רשלנות רפואית בעקירת שן בינה: איך תובעים פיצויים?

רשלנות רפואית בעקירת שן בינה
תוכן עניינים

אם קיבלתם טיפול שיניים שבמהלכו הרופא עקר את שן הבינה הלא נכונה, קרוב לוודאי שאתם נסערים וסובלים מהשלכות ההליך השגוי, אבל האם יש משהו שתוכלו לעשות כאשר עקירת שן משתבשת? מדריך זה מסביר איך תובעים פיצויים במקרה של רשלנות רפואית בעקירת שן בינה, ובוחן שאלות רבות שסובבות את ההליך. המדריך יעסוק גם בשאלות כגון:

  • מה יכול להשתבש במהלך עקירת שן בינה?
  • אילו פיצויים ניתן לקבל במסגרת התביעה?
  • האם עקירת שן בינה לא נכונה היא עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית?
  • איך מתנהל רפואי תקין שמונע עקירת שן שגויה?
  • ועוד נושאים רבים אחרים שיבהירו את הצעדים בהם יש לנקוט.

מדריך זה מדבר גם על מה שניתן לעשות במונחים של תביעת רשלנות רפואית בעקירת שן בינה, להשגת הפיצויים בליווי של עורך שין שמתמחה בנזקי גוף.

מהי עקירת שן שגויה?

עקירת שן שגויה עשויה להתרחש בשלושה אופנים עיקריים. ראשית, יתכן שהשן השגויה נעקרה לחלוטין. שנית, יכול להיות שהשן הוצאה בטעות, ושלישית, יכול להיות שתרחיש אחר הוביל לשיבוש במהלך עקירת שן בינה, מה שפגע בבריאות הפה שלכם.

אם מצאתם את עצמכם תוהים מתי תוכלו לתבוע פיצויים במקרה של רשלנות רפואית בעקירת שן בינה שגויה, הפיצויים יורכבו בהתאם לתרחיש, אם נותרתם ללא שן בריאה, או שבריאות הפה שלכם הוחמרה באופן כלשהו בגלל הרשלנות של הרופא. אם אלו המקרים, אתם יכולים לתבוע פיצויים.

איזה זכויות יש למטופלים?

מבחינת הזכויות המגיעות למטופלים שמבקשים להגיש תביעה בגין עקירת שיניים שגויה, בואו נראה אילו מרכיבים יכולים להיכלל בכתב התביעה. לפני שתסכימו לקבל כל סוג של טיפול שיניים, עליכם לשאול את הרופא את השאלות הבאות:

  • האם הטיפול מכוסה במסגרת קופת החולים או שהוא מתבצע במימון פרטי?
  • מהו מחיר הטיפול?  למטופלים יש את הזכות לראות מחירון.
  • מה כולל הטיפול? מטופלים זכאים לבקש תכנית בכתב שמפרטת את מהלך הטיפול.
  • האם קיימות אפשרויות טיפול אחרות?
  • האם הרופא סיפק למטופל את כל מה שהוא צריך לדעת כדי לקבל החלטה מושכלת?
  • האם ניתן לקבל אישור בכתב לאיכות הציוד המשמש למהלך הטיפול, למשל אם הטיפול כרוך בהרכבת מכשיר שיניים כלשהו.
  • האם הרופא יכול לספק תשובות לחששות המטופלים?

אם הרופא סיפק תשובות משביעות רצון לשאלות אלו, ניתן לקבל החלטה האם להמשיך בטיפול. למטופלים שמקבלים את הטיפול במסגרת קופת החולים, יש גם את הזכות לבחור רופא אחר מרשימת רופאי השיניים שעובדים עם הקופה בה הם חברים, ושעומדים בסטנדרטיים של טיפול נאות.

לאילו סטנדרטים סבירים של טיפול שיניים תקין מטופלים יכולים לצפות?

הסטנדרטים הסבירים של הטיפול שניתן לצפות לו בעקירת שיניים, הם סטנדרטים שנקבעו על ידי משרד הבריאות, אשר יכולים לכלול גם נהלים לעקירת שיניים שגויה. לפני שתתחילו לתהות האם אתם יכולים לתבוע פיצויים בגין רשלנות רפואית בעקירת שן בינה, כדאי שתבינו מה כוללים סטנדרטים של טיפול נאות:

  • אנשי מקצוע בתחום רפואת השיניים חייבים להיות בעלי אופי טוב, ועם הכשרה וכישורים רפואיים רלוונטיים.
  • הסמכות המקצועית של מומחי רפואת שיניים שיש להם הכשרה וכישורים רלוונטיים, צריכה להתייחס לתחום ההתמחות הספציפי שלהם.
  • רופאי שיניים עם ניסיון ביישור שיניים, למשל, אינם רשאים להציג את עצמם כמומחים לעקירת שן בינה, אלא אם כן הם עברו הסמכה מיוחדת לביצוע טיפולים אלו.
  • רופאי שיניים צריכים להתעדכן בגישות הטיפולים החדשות באמצעות הכשרה קבועה והתפתחות מקצועית.
  • עליהם להציב את צרכי המטופלים והעדפותיהם כשיקול עיקרי לביצוע ההליך.
  • עליהם להקפיד על תקשורת יעילה עם המטופלים.
  • הם חייבים לקבל הסכמה מדעת של המטופלים לביצוע הטיפולים.
  • עליהם לנהל תכתובת עדכנית ומדויקת שנוגעת לביצוע ההליך.
  • עליהם לשתף פעולה במידת הצורך עם עמיתים אחרים כדי להציב את טובת המטופלים בראש השיקולים.
  • עליהם ליידע את המטופלים על סיכונים אפשריים שעשויים להתרחש במהלך ההליך או לאחריו.
  • עליהם להקפיד על התנהגות מקצועית ומעוררת אמון אצל המטופלים.

מה קורה כשרופא השיניים עוקר את השן הלא נכונה?

חשוב להבין מה ניתן לעשות במקרה שבו רופא השיניים עקר שן שגויה, בין אם ההליך כרוך בעקירת שן בינה שהובילה לסיבוכים, או עקירת שן שגויה. תחילה עליכם לוודא שאתם יודעים בוודאות שההליך היה כרוך בעקירת שן לא נכונה. מה שאומר שיתכן שתרצו להתייעץ עם רופא שיניים אחר שאינו קשור מבחינה מקצועית לרופא השיניים שעקר את השן, ולעבר אצלו בדיקה.

רופא השיניים השני יוכל לבדוק את רשומות הטיפול בתיק הרפואי שלכם וליידע אתכם אם עקירת השן שלכם השתבשה. אם נמצא שהרופא עקר שן אחרת במקום שן בינה כפי שהיה עליו לעשות, אתם יכולים להגיש תביעת פיצויים בגין עקירת שן בינה, ולתבוע גם פיצויים נוספים על עקירת השן השגויה.

מה אפשר לעשות לאחר עקירת שן שגויה?

הצעד הראשון לאחר הליך של עקירת שן אחרת במקום שן בינה, הוא לקבל טיפול שיקום לתיקון ההליך, במידת האפשר, ולשקם כל נזק אחר שנוצר כתוצאה מעקירת שן שגויה. מומלץ גם לקבל עותק של רשומות הליך התיקון שבוצע על מנת להשיג ראיות לתביעת רשלנות רפואית בעקירת שן בינה.

חשוב לשים לב לפרטים, ולאסוף מידע שנוגע לטיפול המקורי. המידע צריך לכלול פרטים על רופא השיניים שביצע את העקירה, כמו גם סייעי השיניים וכל מי שהיה בחדר הטיפולים במהלך הטיפול. יתכן גם שתרצו להשיג את פרטי בעלי מרפאת השיניים, כי כל הפרטים האלה יוכלו לסייע לעורך הדין שלכם לברר מי הצד האחראי לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית.

מה היו העלויות הכספיות?

חשוב לפרט בכתב תביעת רשלנות רפואית בעקירת שן בינה, את העלויות הכספיות שהמטופל הוציא בגין הטיפול המקורי וטיפול התיקון.

וזה לא הכול. חשוב לשמור גם ניירת שמתעדת עלויות אחרות שקשורות לעקירת שיניים שגויה, כגון אובדן שכר, נסיעות ועלויות רפואיות. כשאתם תוהים כמה פיצויים אפשר לקבל על עקירת שן שגויה, עלויות אלה יכולות להיות חלק מהתביעה.

רשלנות רפואית בעקירת שן בינה: שאלות ותשובות

למה צריך לעקור שיני בינה?

יש לעקור שיני בינה כשהן גורמות לכאבים, צפיפות בשיניים או לפגיעה. בחלק מהמקרים, שיני בינה יכולות להתפרץ מבלי לגרום לאף אחת מהבעיות האלו ואין צורך לעקור אותן.

אם רופא שיניים עוקר שן בינה למרות שהיא אינה גורמת לבעיות רפואיות או אסתטיות, יתכן שניתן יהיה לתבוע אותו בעילת רשלנות רפואית בעקירת שן בינה.

אילו אפשרויות לניהול כאב זמינות בעקירת שיני בינה?

ברוב המקרים, עקירת שן בינה מתבצעת באמצעות הרדמה מקומית. כשהמטופל חוזר הביתה, הוא יכול להשתמש במשככי כאבים ללא מרשם או שבבי קרח. בהתאם למורכבות העקירה, רופא השיניים יכול לרשום תרופות נגד כאבים לנטילה בימים הראשונים.

איך מתאוששים מעקירת שן בינה?

ביום העקירה, מומלץ לוודא שמישהו יהיה זמין להסיע אתכם הביתה, מכיוון שסביר להניח שתהיו מנומנמים ולא תוכלו לנהוג. יש להימנע מאכילת מאכלים קשים, שתיית קפאין או עישון במשך שלושה עד ארבעה ימים או יותר, בהתאם למורכבות העקירה.
רופא השיניים צריך להסביר לטופל איך לטפל באזור העקירה ולשמור על ניקיונו כדי למנוע התפתחות זיהומים.

מה זה שקע יבש?

מצב של שקע יבש יכול להתרחש בפרק זמן של שלושה עד ארבעה ימים לאחר עקירת שן בינה. זה המקום שבו העצם והעצבים נחשפים, ומצב זה גורם לכאב ולריח רע מהפה.
חשוב לשטוף את האזור ולקבל מרופא השיניים ייעוץ לגבי טיפול בכל הסימפטומים.

 

בשורה התחתונה, חשוב למצוא עורך דין מומחה לרשלנות רפואית

אם אתם שוקלים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בעקירת שן בינה, חשוב שתמצאו עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית ושיש לו ניסיון ברשלנות ברפואת שיניים, כדי שתקבלו ייעוץ משפטי מקיף שיסביר את סיכויי הצלחת התביעה שלכם בבית המשפט, וייצוג משפטי הולם להשגת מלוא הפיצויים שמגיעים לכם.

נפגעתם בגלל רשלנות רפואית? ייתכן שמגיעים לכם פיצויים.

צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

דילוג לתוכן