עייפות, עצבנות, חרדה דיכאון או פשוט שינויים התנהגותיים למשך מספר שבועות.
אל תדאגו אם אתם מביעים את מצבי הרוח והרגשות שלכם יותר מבעבר.

כמה זמן לוקח להחלים לחלוטין מניתוח מעקפים?

ניתוח מעקפים מתבצע, בין היתר, כדי לתקן אזורים פגומים בלב או אזורים שאינם תקינים. למטופלים במצב בריאותי סביר, שעוברים ניתוח מעקפים, הציפייה היא שכ-75% מההחלמה שלהם תסתיים בתוך כחודש עד חודש וחצי.

כמה זמן לאחר ניתוח מעקפים אפשר לצפות לתוצאות?

התוצאות משתנות בין המטופלים. מטופלים רבים חווים הקלה בתסמינים באופן מידי, ואחרים מבחינים בשינוי לאחר כמה שבועות. הרופא שלכם יסייע בהערכת התקדמות מצבכם לאחר הניתוח.

בשורה התחתונה, אם יש לכם עילת תביעה, ויש לכם עורך דין מעולה, רוב הסיכויים הם שהתביעה תסתיים עם פסיקה לטובתכם

אבל כדאי שזה יקרה, אתם צריכים לבחור עורך דין שיש לו ניסיון עשיר לא רק ברשלנות רפואית, אלא גם בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בניתוח מעקפים, ובפגישת הייעוץ איתו קיבלתם את ההרגשה שהוא הולך להיאבק על הפיצויים שמגיעים לכם.

אז מתחילים עם פגישת ייעוץ, ממשיכים עם חקירת המקרה והבנה מלאה של הנסיבות, ומקבלים המלצה אם להמשיך בהליכים נגד האחראים עד להשגת הפיצויים ההולמים.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן